Plan miesięczny kwiecień- gr. Motylki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:21 |
Plan KWIECIEŃ grupa Motylki
1. Wiosenne powroty.
2. Wielkanoc.
3. Wiosna na wsi.
4. Dbamy o przyrodę.
Piosenka: „Na naszym podwórku”
I. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.
Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.
Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.
„Me, me, me”, z kózką w chórku.
Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.
II. Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.
Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.
Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.
„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.
Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.
III. Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.
Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.
Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.
„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.
Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.
Wiersz
Mówi zając do baranka,
jaka piękna ta pisanka,
wtem z jajeczka wyszła kurka,
nastroszyła swoje piórka,
teraz biega, głośno krzyczy,
że wesołych świąt życzy! |
Poprawiony: poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:24 |
Plan miesięczny marzec- gr. Motylki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 marca 2022 21:33 |
MARZEC
1. Zwierzęta dżungli i sawanny.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. Marcowa pogoda.
4. Wiosenne przebudzenie.
5. Gotuj się na zmiany.
Piosenka: „Pada deszcz”
I. Pada deszcz kapu, kap,
idą dzieci człap, człap, człap.
Idzie też Oli brat
po kałużach człap, człap, człap.
Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.
II. Pada deszcz kapu, kap,
wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.
I ja też, szlap, szlap, szlap,
tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.
Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.
Wiersz
Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.
Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała! |
Poprawiony: środa, 02 marca 2022 21:34 |
|
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 03.02.2022r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 lutego 2022 22:15 |
Dzień Dobry Motylki :)
Idę, biegnę – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Rodzic wraz z dziekiem chodzi po obwodzie koła, rytmicznie śpiewa wierszyk (na melodię piosenki Panie Janie) i pokazuje ruchy, które ma naśladować dziecko.
I-dę, i-dę, i-dę, i-dę (marsz)
hop, hop, hop, hop, hop, hop (podskoki)
lecę, biegnę, pędzę, lecę, biegnę, pędzę (bieg truchtem)
teraz stop, teraz stop! (dzieci się zatrzymują).
Matematyczny karnawał.
Menu karnawałowe – przeliczanie w zakresie 5.
Białe papierowe talerzyki, pisaki, kartoniki z kropkami w ilości od 1 do 5, klamerki do bielizny. Rodzic podaje dziecku papierowe talerzyki oraz losowo wybrane kartoniki z liczbami. Zadaniem dzieci jest narysowanie tylu przekąsek, ile przedstawia wylosowana kartonik z liczbą kropek. Rodzic zachęca do rysowania zdrowych przekąsek, np. owoców. Po przygotowaniu talerzyków dzieci ponownie losują kartoniki z kropkami. Tym razem oznaczają one liczbę gości. Dzieci biorą odpowiednią liczbę klamerek (zgodną z wylosowanym kartonikiem). Przypinają klamerki przy
talerzykach, w równych odstępach. Ponownie przeliczają produkty spożywcze. Określają,
czego jest więcej – gości czy przekąsek, oraz o ile więcej. Zastanawiają się, co zrobić, by każdy gość otrzymał przekąskę (dorysować produkty).
Najdalszy rzut – zabawa ruchowa.
Rodzic wyznacza skakanką linię startu. Dzieci stają przy niej z piłkami w dłoniach. Na sygnał rzucają piłki jak najdalej, nie przekraczając linii. Rodzic zaznacza miejsce, w którym upadła piłka. Dziecko ponownie oddaje rzut. Dzieci oceniają, który rzut był najdalszy.
Bawcie się dobrze, pani Ramona.
Czas na zajęcia z języka niemieckiego:
Poznaliśmy następujące kolory : rot; gelb; blau; grun; pinkoraz nauczyliśmy się liczyć od 1 do 5
Kochani mała powtórka…..
Posłuchajmy na początek filmik o kolorach, spróbujmy sobie je powtórzyć za panią.
https://www.youtube.com/watch?v=Yra4EnubIiQ
Tutaj podaje link do powtórki liczenia do 5.
https://www.youtube.com/watch?v=8ywxtoXL_MA
Policz paluszki i pokoloruj dłonie.
COŚ DLA CHĘTNYCH ….
Wydrukuj podwójnie ; wytnij i graj w MEMORY
Wszystkie załączniki znajdują się tutaj.
POWODZENIA KOCHANI ORAZ DUŻO ZDRÓWKA ŻYCZĘ, PANI AGNIESZKA. |
Poprawiony: środa, 02 lutego 2022 22:20 |
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 02.02.2022r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 lutego 2022 08:19 |
ŚRODA 02.02.2022 r.
Dzień Dobry Motylki :)
1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu (Rodzic czyta dziecku wiersz) Ach, ten bal! Ach, ten bal! Popatrz, ile tańczy par! Jedwabne pończoszki, paseczki i groszki, przy każdej sukience wróbelki jak broszki. Kucyki, warkocze – tu rude, tam złote, a płaszczyk królewny szumiący i śpiewny! Srebrzyste koronki, perełki, pierścionki, kokardy jak róże, w kokardach biedronki. We włosach dziewczynki motyle jak spinki, a oczy księżniczki jak czarne guziczki. Lecz już kończy się bal i rozpływa się sen – już na zwodzony most karetą wjeżdża dzień.
Rozmowa na temat wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jak były ubrane dzieci?
- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?
- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?
- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)
- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)
2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.
- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)
- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam na kwiatach. (motyl)
- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)
- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)
- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)
- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)
3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa
Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np. Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…
4. Zapraszam do obejrzenia planszy.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48
Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.
Opisy:
- Włochy W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy, biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami). - Polska Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery- stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie. - Brazylia Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami. - Niemcy W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn). - Francja W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.
Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko: 1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego? 2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego? 3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?
5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.
Bawcie się dobrze, pani Ramona.
|
|