Start Motylki

Zdalne nauczanie - piątek 03.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 03 kwietnia 2020 08:45

Dzień dobry! Dziś matematyczny piątek!

1.Ozimina – słuchanie opowiadania Agaty

Zbliżała się wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek
z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki o przyrodzie.
– Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek.
– To są rośliny, najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę pod śniegiem. Wtedy najlepiej rosną.
– A ja myślałem, że to są zimne lody! Na przykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa…
– Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świetnie
to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach. Jeśli
chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i co wykiełkowało na polach.
– Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada. – Poczekam, aż wiosna sama do mnie przyjdzie.
– Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wy idźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą
sprawdzimy, czy przypadkiem nie ukryła się w naszym ogródku.
Olek z dziadkiem wyruszyli na poszukiwanie wiosny. Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę
przystawał i pytał dziadka o nazwy roślin. Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki.

Olek miał trudności z wymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu.

Dziadek, wielbiciel i znawca ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach.
– Na pewno przylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek. – A jakich ptaków nie
wymieniłem?
– Są takie niewielkie szare ptaki z białymi brzegami na ogonku. Na pewno usłyszymy ich
przepiękny śpiew nad polami.
– Już mi się przypomniało! To skowronki! – zawołał Olek.
– Brawo! A znasz taki wierszyk?
Dziadek przystanął, wcielił się w aktora na scenie i zaczął recytować:
Szpak się spotkał ze skowronkiem.
– Przyszła wiosna! Leć na łąkę!
Czas na twoje ptasie trele,
z tobą będzie nam weselej.
– Drogi szpaku – rzekł skowronek –
gardło całe mam czerwone,
łykam syrop i pigułki,
niech kukają więc kukułki.
Kuku, kuku – wiosna śpiewa!
Pąki rosną już na drzewach.
Kuku, wiosna!
Wiosna, kuku!
Będzie radość do rozpuku!
Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jego wystąpienie na szóstkę.
Słońce grzało coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogi Olek zobaczył zielone pole. Ciągnęło
się aż po horyzont.
– Dziadku, to wygląda jak zielone morze!
– To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto. A tam rosną jęczmień i żyto,
widzisz?
– Tak! I te wszystkie rośliny spały pod śniegiem przez całą zimę?
– Tak. A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiły się wody.
– Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedy kwitnąć i kiedy dojrzewać.
– Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę, niestety. Nie może być ani zbyt zimno,
ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą się za wcześnie.
– Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek. – Jeśli obudzi się za wcześnie, to będzie ziewał przez
cały czas.
Wracając, nazrywali naręcze wierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są milutkie jak kotki.

W oddali usłyszeli cudny śpiew skowronka.
„To już naprawdę wiosna!” – pomyślał Olek.
W ogródku spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik.
– Zobacz, to są fioletowe krokusy, a te białe dzwoneczki to przebiśniegi, bo przebiły śnieg,
żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu.
– A my widzieliśmy rzepak i słyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotków –
Olek wręczył siostrze bazie.
– Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęła bratu na ucho:
– Chodź, pokażę ci robale…
– Robale? Jakie robale?
– Kwitnące. Wyrosły na drzewie.
Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółto-zielone rośliny, wyglądające jak włochate gąsienice.

Było ich tak dużo, że przypominały setki małych żółtych warkoczyków.
– Robaczywe drzewo. Nie boisz się?
– Nie. Na początku myślałam, że to robaki, ale babcia mi powiedziała, że to jest leszczyna.
A wiesz, co z niej wyrośnie?
– Leszcze, czyli ryby – zażartował Olek.
– Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła się swoją wiedzą Ada.
Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniało parującą ziemią, kwiatami i świeżością. Nikt nie miał ochoty oglądać telewizji ani nawet słuchać radia, bo wokoło odbywał się ptasi koncert. Dziadek pogwizdywał wesoło i planował, co nowego posadzi w ogrodzie.
– A co zrobisz, jak wiosna się jutro schowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada.
– Wiosna? Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna.
– Jak to?
– Wiosna to wasza babcia! – powiedział dziadek i dał babci całusa.

Rozmowa na temat opowiadania:

- Co to jest ozimina?

- Gdzie poszli Olek z dziadkiem?

- Jakie oznaki wiosny widzieli?

- Co to są bazie-kotki?

- Co robiła Ada?

- Co to są robale?

2.Wiosenna matematyka – zabawy matematyczne.

Przygotujcie klocki, które zamienią się w żaby (np. zielone), skowronki, bociany, motyle, stokrotki.

Następnie dorosły przedstawia dziecku sytuacje np. W lesie spotkały się dwie wiewiórki (dziecko kładzie dwa klocki), gdy spadły orzeszki przybiegły jeszcze 4 wiewiórki (dziecko dokłada jeszcze 4 klocki). Dorosły zadaje pytanie: Ile wiewiórek było razem? Dziecko liczy i podaje ilość (zaczynamy od liczenia JEDEN, dwa…).

-W stawie pływało 5 żab. Po chwili przypłynęły do nich jeszcze trzy. Ile żab teraz pływa w stawie?

-Na drzewie siedziały cztery skowronki. Dołączyło do nich jeszcze 6. Ile skowronków było na drzewie?

-Na łące chodziło 5 bocianów, które szukały żab. Po chwili 3 bociany odeszły. Ile bocianów zostało?

-Wokół kwiatków latało 10motylów. Nagle 4 motyle odleciały. Ile motyli zostało?

-Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

-W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motyle. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motyli. Ile motylów teraz fruwa nad łąką?

Następnie dziecko może ułożyć zadanie dla rodzice bądź brata/siostry.

Dla 5latków: KP3 str. 55

3.Matematyczna muszla – zabawa matematyczno-manipulacyjna.

Dziecko otrzymuje kartke z obrazkiem muszli. Każdy fragment muszli wypełniają innym kolorem kredki.(Dorosły obok cyfry może narysować kropki odpowiadające liczbie na danym polu, dziecko może jeszcze nie znać zapisu cyfrowego.)Wycina ją i wykleja poszczególne pola, np. koralikami, guzikami, pomponami, kuleczkami plasteliny, wycinkami z ozdobnych dziurkaczy, pamiętając, że na każdym powinna się znaleźć określona liczba ozdób, np. na polu oznaczonym cyfrą 6 powinno się znaleźć sześć koralików.

muszla.jpg

Matematyczna gra dla chętnych z wykorzystaniem muszli ślimaka.

Tęczowa muszla – gra dla dwóch osób.

Każdy gracz otrzymuje podkładkę z muszlą i 28 znaczników w miseczce (np. guziki, klocki). Gracze kolorują każde pole tym samym kolorem np. pole z liczba 7 – czerwone, liczba 6 – żółta.(Dorosły obok cyfry może narysować kropki odpowiadające liczbie na danym polu, dziecko może jeszcze nie znać zapisu cyfrowego.)bNastępnie gracze siadają naprzeciwko siebie. Pierwszy z nich rzuca kostką i zabiera z miseczki tyle znaczników, ile oczek wypadło na kostce. Znaczniki te układa na wybranym polu/polach muszli, pamiętając, że na danym kolorze może postawić maksymalnie tyle guzików, ile wskazuje liczba zapisana za pomocą cyfry. Na przykład jeśli gracz wyrzucił sześć oczek, może postawić dwa guziki na polu z cyfra 6 i cztery na polu z cyfra 4 lub sześć guzików na polu z 6. Może również postawić każdy guzik na innym polu, a w kolejnej rundzie dopełnić wybrane pole odpowiednią liczbą guzików. Następnie ruch wykonuje drugi gracz. Wygrywa osoba, która jako pierwsza ułoży swoje znaczniki na muszli.

4. Pierwsze oznaki wiosny – karta pracy.

Dziecko liczy, ile jest obiektów, rysuje w okienkach tyle samo kropek.

Dla chętnych: dodatkowa karta pracy matematyczna

5. Wiosna maluje świat – zabawa ruchowa.

Potrzebne: dwie wstążki lub dwa paski bibuły.

Podczas melodii piosenki „Znów przyszła wiosna”. Dzieci trzymają w obu dłoniach paski bibuły/wstążki. Podnoszą ręce, machają paskami bibuły/wstążkami jednocześnie z góry w dół jak pędzlem i zataczają nimi jak największe kręgi: raz w jedną, raz w drugą stronę – pomagają wiośnie. Następnie zmieniają miejsce i powtarzają ruchy. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Kto już potrafi zaśpiewać piosenkę?

6. Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=vDIQFQeAr3g&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=3

50614985_2234482103480056_3300104741119328256_o.jpgTeraz możecie odpoczywać. Od poniedziałku czekają Nas wielkanocne zadania i zabawy! Zbierajcie siły przez weekend! Pozdrawiam serdecznie! p. Kasia

Poprawiony: piątek, 03 kwietnia 2020 09:03
 
Zdalne nauczanie - czwartek 02.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 02 kwietnia 2020 08:29

Dzień dobry Motylki!

1. Znów przyszła wiosna. – piosenka.

1. Co się dzieje, świat się śmieje

wstało ciepłe słońce,

na polanie w ciemnym lesie

słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło,

Miś i wilk śpiewają

bo z daleka przybył gość

wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach

rozwija kwiaty i budzi nas

to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa

tęczą maluje świat

2. Po cichutku, po kryjomu

przyszła do nas wiosna

na paluszkach, niczym wróżka

piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy

Dzieci małe duże

biegną wszystkie na polanę

aby śpiewać w chórze.

Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs&list=RDiN6YfhyeZhs&start_radio=1

Rozmowa na temat piosenki kierowana pytaniami:

- Jakie zwierzęta pojawiają się w piosence?

- Co robiła wiosna?

- Jaka była wiosna?

2.Wczesnowiosenne kwiaty –rozmowa na temat kwiatów na podstawie ilustracji.

5-latki mogą korzystać z ilustracji KP3 str. 58

4latki i chętni ilustracje dołączone w plikach do obejrzenia

Wyjaśnienie, dlaczego niektóre rośliny są pod ochroną

(Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko, występujących gatunków dziko

rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać,

sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp.

W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie.)

KP3 str. 58-59 5latki

KP2 str. 24 (tylko kolorowanie)

3.Motyle na łące – zabawa paluszkowa.

Bawiły się motyle na zielonej łące,

(dzieci łączą kciuki i machają dłońmi jak motyl)

skakały z listeczków na kwiatki pachnące.

(palcami jednej dłoni dotykają po kolei opuszki drugiej dłoni)

Kiwały czółkami – raz lewym, raz prawym

(łączą kciuki i machają dłońmi jak motyl skrzydłami, ruszają kciukami: lewym i prawym)

i zaraz leciały znowu do zabawy.

(łączą kciuki i machając paluszkami unoszą dłonie)

Piły nektar z kwiatów swoimi ssawkami,

(układają jedną dłoń w „miseczkę” i delikatnie łaskoczą jej wnętrze palcem wskazującym drugiej dłoni)

Grały w chowanego, lecz tylko czasami.

(zasłaniają dłońmi oczy)

chodziły na długie wieczorne spacery.

(spacerują paluszkami jednej dłoni po przedramieniu drugiej dłoni)

A ile ich było? Dwa? Trzy? A może cztery?

(pokazują odpowiednio dwa, trzy, cztery palce).

4.Kwiaty pachną – ćwiczenia oddechowe.

Potrzebne: chusteczki higieniczne, kolorowe flamastry, taśma klejąca, olejki zapachowe lub perfumy

Wykonanie: Dziecko kolorowym flamastrem ozdabia chusteczkę higieniczną, rysując np. kropeczki kolorowe.

Z pomocą dorosłego formuje z chusteczki kwiaty – chwytając palcami chusteczkę po środku, zwijając ją nieco

i z pomocą dorosłego sklejając taśmą. Dorosły nasącza chusteczkę odrobina olejku zapachowego/perfum.

Następnie układa przed dzieckiem wykonany kwiatek. Dziecko pochyla się nad wiosennym kwiatkiem i je wącha

– wciągając powietrze nosem, wydychając ustami.

5. Czego potrzebuje roślina, aby urosnąć? – burza mózgów.

Dziecko zastanawia się co jest potrzebne rośliną. Mówi swoje pomysły.

Szuka w domu warunków, gdzie roślina mogłaby dobrze rosnąć.

6. Od cebulki do kwiatka– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

Dorosły pokazuje ilustracje etapów rozwoju rośliny.

Dziecko stara się opisać poszczególne etapy rozwoju rośliny.

5latki- KP3 str.57

4latki – kończą kartę pracy str. 24 KP2

7. Założenie hodowli fasolki w domu – zabawa badawcza.

Potrzebne:fasolka, słoik, gaza, gumka, spodeczek

Wykonanie:Gazę założoną dwukrotnie naciągamy na słoik i mocujemy gumką.

Palcem wciskamy gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym umieszczamy nasiona fasoli (1-3 zależy od wielkości).

Do słoika wlewamy wodę, tak aby nasiona były wilgotne.

Słoik umieszczamy na spodeczku, ponieważ gaza, gdy nasiąka wodą, woda spływa do spodeczka.

altalt

Pamiętajmy o tym, aby fasolka zawsze dotykała wody!

Obserwujemy! Ciekawe, któremu Motylkowi urośnie pierwsza fasolka.

8. Ćwiczenia gimnastyczne:https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=2

Dla chętnych:

Dodatkowe karty pracy dostępne na dysku:

Rośnie tulipan – ćwiczenia grafomotoryczne

Kwiaty wiosną – ćwiczenia percepcji wzrokowej

Udanej zabawy!

Poprawiony: czwartek, 02 kwietnia 2020 09:07
 
Zdalne nauczanie - środa 01.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 01 kwietnia 2020 08:35

Dzień dobry! :)Dziś 1. kwietnia, co to za dzień? Z tej okazji na końcu zagadka i ćwiczenia na spostrzegawczość.

Wczoraj był bocian... to dziś pora na? Pora rozwiązać zagadkę, żeby się dowiedzieć.
1.Żaba– zagadka słowna.
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
Żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.
Kto to taki
2.Skąd się biorą żaby?– prezentacja multimedialna.

Dorosły prezentuje cykl życia żaby za pomocą prezentacji, czyta opisy do ilustracji.

- 4latki mogą same opowiedzieć historyjkę w oparciu o ilustracje w prezentacji
- 5latki otwierają karty pracy na stronie 56 i opowiadają rodzicom jak rozwija się żaba,
następnie kończą rysowanie żab według wzoru. (KP3 str. 56)
3.Czy ropucha to duża żaba?– Dorosły prezentuje ilustrację ropuchy i żaby. Wyjaśnia dziecku,

że żaby i ropuchy, choć są do siebie podobne, to dwa różne płazy. Żaby mają długie nogi,

dzięki którym skaczą. Ropuchy mają krótkie nogi i poruszają się pełzając, skaczą bardzo nieporadnie

i zazwyczaj jedynie wtedy,

gdy czują zagrożenie.

aba.jpegUnknown-1_09.24.44.jpeg
4.Konkurs piękności– pokaz ilustracji. Dorosły pokazuje ilustracje różnych okazów żab –

żaba moczarowa, żaba wodna, żaba śmieszka, drzewołaz niebieski, drzewołaz karłowaty,

chwytnica kolorowa (rzekotka czerwo- nooka), liściołaz żółty. Wymienia kolejne nazwy,

a dziecko próbują dopasować je do ilustracji. Uzupełnia wiedzę dziecka o wybranych gatunkach żab.

Następnie dziecko mówi, która żaba jest najładniejsza według niego, a która najbrzydsza.

Dorosły przekazuje informacje do piątku wychowawcy. W poniedziałek wychowawca ogłosi,

która żaba według motylków jest najładniejsza, a która najbrzydsza.
Załącznik z opisem i zdjęciami żab dostępny na dysku.
5.Żaby– zabawa ruchowa. Dorosły ustala z dzieckiem, gdzie będzie staw na dywanie

(można zrobić okrąg ze skakanki) bądź ustalić jakieś miejsce w pokoju.

Podczas trwania muzyki (dowolna melodia) dziecko (żabka) porusza się wokół stawu w przysiadzie podskokami.

Kiedy dźwięki ucichną (dorosły ścisza) wskakuje jak najszybciej do stawu,

gdy muzyka zaczyna znowu grać wyskakuje
i skacze po za stawem.
Aktywności dla dzieci chętnych:
1.Skaczące żabki z papieru– wymagana pomoc dorosłego. Film instruktażowy:

https://www.youtube.com/watch?v=WTTM64RbbwU
2.Bajka „Historia pewnej żaby"

https://www.youtube.com/watch?v=byBEH-3U5BQ&t=280s
3.Cykl życia żaby– karta pracy do ułożenia i pokolorowania (dostępna na dysku)
4.Prima aprilis – zagadka słowna
Nie daj się zawieść czy nabrać,
uważaj, bo się pomylisz!
Dzisiaj jest żartów święto,
dziś mamy...
5.Prima aprilis. Co nie pasuje do obrazka?– ćwiczenie na spostrzegawczość.

91753284_555016798473601_322587086567768064_n.jpg
Więcej obrazków dostępnych na dysku grupowym.
Teraz możecie zrobić psikusa bratu/siostrze... a może tacie?
Przypominam o kalendarzu pogody, czekam w piątek na te kalendarze.
Pozdrawiam serdecznie! p. Kasia :)

Poprawiony: środa, 01 kwietnia 2020 08:49
 
Zdalne nauczanie - wtorek 31.03.2020r. i informacja o konsultacjach PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 31 marca 2020 09:05

Dzień dobry! Dziś mamy ostatni dzień marca. Jaki jutro miesiąc się zaczyna? Kto wie?

1.O czym dziś będziemy mówić? – zagadka słowna.

Piórka czarno-białe,
buciki czerwone.
Uciekają przed nim żaby,
gdy idzie w ich stronę. (Bocian)

2. Wywiad z bocianem. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego.

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&t=99s

Po obejrzeniu filmu, dorosły zadaje dziecku pytania:

- Kto był gościem w programie Krasnala?

- Kto się bał bociana?

- Gdzie podróżował bocian?

- Z jakimi zwierzętami zaprzyjaźnił się bocian?

- Czy bociany wracają do tych samych gniazd?

- Kiedy bociany wracają do Polski?

3.W bocianim gnieździe – układanie historyjki obrazkowej i rozmowa na temat jej treści. Dorosły prezentuje ilustracje. Dziecko układa zgodnie z chronologią. Następnie próbuje opowiedzieć o przebiegu zdarzeń, należy zwrócić uwagę na szczegóły zawarte na ilustracjach. (dla dzieci 5letnich, obrazki do historyjki dostępne do pobrania na dysku)

4 latki – KP2 str. 25

4.Bocian – wykonanie kukiełki bociana (praca plastyczna)

Potrzebne: patyczki do szaszłyków/kredka, 4 płatki kosmetyczne, klej, pisak czarny, czerwony i czarny papier kolorowy

Jak wykonać bociana?

-na czarnym papierze dziecko rysuje skrzydło samodzielnie lub z pomocą dorosłego, następnie wycina i przykleja do płatka

-na czerwonym papierze dziecko rysuje dziób bociana samodzielnie lub z pomocą dorosłego, następnie wycina i przykleja do drugiego płatka

-następnie dorosły na papierze zaznacza dwa długie paski, które dziecko wycina i przykleja do tego płatka z czarnym skrzydełkiem; nogi bociana można poskładać w harmonijkę

czyste płatki smaruje dziecko klejem i kładzie na nich patyczek, a następnie dokleja płatki ze skrzydełkiem i dziobem

-na koniec malujemy oko; jeśli ktoś ma ruchome oczka w domu można przykleić ruchome, bądź wyciąć z papieru

(-5latki powinny wykonać prace samodzielnie pod nadzorem dorosłego

-4latki wykonują prace z pomocą dorosłego)

11.jpg

5. Bociany – zabawa ruchowa.

Dziecko zamienia się w bociana. Biega po „łące" (dywan) machając rękami jak skrzydłami. Na mocne klaśnięcie (uderzenie w bębenek/tamburyno jeśli jest możliwość) dziecko zatrzymuje się, staje na jednej nodze i naśladuje głos bociana: kle, kle, kle, kle.

6. Propozycje ćwiczeń dla dzieci w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=AU7PnM7T9Ag&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0

Dla chętnych:Karta pracy – w bocianim gnieździe – szukanie różnic między obrazkami.

Życzę dobrej zabawy!

Kochani Rodzice,

związku z sytuacją jaka panuje, nie możemy się widywać w przedszkolu i porozmawiać. Jednak jesteśmy w stałym kontakcie poprzez Whatsapp, ale wychodząc Wam naprzeciw istnieje jeszcze możliwość konsultacji ze mną codziennie od godziny 15 do 16 poprzez Whatsapp.

Pozdrawiam Kasia

Poprawiony: wtorek, 31 marca 2020 09:28
 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 30.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 30 marca 2020 08:16

Dzień dobry! Kochane motylki. Zaczynamy kolejny tydzień naszych zajęć w edukacji zdalnej. Od 21 marca mamy kalendarzową wiosnę, dlatego w tym tygodniu tematyka naszych zajęć to „Wiosenne przebudzenie".
Dzisiejszy temat: Zwiastuny wiosny.

1. „Idzie wiosna" – słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller. Opowiadanie dostępne w pliku pdf na dysku grupowym.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami:
- Jaką pogodę obserwowały dzieci za oknem?
- Co robiły przedszkolaki, żeby przywołać wiosnę?
- O czym było przedstawienie, które przygotowały maluchy?
- Jakie postaci w nim występowały?
- Jaki znak wiosny odkryła pani w ogrodzie?

2. Zwiastuny wiosny – zabawa językowa. Wyjaśnienie słowa zwiastun. Dorosły wyjaśnia znaczenie słowa „zwiastun", następnie dziecko ogląda film edukacyjny „Zwiastuny wiosny": https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM. Podczas oglądania filmu dziecko nazywa obrazki i dzieli wyrazy na sylaby: np. ba–zie, bo–cian, żu–raw, kro–ku–sy, sko–wro–nek, prze–bi–śnieg, pier–wios–nek.
Zwiastun – nowina, wieść o tym co ma nastąpić

3. Utrwalamy oznaki wiosny.
KP3 str. 52-54 5 latki
KP2 str. 22-23 4 latki

4. „To już wiosna..." – opowieść ruchowa. Dorosły czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje ćwiczenia według poniższej propozycji.
To już wiosna...
Słońce świeciło coraz wyżej na nieboskłonie (dzieci poruszają dłońmi w nadgarstkach uniesionymi nad głowę i wspinają się na palce). Promienie topiły leżący na ziemi i dachach śnieg. Woda kapała z rynien: kap, kap, kap (opuszczając ręce z jednoczesnym poruszaniem palcami, przechodzą do przysiadu). Spod śniegu wychylały się pierwsze przebiśniegi (powoli się podnoszą). Obracały białe kwiaty w stronę słońca (poruszają głową w prawą i lewą stronę). Z każdym dniem słońce grzało coraz mocniej (poruszają dłońmi w nadgarstkach uniesionymi nad głowę i wspinają się na palce). Z ciepłych krajów przyleciały bociany (maszerują i poruszają rękami rozłożonym na boki). Przechadzały się po polach, szukając pożywienia (maszerują z wysokim unoszeniem kolan). Wysoko w górze można było dostrzec pierwszego skowronka. Krążył nad łąką, śpiewając radośnie (biegają na palcach, poruszając dłońmi blisko ciała). Dni stawały się coraz dłuższe. Z gawry ukrytej w lesie wyłonił się niedźwiedź. Przeciągnął się leniwie (rozkładają ręce na boki) i wyruszył na wiosenny spacer (poruszają się na czworakach). Wszystko wokół budziło się do życia. Powietrze było świeże i rześkie (zatrzymują się i wykonują głębokie wdechy oraz wydechy). Przedszkolaki na spacerze dostrzegły bazie. „To już na pewno wiosna" – pomyślały.
5. Zwiastuny wiosny w domowym ogrodzie – dziecko ciepło się ubiera i w towarzystwie dorosłego szuka zwiastunów wiosny w ogrodzie lub okolicy (w miarę możliwości). Zachęcam do robienia zdjęć i podzielenia się, tym co znaleźliście.

Dla chętnych: „W drodze do wiosny" – gra planszowa. Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do wiosny. Zanim dotrzemy na metę musimy zebrać wszystkie oznaki wiosny (czyli stanąć na polach z wiosennymi grafikami).

Bajka „Marysia i krasnoludki – gdzie krasnale szukały wiosny":

http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8351

Poprawiony: poniedziałek, 30 marca 2020 08:31
 
«pierwszapoprzednia123następnaostatnia»

Strona 1 z 3

Kalendarz

kwiecień 2020
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Logowanie