Start Motylki

Tematyka MOTYLKI - kwiecień 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 05 kwietnia 2018 16:20

1. Klub Zdrowego Przedszkolaka – Żywienie na wagę.
2. Wiosna na wsi.
3. Dbamy o Ziemię.
4. W świecie teatru.

- zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania się
- zapoznanie z piramidą żywienia
- rozpoznawanie różnych źródeł dymu
- zwiększenie wrażliwości na szkodliwość dymu papierosowego
- ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka
- zapoznanie z rodzinami zwierząt; nazywanie rodziców i ich dzieci
- poznanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie
- uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
- uświadomienie konieczności dbania o środowisko naturalne
- poznanie wystroju teatru oraz ludzi tam pracujących
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: f, ż, h
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka Na wiejskim podwórku

1. Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki,
pokłóciły się koguty,
kaczki, gęsi i indyki.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!
Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!
O co tyle krzyku?
2. Krowa muczy, świnki kwiczą,
piesek szczeka: hau, hau, hau, hau.
Owce beczą, kozy meczą,
w stajni koń rży: ihahaa!
Ref. Kwa, kwa...
3. Gospodyni rano wstała,
daje paszę, ziarno sypie,
więc przez chwilę na podwórku
będzie troszkę, troszkę ciszej.
Ref. Kwa, kwa ...

 
Tematyka MOTYLKI - marzec 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 22 marca 2018 18:36

1. Zwierzęta sprzed milionów lat.
2. Marcowa pogoda.
3. Nadeszła wiosna.
4. Wielkanoc.

- poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości
- poznawanie produktów powstałych wskutek chemicznej obróbki węgla kamiennego
- zapoznanie z kalendarzem pogody
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki, pojawiające się pierwsze kwiaty
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: u, c, ł, j
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 9, 10
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

Piosenka - Wołanie wiosny
I. Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.
Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.
II. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
Ref. Zielona wiosenka ...
III. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!
Ref. Zielona wiosenka ...

Poprawiony: czwartek, 22 marca 2018 18:53
 
Tematyka MOTYLKI - luty 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
sobota, 03 lutego 2018 20:55

1. Zima nie jest zła.
2. Tak mija czas.
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
4. W świecie zwierząt.

- przypomnienie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich,
np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu zimowego
- rozumienie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu
- utrwalanie znajomości nazw miesięcy
- utrwalanie nazw pór dnia
- zapoznanie z Układem Słonecznym
- poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy
- poszerzanie wiadomości o zwierzętach
- uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: w, p, z
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 8
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
Tematyka MOTYLKI - styczeń 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 stycznia 2018 23:46

1. W świecie baśni.
2. Pamiętajmy o zwierzętach.
3. Zabawy na śniegu.
4. Babcia i dziadek.
5. Zimo pobaw się z nami.

- wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków
- przypomnienie nazw dni tygodnia oraz miesięcy
- zapoznanie z drzewem genealogicznym
- budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny
- nazywanie członków swojej rodziny
- przypomnienie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zwieje śnieżne
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu zimowego
- rozumienie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: s, n, b, g
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- zapoznanie ze znakami: równości, mniejszości, większości
- kształtowanie pojęcia liczby 7
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
Tematyka grudzień 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
sobota, 02 grudnia 2017 11:06

1. Tutaj rosły paprocie.
2. To już zima.
3. Święta tuż-tuż.
4. Witamy Nowy Rok.

- zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych
- zapoznanie z właściwościami fizycznymi węgla kamiennego i soli kamiennej
- zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zwieje śnieżne
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
- poszerzanie wiedzy o stałym następstwie i powtarzalności pór roku, miesięcy i dni tygodnia
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: y, r
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 0, 6
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 1 z 2

Kalendarz

kwiecień 2018
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Logowanie