Start Motylki

Plan miesięczny maj 2022r.- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 03 maja 2022 15:41

Maj 2022r.

1. Moja miejscowość, mój region.

2. Moja ojczyzna

3. Łąka w maju.

4. Święto rodziców.

5. Niby tacy sami, a jednak inni.

Piosenka: „Dla ciebie mamo”

I. Dla ciebie kwiaty kwitną na łące,

dla ciebie wieje ciepły wiatr,

dla ciebie niebo jest tak błękitne,

do ciebie śmieje się cały świat.

Ref.: La, la, la, la, la, la…

II. Dla ciebie świeci złociste słońce,

dla ciebie gwiazdy nocą lśnią,

dla ciebie ptaki śpiewają wiosną,

do ciebie śmieje się cały świat.

Ref.: La, la, la...

Wiersz

Dywan z kwiatów, ziół i traw.

Są w nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.

Kreta także tutaj spotkasz.

Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!

Piękna, kolorowa łąka.

Poprawiony: wtorek, 03 maja 2022 15:43
 
Plan miesięczny kwiecień- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:21

Plan KWIECIEŃ grupa Motylki

1. Wiosenne powroty.

2. Wielkanoc.

3. Wiosna na wsi.

4. Dbamy o przyrodę.

Piosenka: „Na naszym podwórku”

I. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.

Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.

Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.

„Me, me, me”, z kózką w chórku.

Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.

II. Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.

Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.

Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.

„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.

Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.

III. Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.

Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.

Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.

„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.

Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.

Wiersz

Mówi zając do baranka,

jaka piękna ta pisanka,

wtem z jajeczka wyszła kurka,

nastroszyła swoje piórka,

teraz biega, głośno krzyczy,

że wesołych świąt życzy!

Poprawiony: poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:24
 
Plan miesięczny marzec- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 marca 2022 21:33

MARZEC

1. Zwierzęta dżungli i sawanny.

2. Zwierzęta naszych pól i lasów.

3. Marcowa pogoda.

4. Wiosenne przebudzenie.

5. Gotuj się na zmiany.

Piosenka: „Pada deszcz”

I. Pada deszcz kapu, kap,

idą dzieci człap, człap, człap.

Idzie też Oli brat

po kałużach człap, człap, człap.

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,

z deszczem świetna jest zabawa.

II. Pada deszcz kapu, kap,

wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.

I ja też, szlap, szlap, szlap,

tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,

z deszczem świetna jest zabawa.

Wiersz

Przebiśniegi białe

pierwsze zakwitają,

zieloną łodyżką

śniegi przebijają.

Śnieg wokół topnieje.

Kwiatuszek się chwieje,

wiosna go wołała,

sukienkę mu dała!

Poprawiony: środa, 02 marca 2022 21:34
 
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 03.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 22:15

Dzień Dobry Motylki :)

Idę, biegnę – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic wraz z dziekiem chodzi po obwodzie koła, rytmicznie śpiewa wierszyk (na melodię piosenki Panie Janie) i pokazuje ruchy, które ma naśladować dziecko.

I-dę, i-dę, i-dę, i-dę (marsz)

hop, hop, hop, hop, hop, hop (podskoki)

lecę, biegnę, pędzę, lecę, biegnę, pędzę (bieg truchtem)

teraz stop, teraz stop! (dzieci się zatrzymują).

Matematyczny karnawał.

Menu karnawałowe – przeliczanie w zakresie 5.

Białe papierowe talerzyki, pisaki, kartoniki z kropkami w ilości od 1 do 5, klamerki do bielizny. Rodzic podaje dziecku papierowe talerzyki oraz losowo wybrane kartoniki z liczbami. Zadaniem dzieci jest narysowanie tylu przekąsek, ile przedstawia wylosowana kartonik z liczbą kropek. Rodzic zachęca do rysowania zdrowych przekąsek, np. owoców. Po przygotowaniu talerzyków dzieci ponownie losują kartoniki z kropkami. Tym razem oznaczają one liczbę gości. Dzieci biorą odpowiednią liczbę klamerek (zgodną z wylosowanym kartonikiem). Przypinają klamerki przy

talerzykach, w równych odstępach. Ponownie przeliczają produkty spożywcze. Określają,

czego jest więcej – gości czy przekąsek, oraz o ile więcej. Zastanawiają się, co zrobić, by każdy gość otrzymał przekąskę (dorysować produkty).

Najdalszy rzut – zabawa ruchowa.

Rodzic wyznacza skakanką linię startu. Dzieci stają przy niej z piłkami w dłoniach. Na sygnał rzucają piłki jak najdalej, nie przekraczając linii. Rodzic zaznacza miejsce, w którym upadła piłka. Dziecko ponownie oddaje rzut. Dzieci oceniają, który rzut był najdalszy.

Bawcie się dobrze, pani Ramona.

Czas na zajęcia z języka niemieckiego:

Poznaliśmy następujące kolory : rot; gelb; blau; grun; pinkoraz nauczyliśmy się liczyć od 1 do 5

Kochani mała powtórka…..

Posłuchajmy na początek filmik o kolorach, spróbujmy sobie je powtórzyć za panią.

https://www.youtube.com/watch?v=Yra4EnubIiQ

Tutaj podaje link do powtórki liczenia do 5.

https://www.youtube.com/watch?v=8ywxtoXL_MA

Policz paluszki i pokoloruj dłonie.

COŚ DLA CHĘTNYCH ….

Wydrukuj podwójnie ; wytnij i graj w MEMORY

Wszystkie załączniki znajdują się tutaj.

POWODZENIA KOCHANI ORAZ DUŻO ZDRÓWKA ŻYCZĘ, PANI AGNIESZKA.

Poprawiony: środa, 02 lutego 2022 22:20
 
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 02.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 08:19

ŚRODA 02.02.2022 r.

Dzień Dobry Motylki :)

1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu
(Rodzic czyta dziecku wiersz)

Ach, ten bal! Ach, ten bal!
Popatrz, ile tańczy par!
Jedwabne pończoszki,
paseczki i groszki,
przy każdej sukience
wróbelki jak broszki.
Kucyki, warkocze –
tu rude, tam złote,
a płaszczyk królewny
szumiący i śpiewny!
Srebrzyste koronki,
perełki, pierścionki,
kokardy jak róże,
w kokardach biedronki.
We włosach dziewczynki
motyle jak spinki,
a oczy księżniczki
jak czarne guziczki.
Lecz już kończy się bal
i rozpływa się sen –
już na zwodzony most
karetą wjeżdża dzień.

Rozmowa na temat wiersza:

- O czym był wiersz?

- Jak były ubrane dzieci?

- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?

- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?

- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)

- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)

2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.

- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)

- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam
na kwiatach.
(motyl)

- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)

- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)

- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)

- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)

3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa

Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np.
Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…

4. Zapraszam do obejrzenia planszy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48

Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.

Opisy:

- Włochy
W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna

parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy,
biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad
placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym
w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami).
- Polska
Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery-
stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki
i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie.
- Brazylia
Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze

przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami.
- Niemcy
W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn).

- Francja
W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.

Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko:
1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego?

2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego?
3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?

5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.


Bawcie się dobrze, pani Ramona.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 3 z 28

Kalendarz

czerwiec 2023
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Logowanie