Start Motylki

Plan na miesiąc kwiecień gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:25

KWIECIEŃ
1. Tydzień pierwszy: Wielkanoc
2. Tydzień drugi: Chcę być sportowcem
3. Tydzień trzeci: Co dzieje się w kosmosie?
4. Tydzień czwarty: Dbamy o przyrodę
5. Tydzień piąty: Jestem Polakiem i Europejczykiem

Piosenka „Maszeruje wiosna"
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. : Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna
w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje wiosna...

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Maszeruje wiosna...

Wierszyk
"KWIECIEŃ PLECIEŃ"
Ach ten kwiecień, psotny kwiecień,
różne figle płata w świecie.
Raz przygrzeje mocno słońce,
że jak w lecie jest gorąco.
Innym razem śniegiem prószy,
że aż wszystkim marzną uszy.
Kwiecień - plecień, bo przeplata,
trochę zimy, trochę lata.

 
Zdalne nauczanie- piątek 09.04.2021r.- Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 09 kwietnia 2021 06:38

Dzień dobry Motylki :)

1. „Witam wszystkich Was” – dziecko staje w parze z rodzicem i mówiąc wykonują kolejne czynności

( zachęcam do zabawy włączyć wszystkich członków rodziny)

Witam wszystkich Was (machamy do wszystkich)

w ten radosny czas (szeroko uśmiechamy się)

jedną ręką pomachamy, (machamy jedną ręką)

jednym oczkiem pomrugamy (puszczamy oczko)

teraz sobie podskoczymy (wysoko podskakujemy)

i cichutko już siedzimy. (siadamy na dywanie)

2. „Sportowe zagadki”- Rozwiążcie zagadki na temat sportu. Jeśli potraficie – spróbujcie samodzielnie ułożyć zagadkę i zadajcie ją rodzicom. Link do zagadek https://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+sporcie

3. Pora na rozgrzewkę- https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

4. Wysłuchajcie wiersza D. Gellner pt. „Piłka” https://youtu.be/30-TYFuzcgQ

Po cichutku, po kryjomu,
Wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.
Zatrzymała się pod płotem,
Zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa!

Gdzie jest teraz? Pośród kaczek.
Kaczki kwaczą: kto tak skacze?

Ale piłka dalej zmyka.
Patrzcie! Wpadła do kurnika.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przestraszyła stado kur!

Gdy odpocząć chciała chwilę,
Siadły na niej dwa motyle.
Każdy z nich pomyślał tak:
- Jaki duży, piękny kwiat!

Biała koza, białą nóżką
potoczyła piłkę dróżką.
Pędzi piłka w stronę wiadra.
Bęc! Do zimnej wody wpadła!

- Oj! Do licha! - rzekła brzydko -
chcę do domu! I to szybko!

Choć nie miała wcale nóg,
Przeskoczyła - hop! - przez próg.
Zatrzasnęła z hukiem drzwi
i pod łóżkiem grzecznie śpi.

5. Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:

- o czym była mowa w wierszu?

- skąd wyskoczyła piłka?

- kogo piłka przestraszyła?

- jakie zwierzątko toczyło piłkę dróżką?

6. Teraz zapraszam Was do zabawy przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

7. „Poznajemy piłki”- Poniżej znajdziecie ilustracje przedstawiające różne rodzaje piłek, wykorzystywane w różnych dyscyplinach sportowych. Obejrzyjcie je razem z mamą lub tatą. Opiszcie ich wygląd i kolor. Spróbujcie posługiwać się określeniami duża, mała, mniejsza, większa itp.

8. Duża piłka i mała piłka – ćwiczenia klasyfikacyjne.
Zabawa z elementem podskoku „Małe piłki i duże piłki”.
Dzieci na hasło: Małe piłki – podskakują delikatnie na palcach ( rodzic wyjaśnia,
że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach (rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

- Segregowanie piłek według wielkości.
Za pomocą tasiemek, nici lub sznurka tworzymy dwie obręcze w różnych kolorach,
np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe i dwie duże.( piłki można wykonać
z papieru, gazet)

Umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki,
a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dziecko wskazuje obręcz,
do której ma je włożyć.

- Przeliczanie piłek w obręczach.
Dziecko, przelicza duże piłki i małe piłki.
Porównanie liczby piłek.
Rodzic pyta dziecko: – Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
– O ile więcej?
Na drugie pytanie większość dzieci nie odpowie poprawnie, dlatego też rodzic układa piłki w pary, mówiąc głośno, co robi:
1. para: pierwsza duża piłka z pierwszą małą piłką
2. para: druga duża piłka z drugą małą piłką
3. para: trzecia duża piłka i nie ma pary.
– Której piłki brakuje? Czyli o ile więcej jest dużych piłek?

9. „Toczymy piłkę do celu”- Zabawa ruchowa z elementem toczenia .

Przygotujcie: skakankę i piłkę.

Rodzic układa w jednym końcu pokoju koło ze skakanki. Dziecko z drugiego końca pokoju toczy piłkę do wyznaczonego celu.

10. Na koniec zapraszam do wykonania pracy plastycznej.
Będą Wam potrzebne: papierowe talerzyki, farby i pędzelki.
Talerzyki malujemy farbą w dowolnym kolorze. W zależności o rodzaju wybranej piłki malujemy lub naklejamy elementy dodatkowe.

Przykładowa praca w załączniku.

Dla chętnych:

Zachęcam Was do zabaw na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, jeśli pogoda na to pozwoli:)

Możecie podrzucać piłki w górę i łapać, rzucać do celu, bawić się piłką w parach ćwicząc rzucanie i chwytanie, toczyć piłkę,

manipulować nią zgodnie z poleceniami dorosłego np. połóż piłkę przed sobą, połóż piłkę za sobą, obok siebie, itp.

Dla najbardziej wytrwałych sportowców proponuję zagranie wspólnego meczu z rodziną w myśl zasady, sport to zdrowie, każdy Ci to powie :)

Pozdrawiam i życzę miłego dnia oraz weekendu :)

Poprawiony: piątek, 09 kwietnia 2021 06:51
 
Zdalne nauczanie - czwartek 08.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 08 kwietnia 2021 07:47

Witajcie Motylki, kolejny dzień na sportowo ;)
1. Otwórzcie sobie obrazek w linku i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co robią dzieci? (jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają ze zjeżdżalni)
- Czy wy też lubicie zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubicie najbardziej?

2. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. (Rodzice robi przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało

czas na naśladowanie danej czynności.

Janek lubi biegać,
Hania – na leżaku spać.
Julek – jeździć na rowerze,
a ja – w kosza grać.

- Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

2. „Moje zabawy na powietrzu". Chciałabym abyście farbami namalowali siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
Zwróćcie uwagę na to jak trzymacie pędzelek, malujemy końcówką pędzla, płuczemy przed zmianą koloru.

Wasze prace zachowajcie w teczce.

3. Zabawa ruchowa „Zróbcie to". Dziecko biega swobodnie po pokoju (bądź podwórku) podczas piosenki „Chcę być sportowcem".

Na pauzy w piosence rodzic prosi aby dziecko np. zrobiło przysiad, klęk, leżenie tyłem, leżenie przodem, siad skulny, siad skrzyżny, skłon.

https://s9998.chomikuj.pl/File.aspx?e=S_dWf5T1tce0rZ_jEQ2nrKik8j98fUic5wOKhtQ7XJ93pDYq4_fViXbi_dvYzTo-SXdBHSQDSi5sdzqOmxfZqJSQ_PiVL8wJqckF0qkYpVBL3CNqyRbotg93cNZ0ykp3JGfYvNG53Q-BUG71jdAWOBXrp1WgJEUBIY8v-r9Rp2YI6_o-mchCDit4DM0JjvEZtiNsYhznJIsmh7K4x2c-PdY1FxjqWAd9Vbr41th95oqNi0RSdBIsMDEljrnmx-KjPP2Ye4ia2qvCbUITO8OedW2-EDp_mQeSl1E6eEZwme16XW9l9RQqfMk6VRxq3cdC8akslBj5qxqEOwyxlhvP7zYEZlre6us08bgQ-zhjXeWPbMqR42CoNKr5tICQTA1cbXe6fvuTInZABBtk9eIrpOAgDgj88LL6mGNgmSRyKghub5HypXXC-XYDdq_xs0hG&pv=2

4. „Kolorowe klocki" – ćwiczenia klasyfikacji

Rodzicu przygotuj klocki, różnego typu np. drewniane, lego, zwykłe plastikowe. Następnie wybierz po kilka z klocków kolorami.

Rozsyp klocki na podłodze (nie koniecznie wszystkie ;)). Wyznacz miejsce (na podłodze) gdzie dziecko będzie segregować klocki kolorami

(różnego rodzaju klocki, ale ważny będzie kolor). W jednym wyznaczonym miejscu dziecko odkłada same czerwone klocki,

w innym zielone klocki, zaś w innym żółte, i mogą być też niebieskie.

5. Na koniec zajęć wykonajcie ćwiczenia na str 25.

Do usłyszenia, Pani Agata :)

Poprawiony: czwartek, 08 kwietnia 2021 09:18
 
Zdalne nauczanie- środa 07.04.2021r. - Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 07 kwietnia 2021 07:06

Środa, 07.04.2021r.

Witam wszystkie dzieci w środę i zapraszam do wspólnej zabawy :)

1. Moi kochani dzisiejszy dzień rozpoczniemy od gimnastyki :).

Link do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Porozmawiajcie z rodzicami o sporcie i sportowcach.

- Wymieńcie dyscypliny sportowe jakie znacie.

- Czy oglądacie w telewizji (na żywo) zawody sportowe? - jeśli tak to jakie?

- Czy znacie nazwiska jakichś sportowców?- jeśli tak to wymieńcie te nazwiska.

3. „Dyscypliny sportowe”- a teraz spójrzcie na poniższą kartę.

- Nazwijcie dyscypliny sporty przedstawione na zdjęciach (biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna, tenis, skoki narciarskie).

- Narysujcie uśmiechniętą buzię na zdjęciu ulubionych sportów.

- Podzielcie na sylaby wymienione dyscypliny sportowe.

4. A teraz zapraszam Was na gimnastykę do dobrze znanej Wam piosenki pt. „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem piosenki :)

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Kochani jak myślicie "Po co nam aktywność fizyczna"? – aby się dowiedzieć usiądźcie wygodnie i zobaczcie film edukacyjny

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

- Po obejrzeniu filmiku edukacyjnego spróbujcie sami odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna".

7. „Słońce i deszczyk”- zabawa ruchowa. Dziecko biega ostrożnie po pokoju lub podwórku.

Na hasło rodzica „słońce”!; zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę.

Na hasło „deszcz”; przykucnijcie i schowajcie głowy.

8. Na koniec poprowadźcie piłkę pośladzie.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, do jutra:)

Rodzicu poświęć minimum 30 minut każdego dnia na dowolną aktywność fizyczną
z dzieckiem, a zapewnisz mu:

- dobrą zabawę

- poczucie pewności siebie

- odporność psychiczną i fizyczną

- sprawny umysł

- mocne mięśnie, stawy i kości

- umiejętność przestrzegania reguł

 
Zdalne nauczanie- wtorek 06.04.2021r.- Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 06 kwietnia 2021 07:17

Wtorek, 06.04.2021r.

Dzień dobry Motylki :)

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.

1. Wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny
żeby silnym być i zwinnym

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć- nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

2. Rozmowa na temat wiersza.

- Co nam daje gimnastyka?

- Co wykonujemy podczas gimnastyki?

3. Ruchowa interpretacja wiersza J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”.

Dziecko:

Gimnastyka ( wyciąga ręce w bok)

To zabawa (trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej)

ale także ( jak wyżej – ręce ma wyprostowane)

ważna sprawa,( zgina je w łokciach)

bo to sposób (ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad)

jest jedyny, ( wstaje)

żeby silnym być i zwinnym ( podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska w pięści i pokazuje, jakie są silne)

Skłony, (wykonuje skłon)

skoki (wykonuje podskok)

i przysiady (wykonuje przysiad)

trzeba ćwiczyć ( powtarza skłon, podskok i przysiad)

- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody ( spaceruje uśmiechnięte)

niezawodne są metody.

4. Motylki teraz podzielcie na sylaby słowa związane ze sportem:

- gimnastyka (gim-nas-ty-ka)

- skłony (skło-ny)

- przysiad (przy-siad)

- podskoki (pod-sko-ki)

- Określcie ile było sylab w każdym słowie :)

5. Zabawa Słoneczko- Rodzic czyta dziecku słowa rymowanki: Słonko wschodzi coraz wyże, a zachodzi coraz niżej. Motylki nauczcie się słów tej krótkiej rymowanki,

a następnie…

Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce i wypowiada słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonuje wydech, stojąc na całych stopach i mówi: A zachodzi coraz niżej.

6. Usiądźcie teraz wygodnie i wysłuchajcie piosenki pt. „Chcę być sportowcem”

https://s9998.chomikuj.pl/File.aspx?e=S_dWf5T1tce0rZ_jEQ2nrKik8j98fUic5wOKhtQ7XJ93pDYq4_fViXbi_dvYzTo-SXdBHSQDSi5sdzqOmxfZqJSQ_PiVL8wJqckF0qkYpVBL3CNqyRbotg93cNZ0ykp3JGfYvNG53Q-BUG71jdAWOBXrp1WgJEUBIY8v-r9Rp2YI6_o-mchCDit4DM0JjvEZtiNsYhznJIsmh7K4x2c-PdY1FxjqWAd9Vbr41th95oqNi0RSdBIsMDEljrnmx-KjPP2Ye4ia2qvCbUITO8OedW2-EDp_mQeSl1E6eEZwme16XW9l9RQqfMk6VRxq3cdC8akslBj5qxqEOwyxlhvP7zYEZlre6us08bgQ-zhjXeWPbMqR42CoNKr5tICQTA1cbXe6fvuTInZABBtk9eIrpOAgDgj88LL6mGNgmSRyKghub5HypXXC-XYDdq_xs0hG&pv=2

I. Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

II. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

III. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

IV. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

- Rozmowa na temat piosenki.

- Co ćwiczy chłopiec?

- Kim chciałby zostać?

7. Zabawa przy piosence- Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki staje na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

- Teraz moi drodzy nauczcie się słów piosenki pierwszej zwrotki oraz refrenu :)

8. Na zakończenie otwórzcie kartę pracy cz. 2/ str. 24 i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem.

Dla chętnch do pokolorowania kolorowanka :)

Życzę Wam miłego dnia, Pani Agata :)

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:04
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 28

Kalendarz

czerwiec 2023
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Logowanie