Start Motylki

Tematyka MOTYLKI - luty 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
sobota, 03 lutego 2018 20:55

1. Zima nie jest zła.
2. Tak mija czas.
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
4. W świecie zwierząt.

- przypomnienie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich,
np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu zimowego
- rozumienie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu
- utrwalanie znajomości nazw miesięcy
- utrwalanie nazw pór dnia
- zapoznanie z Układem Słonecznym
- poznanie zjawiska powstawania dnia i nocy
- poszerzanie wiadomości o zwierzętach
- uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: w, p, z
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 8
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
Tematyka MOTYLKI - styczeń 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 stycznia 2018 23:46

1. W świecie baśni.
2. Pamiętajmy o zwierzętach.
3. Zabawy na śniegu.
4. Babcia i dziadek.
5. Zimo pobaw się z nami.

- wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków
- przypomnienie nazw dni tygodnia oraz miesięcy
- zapoznanie z drzewem genealogicznym
- budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny
- nazywanie członków swojej rodziny
- przypomnienie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zwieje śnieżne
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu zimowego
- rozumienie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: s, n, b, g
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- zapoznanie ze znakami: równości, mniejszości, większości
- kształtowanie pojęcia liczby 7
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
Tematyka grudzień 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
sobota, 02 grudnia 2017 11:06

1. Tutaj rosły paprocie.
2. To już zima.
3. Święta tuż-tuż.
4. Witamy Nowy Rok.

- zapoznanie z wyglądem Ziemi w czasach prehistorycznych
- zapoznanie z właściwościami fizycznymi węgla kamiennego i soli kamiennej
- zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zwieje śnieżne
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
- poszerzanie wiedzy o stałym następstwie i powtarzalności pór roku, miesięcy i dni tygodnia
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery: y, r
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 0, 6
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
MOTYLKI - listopad 2017 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
niedziela, 19 listopada 2017 22:57

1. Urządzenia elektryczne.
2. Pada deszcz.
3. Zdrowie naszym skarbem.
4. Co robimy w wolnym czasie?

- zapoznanie ze sposobami oświetlania pomieszczeń dawniej i obecnie
- zapoznanie z możliwością wykorzystania urządzeń elektrycznych
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie i powstawania deszczu
- uświadomienie konieczności dbania o zęby i ich leczenie
- tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie
- czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
- poznawanie litery t, d, k, l
- utrwalanie poznanych liter
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- kształtowanie pojęcia liczby 5
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
- rozwijanie rozumowania przyczyno-skutkowego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych i plastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej.

 
Tematyka październik 2017 - MOTYLKI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 04 października 2017 21:07

1. Jesień w sadzie
2. Warzywa znane i lubiane
3. Moja rodzina
4. Zwierzęta domowe
5. Domy i domki

- zapoznanie i nazywanie drzew owocowych oraz owoców
- zapoznanie ze sposobem wykonywania sałatki owocowej
- klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
- zapoznanie z literą o ; małą i wielką; utrwalenie poznanej litery
- zapoznanie z zapisem cyfrowych liczb. 1,2
- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego
- rozwijanie umiejętności obserwacji
- rozpoznawanie i nazywanie warzyw
- dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowego
- zapoznanie z literą a ; mała i wielką; drukowaną ; rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3
- zapoznanie z historią własnej rodziny
- określanie relacji między członkami rodziny
- rozwijanie zainteresowania pracą rodziców
- zapoznanie z historią własnej rodziny
- zapoznanie z literą m ; małą i wielką; utrwalenie poznanej litery
- zapoznanie z figurą geometryczną - kwadrat
- zapoznanie z hodowlą psa
- rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
- zapoznanie z literą e ; małą i wielką; utrwalenie poznanej litery
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4
- zapoznanie z budową domu
- rozpoznawanie i nazywanie domów zwierząt
- zapoznanie z literą i ; małą i wielką; utrwalenie poznanej litery
- zapoznanie z figurą geometryczną - trójkąt
- rozwijanie mowy
- rozwijanie aparatu artykulacyjnego
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- umuzykalnienie dzieci
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie zwinności i szybkości
- rozwijanie sprawności ruchowej.

PIOSENKA: "JESIEŃ – JESIENIUCHA"
Ale plucha cha, cha
Plucha cha, cha.
Ale dmucha cha, cha
Dmucha cha, cha.
Niech tam leje, niech tam wieje.
Ja się bawię, ja się śmieję.
Niech tam leje, niech tam wieje.
Ja się bawię, ja się śmieję.
Żółta grucha cha, cha
Grucha cha, cha.
Hop do brzucha cha, cha
Brzucha cha, cha.
Niech tam leje, niech tam wieje.
Ja się bawię, ja się śmieję.
Niech tam leje, niech tam wieje.
Ja się bawię, ja się śmieję.
Dla mnie jesień
to jest mucha cha, cha.
Jesień, jesień –
jesieniucha cha, cha.
Niech tam leje, niech tam wieje.
Ja się bawię, ja się śmieję

WIERSZ:  „Kolorowy bukiet"
Do parku przyszły z przedszkola dzieci.
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Listki czerwone jak malowane,
Leżą pod klonem i pod kasztanem.
Pod dębem leżą brązowe liście.
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.
Serduszka złote spadają z brzozy.
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole.

 


Kalendarz

luty 2018
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

Logowanie