Start Motylki

Zdalne nauczanie - piątek 16.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 16 kwietnia 2021 07:39

Dzień dobry motylki, dziś ostatni dzień przygód w kosmosie.

1. Posłuchajcie uważnie wiersza B. Szelągowskiej „Nasza Ziemia i planety".

Odpowiedzcie na pytania dotyczące wiersza.

Krążą planety, krążą po niebie,
jakby tańczyły dokoła Słońca.
Blask od nich bije, tak jak od gwiazd,
a ich wędrówki nie widać końca.
Najbliżej Słońca pląsa Merkury.
Może to zmarzluch i grzać się lubi?
A za nim Wenus, Ziemia i Mars,
i Jowisz, co się wielkością chlubi!
Następny Saturn! Ależ ma pierścień!
A za nim Uran właśnie się schował.
Czy to już koniec?
Jest jeszcze Neptun!
Czy na nim kończy się Mleczna Droga?
Piękny jest kosmos i taki wielki!
To tam latają srebrne rakiety.
Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia.
Nie ma piękniejszej od niej planety!
- Ile jest planet? Czy to dużo, czy mało?
- Co to jest planeta?
- Kto mieszka na planecie Ziemia?
- Kto może mieszkać na innych planetach?

2. „Planety" ćwiczenia słownikowe. W załączniku znajdziecie obrazek przedstawiający układ słoneczny, nazwy planet. Nazwijcie planety oraz podzielcie je na sylaby.

3. Posłuchajcie różnych nagrań z kosmosu. Wypowiedzcie się na ich temat, skąd mogą one pochodzić, co oznaczać... https://soundcloud.com/nasa

4. Zabawa ruchowa pt. „Dzień –noc"Dziecko z rodzicem siadają na dywanie. Na hasło–dzień dobry –siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło –dobranoc –kładą się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczających księżyc. Słońce –dzień, księżyc –noc.(układamy na przemian).

5. „Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?" Polecam zobaczyć filmik → https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

W załączniku jest ilustracja pokazująca jakie czynności można robić w dzień a jakie w nocy. Opowiedzcie o nich.

Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia w Poniedziałek już w przedszkolu.
PS.: Ja się już doczekać nie mogę!! :)

Poprawiony: piątek, 16 kwietnia 2021 07:42
 
Zdalne nauczanie - czwartek 15.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 15 kwietnia 2021 07:11

Witam was. Kolejny dzień kosmicznych ciekawostek.

1. Posłuchajcie opowiadania N. Usenko "Ufo". Odpwiedzcie na pytania dotyczące opowiadania.
(W załączniku dodałam ilustrację do opowiadania.)

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
– Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.
– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki. Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.
– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!
– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło. W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.
– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!
– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra" i „Dzięki, dzięki" – wyjaśniła Klarcia.
– A „pa, pa" – to sama wiesz. W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

Rozmowa na temat opowiadania:

Co spotkała wróżka Laurencja w parku?
Jak wyglądało UFO?
Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
Jak zakończyła się ta historia?

2. Lot na Księżyc – opowieść ruchowa
- Przygotowujemy się do lotu na księżyc.
- Wkładamy kombinezon, który uchroni nas przed niską lub wysoką temperaturą (wykonujemy ruch suwaka sssssssssssss....),
- zakładamy specjalne buty ( tup, tup).
- Idziemy do rakiety ( tup, tup, tup),
- otwieramy właz do rakiety ( klaskanie językiem).
- Wskakujemy do środka( hop).
- Zamykamy właz ( klaskanie językiem).
- Siadamy na fotelu ( siup).
- Zapinamy pasy ( klap).
- Zanim wystartujemy należy zapłacić za podróż, nasz lot będzie kosztował jeden szeroki uśmiech, kto chce lecieć z nami ładnie się uśmiecha.
- Odpalamy silniki - siedząc na podłodze okręcamy się wokół własnej osi i odliczamy, a na hasło start podnosimy wysoko ręce. 5, 4, 3, 2, 1.... Start

3. Zachęcam do wspólnej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk

Motylki bardzo lubią tą zabawe :)

4. Wykonajcie ćwiczenia w książce na str. 27

5. Znajdź różnicę na obrazku -> w załączniku

6. Mam dla was memory online

https://eduzabawy.com/gry-online/memory/kosmos/

Udanej zabawy!

7. Ponieważ kosmonauci muszą być zdrowi, silni, zwinni dlatego Ty poćwicz razem z nami, powtórz każde ćwiczenie kilka razy.

Wirujący bączek – ślizgasz się w kółko na brzuchu

Wiatraczek – usiądź na podłodze podkurcz nogi kręcisz się na pupie

Chowamy się – siadasz na podłodze przyciągasz kolana do głowy , rozprostuj nogi .

Gorąca – chodzisz wysoko podnosząc kolana

Naleśnik – zwijamy dziecko w kocyk , głowa poza kocykiem ,dziecko musi się rozplątać

Tango – rodzic stoi twarzą do dziecka , dziecko na stopach rodzica tańczycie

Zwierzątko – rodzic stoi w rozkroku ,dziecko na czworakach przechodzi między nogami robiąc ósemki ,naśladuje kotka lub pieska

Modelka – na podłodze sznurek ,dziecko idzie po sznurku plecy wyprostowane , głowa wysoko ,kroki pełne gracji

Lustro – siadamy naprzeciw siebie , dziecko naśladuje ruchy rodzica , kiwa głową podnosi rękę itp. potem zmiana ról

Miś się budzi – dziecko leży na podłodze naśladuje chrapanie , na hasło miś się budzi przeciąga się i chodzi na czworakach , hasło miś idzie spać , zwija się kłębek .

To już wszystko na dziś. Do jutra. Pozdrawam!

 
Zdalne nauczanie - środa 14.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:16

Dzień dobry Motylki.

1. Rozwiązywanie zagadek, które wprowadzą nas w temat zajęcia.

Zawsze jest nad nami.
To płacze czasami deszczem,
to śmieje się słońcem
albo gwiazd tysiącem. (niebo)

Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik,
raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. ( księżyc)

Co to za złota świetlana kula,
która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce)

W dzień ich nie ujrzysz,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć
nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

Co to za przestrzeń
między Ziemią, Księżycem,
planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)

2. „Układ Słoneczny" - zabawa ruchowa z piłką.

Dziecko siada na przeciwko rodzica. Rodzic rzuca piłką do dziecka i podaje nazwę planet np. Jowisz, Mars.
Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica.
Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce" to nie można łapać, a jeśli dziecko złapie to musi zrobić tyle:
- przysiadów/podskoków/pompek/pajacyków/skłonów- do wyboru 1 rodzaj ćwiczeń za każdą skuchę

3. „Gdzie wylądował statek kosmiczny"? – zabawa matematyczna.

Przygotujcie sobie zabawki, które mogą wam się kojarzyć ze statkiem kosmicznym, kosmosem, planetami. Możliwe, że macie takie zabawki więc super! Rodzic, ustawia zabawki w różnych miejscach w pokoju np. Jedną zabawkę na półce, inną obok telewizora, jeszcze inną pod kanapą czy łożkiem, pomiędzy jakimiś przedmiotami itp. Dziecko określa położenie przedmiotu, ze zwróceniem uwagi na słowa – nad, pod, na, obok, pomiędzy.

4. Utrwalmy sobie piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Na swym spodku prosto z Marsa
ufoludki przyleciały.
A wybrały naszą Ziemię,
bo tu urlop spędzać chciały.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy
niech posłucha sam,
jak śpiewają umba-bulba,
umba-bulba bam. (2x)
2. Już ognisko rozpaliły
na polance w leśnej ciszy,
a na biwak ufoludkom
wydał zgodę pan leśniczy.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (2x)
3. Pamiętały ufoludki,
by posprzątać las po sobie,
bo choć z Marsa są to wiedzą,
że dbać trzeba o przyrodę.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (4x)

5. Posłuchajcie rymowanki o ufoludku, odpowiedzcie na pytania dotyczące rymowanki.
Jestem sobie ufoludek
cały zieloniutki.
Mam trzy ręce, cztery nogi
i nos okrąglutki.
Oczy czarne tak jak węgiel,
kreskę zamiast warg,
brzuch jak balon i sprężynki
trzy na głowie mam.

Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki:
- W jakim kolorze jest ufoludek?
- Ile ma rąk i ile nóg?
- Jaki ma nos?
- W jakim kolorze ma oczy?
- Co ma zamiast warg?
- Jak wygląda jego brzuch?
- Co ma na głowie?

Posłuchajcie jeszcze raz rymowanki i spróbujcie narysować ufoludka według opisu.

Dołączam dla was kosmiczne kolorwanki ;)

Miłego kosmicznego dnia! P. Agata.

 
Zdalne nauczanie - wtorek 13.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 13 kwietnia 2021 07:09

Dzień dobry Motylki. Następny dzień w kosmosie.

1. „Przyciąganie ziemskie" zabawa badawcza. Przygotujcie sobie różne przedmioty, lekkie i ciężkie. Razem z rodzeństwem bądź rodzicem, puszczajcie po przedmiocie z góry rzucając na podłogę i porównując, który spada szybciej a który wolniej.
Rodzicu opowiedz dziecku na czym polega grawitacja.

2. „Wyprawa na Zieloną Planetę." ćwiczenia wizualizacyjne. Ustawcie krzesełka jeden za drugim w rzędzie – symbolizują one siedzenie w rakiecie. Dziecko siada na krzesełku. Rodzic opowiada krótką historię.
Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza... Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?
Rodzic przerywa opowieść i pyta dzieci/ dziecko:
Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko... zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

3. „Rakieta" – praca plastyczna. Przygotujcie sobie rolkę z papieru toaletowego bądź z ręcznika papierowego.

Kolorowy papier, bibuła albo po prostu paski papieru czerwony i pomarańczowy. Podgląd pracy znajduje się w załączniku.

4. „Z planety na planetę" – zabawa z elementami skoku.
Rodzic rozkłada na podłodze poduszki.

Dziecko przy dźwięku dowolnej melodii skacze z poduszki na poduszkę i wypowiada planety.

5. Na zakończenie owtórzcie ćwiczenia na str. 26.

Pozdrawiam, Pani Agata.

 
Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:37

Witajcie moje Motylki, w tym tygodniu będziemy opowiadać o kosmosie.

Wiem, że dla nie których z was to idealny temat do rozmów :)
1. Posłuchajcie opowiadania A. Onichimowskiej „Zasypianka z ufoludkiem".
Za nim rodzic zacznie czytać, odpowiedzcie na pytania:
- Kto to jest ufoludek?
- Co to jest UFO?

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon.
Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jako ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana... zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.
– Co robisz? – spytał Ogon.
– Próbuję uruchomić te rakiety.
– Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma.
Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.
– Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.
Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi... Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie.
– Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Jak nazywał się ufoludek? Jak nazywało się jego UFO?
– Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
– Czy był on duży czy mały względem nas – ludzi?
– Jak Egon opisał olbrzyma?
– Za co Egon wziął trampki?
– Co wyjaśnił mu Ogon?
– Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?
2. W załączniku mam schowanego ufoludka. Spróbuj go opisać.


3. „Powitanie ufoludków". Czas na zabawę z rodzeństwem lub rodzicami.
Dziecko i rodzic – ufoludki – poruszają się po pokoju w rytm piosenki. Podczas przerwy w piosence każdy podchodzi do każdego i się wita różną częścią ciała, np. w pierwszej pauzie rękami, w następnej pauzie uchem itd.
Można w rytm piosenki „Ufoludki na urlopie"
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Na swym spodku prosto z Marsa
ufoludki przyleciały.
A wybrały naszą Ziemię,
bo tu urlop spędzać chciały.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy
niech posłucha sam,
jak śpiewają umba-bulba,
umba-bulba bam. (2x)
2. Już ognisko rozpaliły
na polance w leśnej ciszy,
a na biwak ufoludkom
wydał zgodę pan leśniczy.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (2x)
3. Pamiętały ufoludki,
by posprzątać las po sobie,
bo choć z Marsa są to wiedzą,
że dbać trzeba o przyrodę.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (4x)

4. Na koniec zachęcam do zobaczenia ciekawego filmu dla dzieci na temat kosmosu
https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0

Pozdrawiam, P. Agata.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 9 z 28

Kalendarz

czerwiec 2023
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Logowanie