Zdalne nauczanie - poniedziałek 30.03.2020r. Drukuj
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 30 marca 2020 08:16

Dzień dobry! Kochane motylki. Zaczynamy kolejny tydzień naszych zajęć w edukacji zdalnej. Od 21 marca mamy kalendarzową wiosnę, dlatego w tym tygodniu tematyka naszych zajęć to „Wiosenne przebudzenie".
Dzisiejszy temat: Zwiastuny wiosny.

1. „Idzie wiosna" – słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller. Opowiadanie dostępne w pliku pdf na dysku grupowym.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami:
- Jaką pogodę obserwowały dzieci za oknem?
- Co robiły przedszkolaki, żeby przywołać wiosnę?
- O czym było przedstawienie, które przygotowały maluchy?
- Jakie postaci w nim występowały?
- Jaki znak wiosny odkryła pani w ogrodzie?

2. Zwiastuny wiosny – zabawa językowa. Wyjaśnienie słowa zwiastun. Dorosły wyjaśnia znaczenie słowa „zwiastun", następnie dziecko ogląda film edukacyjny „Zwiastuny wiosny": https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM. Podczas oglądania filmu dziecko nazywa obrazki i dzieli wyrazy na sylaby: np. ba–zie, bo–cian, żu–raw, kro–ku–sy, sko–wro–nek, prze–bi–śnieg, pier–wios–nek.
Zwiastun – nowina, wieść o tym co ma nastąpić

3. Utrwalamy oznaki wiosny.
KP3 str. 52-54 5 latki
KP2 str. 22-23 4 latki

4. „To już wiosna..." – opowieść ruchowa. Dorosły czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje ćwiczenia według poniższej propozycji.
To już wiosna...
Słońce świeciło coraz wyżej na nieboskłonie (dzieci poruszają dłońmi w nadgarstkach uniesionymi nad głowę i wspinają się na palce). Promienie topiły leżący na ziemi i dachach śnieg. Woda kapała z rynien: kap, kap, kap (opuszczając ręce z jednoczesnym poruszaniem palcami, przechodzą do przysiadu). Spod śniegu wychylały się pierwsze przebiśniegi (powoli się podnoszą). Obracały białe kwiaty w stronę słońca (poruszają głową w prawą i lewą stronę). Z każdym dniem słońce grzało coraz mocniej (poruszają dłońmi w nadgarstkach uniesionymi nad głowę i wspinają się na palce). Z ciepłych krajów przyleciały bociany (maszerują i poruszają rękami rozłożonym na boki). Przechadzały się po polach, szukając pożywienia (maszerują z wysokim unoszeniem kolan). Wysoko w górze można było dostrzec pierwszego skowronka. Krążył nad łąką, śpiewając radośnie (biegają na palcach, poruszając dłońmi blisko ciała). Dni stawały się coraz dłuższe. Z gawry ukrytej w lesie wyłonił się niedźwiedź. Przeciągnął się leniwie (rozkładają ręce na boki) i wyruszył na wiosenny spacer (poruszają się na czworakach). Wszystko wokół budziło się do życia. Powietrze było świeże i rześkie (zatrzymują się i wykonują głębokie wdechy oraz wydechy). Przedszkolaki na spacerze dostrzegły bazie. „To już na pewno wiosna" – pomyślały.
5. Zwiastuny wiosny w domowym ogrodzie – dziecko ciepło się ubiera i w towarzystwie dorosłego szuka zwiastunów wiosny w ogrodzie lub okolicy (w miarę możliwości). Zachęcam do robienia zdjęć i podzielenia się, tym co znaleźliście.

Dla chętnych: „W drodze do wiosny" – gra planszowa. Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do wiosny. Zanim dotrzemy na metę musimy zebrać wszystkie oznaki wiosny (czyli stanąć na polach z wiosennymi grafikami).

Bajka „Marysia i krasnoludki – gdzie krasnale szukały wiosny":

http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8351

Poprawiony: poniedziałek, 30 marca 2020 08:31