Start Motylki

Tematyka czerwiec 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 01 czerwca 2017 20:48

1. Nasze zmysły
2. Poznajemy różne zawody
3. Zwiedzamy nasz kraj
4. Wkrótce wakacje

- rozpoznawanie i nazywanie części ciała
- uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka
- rozpoznawanie i nazywanie narządów zmysłów
- uświadomienie znaczenia pracy w życiu człowieka
- zapoznanie z etapami powstawania chleba
- zapoznanie z właściwościami magnesu
- przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów
- rozróżnianie środków lokomocji; określanie w jaki sposób się poruszają
- poznanie legend związanych z Krakowem
- poznanie ważniejszych zabytków i miejsc Warszawy
- zwracanie uwagi na zbliżające się wakacje
- uświadomienie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem
- zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie
- rozwijanie techniki czytania
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
- rozwijanie rozumowania przyczyno-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnej i plastycznej
- doskonalenie sprawności fizycznej

Piosenka: "Niech żyją wakacje"

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las,
i niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 
Piosenka i wiersz kwiecień 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 03 kwietnia 2017 13:33

Piosenka: Śmingus Dyngus
W poniedziałek dyngusowy wszyscy mają mokre głowy.
Leci woda z koneweczki, chłopcy gonią panieneczki.
Plum, plum, plum, plum, plum.

Ref. Śmigus, śmigus dyngus poniedziałek lany.
Chociaż mokro wszędzie to uciechę mamy.

Ktoś niechcący oblał kotka, oj, nieładna to robotka.
Teraz kotek cały w ciapki, liże swoje mokre łapki.
Plum, plum, plum, plum, plum.

Ref. Śmigus, śmigus dyngus poniedziałek lany.
Chociaż mokro wszędzie to uciechę mamy.

A za kotkiem biegnie kurka, ma zmoczone wszystkie piórka.
Zaraz siądzie na swej grzędzie, mokre piórka suszyć będzie.
Plum, plum, plum, plum, plum.

Ref. Śmigus, śmigus dyngus poniedziałek lany.
Chociaż mokro wszędzie to uciechę mamy.

Zimna woda zewsząd leje, nikt nie płacze, lecz się śmieje.
Dzieci wodą polewają i zabawę świetną mają.
Plum, plum, plum, plum, plum.

Ref. Śmigus, śmigus dyngus poniedziałek lany.
Chociaż mokro wszędzie to uciechę mamy.

Wiersz: Na wielkanocnym stole
Stoją na stole baby lukrowane,
A między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami
Bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
Na baranka groźnie oba popiskują.
Więc mały baranek w inną stroną zamierza.
Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

 
Tematyka kwiecień 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 03 kwietnia 2017 13:30

1. Nowinki z wiejskiego podwórka
2. Wkrótce Wielkanoc
3. Mali strażnicy przyrody
4. Wiosna na łące

- rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt hodowanych na wsi
- zapoznanie z rodzinami zwierząt; nazywanie rodziców i ich dzieci
- poznanie korzyści płynących dla człowieka z hodowli zwierząt
- poznanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku
- poznawanie czynników potrzebnych roślinom do życia
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie
- uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
- uświadomienie konieczności dbania o środowisko naturalne
- zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla
- przybliżenie życia pszczół i mrówek
- zwrócenie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
- rozwijanie myślenia
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: f, j, h, ż
- utrwalanie poznanych cyfr
- kształtowanie pojęcia liczby: 10
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania
- rozwijanie umiejętności odejmowania
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
- rozwijanie rozumowania przyczyno-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnej i plastycznej
- doskonalenie sprawności fizycznej

 
Wiersz i piosenka na marzec - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 27 lutego 2017 11:45

Piosenka "To wiosna"

I. Kto to może być, tego nie wie nikt,
nieco cieplej się zrobiło,
mówią, że zza morza przybył ktoś,
wszystko wokół się zmieniło.
Ref. To wiosna, zielona wiosna,
oczarowała swą urodą cały świat,
to wiosna, zielona wiosna,
pachnąca tak, jak najpiękniejszy w świecie kwiat.
II. Tak jak w pięknym śnie wszystko budzi się,
kwitną w sadzie pierwsze drzewa,
mówią, że zza morza przybył ktoś,
każdy ptak już o tym śpiewa.
Ref. To wiosna, zielona wiosna ...
III. Przyleciały dziś nie wiadomo skąd,
piękne i barwne motyle,
mówią, że zza morza przybył ktoś,
będzie tutaj już za chwilę.
Ref. To wiosna, zielona wiosna ...

Wiersz "Pracowita wiosna"

Kolorowa wiosna, gosposia wspaniała,
od samego rana dużo pracy miała.
Zaspane słoneczko witała zza chmurki.
prosiła na koncert leśnych ptaków chórki.
Malowała kwiatki na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem wszystkie żaby w stawie.

 
Tematyka marzec 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 27 lutego 2017 11:43

1. Muzyka jest wszędzie
2. Mamy różne charaktery
3. Wiosna, wiosna
4. Cuda i dziwy

- poznanie roli batuty w pracy dyrygenta
- zapoznanie z odtwarzaczami nagrań muzyki dawniej i dziś
- rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania uczuć
- przyporządkowanie odpowiednich barw pozytywnym i negatywnym bohaterom
- rozpoznawanie i nazywanie emocji
- uświadamianie negatywnych skutków chwalenia się
- zapoznanie charakterystycznych zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zbliżającą się nową porą roku
- poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny
- zapoznanie z rozwojem kwiatów
- utrwalenie znajomości nazw miesięcy
- zapoznanie z Układem Słonecznym
- poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
- rozwijanie myślenia
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: z, u, c, ł
- utrwalanie poznanych cyfr
- kształtowanie pojęcia liczby: 0, 9
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania
- wprowadzenie odejmowania jako ubywania
- klasyfikowanie zbiorów ze względu na trzy cechy: kolor, wielkość, kształt
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- rozwijanie rozumowania przyczyno-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnej i plastycznej
- doskonalenie sprawności fizycznej.

 
«pierwszapoprzednia1234następnaostatnia»

Strona 1 z 4

Kalendarz

lipiec 2017
N P W Ś C Pt S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Logowanie