Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - środa 07.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 07 kwietnia 2021 06:50

Dzień Dobry w środę!

Drodzy Rodzice wszystkie pliki dostpne są na dysku.
1. Puzzle – układanie obrazka.
Dziecko układa obrazek. Następnie rodzic zadaje dziecku pytanie:
- Jak nazywa się narzędzie, które trzyma pan na obrazku?
- Do czego służy łopata?
2. Łopata – analiza i synteza słuchowa.
Podział słowa łopata na sylaby.
Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa łopata?".
Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo łopata na głoski.
3. Określanie głoski ł w słowie - plansza nr 1
Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski ł w słowie np. na początku – łodyga, w środku – półka, na końcu – stół.
(Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.)
4. Budowanie schematu słowa łopata
- Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3)
- Dziecko układa (można przykleić) pod słowem łopata (plansza nr 4) tyle białych kartoników, ile głosek ma słowo łopata (6l)/ile sylab ma słowo łopata (5l)
- Dziecko określa czy głoska ł jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l). Następnie koloruje okienka.

5. Taniec połamaniec – zabawa ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

6. Podawanie imion rozpoczynających się głoską Ł: Łukasz, Łucja.
7. Analiza i synteza słuchowa imienia Łucja.
Dziecko dzieli imię Łucja na sylaby (5l), głoski (6l).
8. Budowanie schematu słowa Łucja
- Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Łucja (plansza nr 4) tyle białych kartoników, ile głosek ma imię Łucja (6l)/ile sylab ma imię Łucja (5l). Dorosły przypomina dziecku, że imiona piszemy wielką literą. Następnie określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.

9. Pokaz litery ł, Ł małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2
Kreślenie litery ł, Ł w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki).
Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane liter: ł, Ł, u, c, j, a, o, p, t pod schematami słów łopata, Łucja.
10. Karty pracy:
Litery i liczby: str. 72 i 74 – 6latki
Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 38 i 75
11. Ruch to zdrowie – ćwiczenia gimnastyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo&t=4s

Miłego Dnia! :) Pani Kasia :)

Poprawiony: środa, 07 kwietnia 2021 08:20
 
Plan na miesiąc kwiecień gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 06 kwietnia 2021 08:22

Plan na miesiąc kwiecień gr. Pszczółki

1. Chciałbym być sportowcem.
2. Cuda i dziwy.
3. Mali strażnicy przyrody.
4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Piosenka:
„Świat w naszych rękach - eko piosenka" - Zozi
1. Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki
Ref.: Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat
2. A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś

Papier, plastik albo szkło
Ref.: Cały świat ...
3. Więc dorośli oraz dzieci Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć
Ref.: Cały świat ...
Rymowanka:
Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje: hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:24
 
Zdalne nauczanie - wtorek 06.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 06 kwietnia 2021 08:02

Dzień Dobry! :)
Mam nadzieje, że odpoczęliście w święta. Ten tydzień spędzimy na sportowo więc będzie dużo ruchu, pamiętajcie aby rano ubrać się wygodnie :)

Temat Tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
Temat dnia: Gimnastyka to zabawa.

1. Gimnastyka – słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezwodne są metody.
Po wysłuchaniu dorosły zadaje pytanie dziecku:
- Co trzeba zrobić, aby być silnym i zwinnym?
Nauka wiersza metodą ze słuchu. Dziecko recytuje wiersz w różny sposób np. cicho, głośno, rapując.

2. Ruchowa interpretacja wiersza.
Gimnastyka - wyciąga ręce w bok,
to zabawa, - trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej
ale także - ma ręce wyprostowane,
ważna sprawa, - zgina je w łokciach,
bo to sposób - ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad,
jest jedyny, - wstaje,
żeby silnym być - podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach,
i zwinnym. - ściska dłonie w pięści, pokazuje, jakie jest silne,
Skłony, - wykonuje skłon,

skoki - wykonuje podskok

i przysiady - wykonuje przysiad,
trzeba ćwiczyć - powtarza skłon, podskok i przysiad

3. Po co nam aktywność? – oglądanie filmu edukacyjnego.
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

Rozmowa na temat filmu z dzieckiem, swobodne wypowiedzi dziecka.

4. Zrób to samo – zabawa ruchowa.
Naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC - tablica str 70.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

5. Karty pracy – KP3 str. 62.

6. Tor przeszkód - zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu. Można zorganizować zawody na czas i zaprosić rodzeństwo do zabawy.
Można się pochwalić swoim torem przeszkód wysyłając zdjęcie Pani Kasi :)
Pozdrawiam i życzę udanej zabawy! ;)

Pani Kasia :) 

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:07
 
Zdalne nauczanie - piątek 02.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 02 kwietnia 2021 08:02

Dzień Dobry! : )
Dziś już piątek, dzisiejszymi zajęciami kończymy wielkanocną tematykę! Pomogliście Mamie w porządkach i przygotowaniach?

Koszyczek gotowy? Jeśli nie to po dzisiejszych zajęciach przygotujecie najładniejszy koszyczek! : )

1. „Koszyczek wielkanocny" – wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.

Dorosły czyta opowiadanie (dostępne na dysku).
Po wysłuchaniu jego treści dziecko odpowiada na pytania:
- Co przygotowała mama Amelki i Franka?
- Jakie przedmioty włożyły do koszyczka dzieci?
- Czym go ozdobiły?
- Gdzie w tym czasie była mama?
- Jak wyglądał koszyczek sąsiadki?
- Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?

2. Tradycyjna święconka – zabawa dydaktyczna.
Dorosły przygotowuje elementy wyposażenia wielkanocnego koszyczka – dekoracyjne: biała serwetka, gałązki bukszpanu, czekoladowy zajączek i jajka oraz pokarmy, które tradycyjnie tworzą święconkę. Wkłada wszystko do koszyczka i przykrywa chustką tak, aby dziecko nie wiedziało co tam jest. Następnie dziecko zamyka i wkłada dłonie do koszyczka, losuje jeden z elementów koszyczka. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie przedmiotu za pomocą dotyku.
3. „Co włożyć do koszyczka" – film edukacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=-2Ce1AeuR-8

Po obejrzeniu filmu dziecko wycina elementy oraz koszyczek, następnie układa elementy na planszy koszyka, nazywa je. Przelicza wszystkie ułożone elementy. Gotową układankę może przykleić. Teraz każde dziecko jest gotowe, aby pomóc rodzicom w przygotowaniu Wielkanocnego koszyczka.

4. „W wielkanocnym koszyku" – zabawa naśladowcza.
Dorosły recytuje wierszyk i pokazuje gesty. Dziecko powtarza ruchy, starając się przy tym zapamiętać słowa.
W wielkanocnym koszyku (Dominika Góra)
W wielkanocnym koszyku
dziecko tworzy „koszyczek" z dłoni ułożonych na wysokości brzucha
zwierzaków bez liku:
jest baranek, jest kurczaczek
piąstkami kreśli koła w miejscu baranich rogów,
następnie zgina ręce w łokciach i macha jak skrzydełkami
i cukrowy zając skacze,
podskakuje
kolorowe są pisanki –
zaciska dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie
wielkanocne niespodzianki.
Wszyscy śmieją się wesoło
rysuje palcami uśmiech
i machają dzieciom w koło,
macha do mamy, taty jedną ręką
ślą całusy i życzenia,
przesyła całusy, dotykając dłońmi ust
ślą świąteczne pozdrowienia!
machają do mamy, taty, rodzeństwa obiema rękami

5. Wielkanocne gry interaktywne – gry online podsumowujące wiadomości o Wielkanocy.

https://janauczycielka.jimdofree.com/2021/03/28/wielkanocne-gry-interaktywne/?fbclid=IwAR127HxlSMHNeVAeY3MRkYoptjJKsA17GWcypufV-aWHtQcTC-yIxui8ZAc

6. Karty pracy: KP3 str. 60-61

7. Karta świąteczna:
Pomoce: Wyprawka plastyczna: karta 19 i pomarańczowy karton z zestawu, nożyczki, klej
- Dziecko wycina elementy z karty 19.
- Składa karton na pół, wzdłuż krótszego boku.
- Przykleja na pierwszej stronie złożonego kartony wycięte elementy wielkanocne tak, aby powstała najpiękniejsza kartka świąteczna.

W środku dorosły pisze życzenia dla najbliższych.
- Dodatkowo dziecko może ozdobić kartkę według własnego pomysłu.
- Wysyłamy zdjęcia Pani Kasi : )
- Teraz kartkę dziecko może wręczyć Babci, Dziadkowi lub może być to element dekoracji wielkanocnego stołu :)

8. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!

Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR&index=5

W tym tygodniu to już wszystko! : )

Macie teraz trzy dni odpoczynku, wykorzystajcie go w rodzinnym gronie.

5cb9a2185c8e3_o_medium.jpg

 
Zdalne nauczanie - czwartek 01.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 01 kwietnia 2021 07:04

Dzień Dobry w ten kwietniowy poranek :D
Dziś już czwartek, jeszcze piątek i tydzień zdalnej edukacji za Wami! Tęsknicie za przedszkolem? Kto z Was wie jaki dziś dzień?

Dziś jest Prima Aprilis taki dzień żartów możecie zrobić jakiegoś psikusa tacie, a może bratu albo siostrze? :)

1. Bajeczka wielkanocna" – odsłuchanie piosenki i krótka rozmowa inspirowana jej treścią.
Dziecko słucha piosenki, następnie odpowiada na pytanie:
- O kim jest mowa w piosence?
- Co robi zajączek?
- Jakimi wzorami ozdobione są pisanki?
- Co się wydarzyło podczas malowania pisanek?
-Jak wyglądały kurczaczki?

Bajeczka wielkanocna
(sł. Marta Jelonek, muz. Andrzej Zagajewski)
1. Wesoły zajączek, milutki szaraczek,
poszedł do kokoszki po kilka jajeczek.

Wielkanocny zając maluje pisanki,
na pierwszej kropeczki, na drugiej sasanki.
Trzecią w żółte piórka przystroiła kurka,
a na czwartej szlaczek – tęczowy zygzaczek!

Ref. Jaja, jajeczka, będą z nich pisanki
w zygzaki i piórka, w kropki i sasanki.
Jaja, jajeczka, będą z nich pisanki
w zygzaki i piórka, w kropki i sasanki.

2. Zdziwił się zajączek, wesoły szaraczek,
gdy z każdej pisanki wyskoczył kurczaczek.

Pierwszy ma na piórkach kropki kolorowe,
drugi ma na grzbiecie kwiatki fioletowe,
trzeci stroszy piórka puszyste jak chmurka,
a czwarty ma szlaczek – tęczowy zygzaczek!

Ref. Nie ma pisanek, za to są kurczaki,
w kropki i sasanki, żółte i w zygzaki.
Nie ma pisanek, za to są kurczaki,
w kropki i sasanki, żółte i w zygzaki.

2. Kura i jej dzieci – ćwiczenia matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania
Pomoce: dziesięć klocków, karta pracy wydrukowana
Dziecko układa przed sobą sylwety kurek. Gdy dziecko ma już przed sobą trzy kurki, dorosły wydaje polecenia, do których dziecko manipuluje sylwetami kurczaczków. Pod sylwetami układa odpowiednią liczbę kurczaków, zgodnie z poleceniami dorosłego, np. druga kurka ma jednego kurczaczka, trzecia kurka ma trzy kurczaczki. Następnie dorosły snuje opowieść w stylu: Trzecia kurka ma trzy kurczątka. Bardzo chciałaby sprawiedliwie podzielić między nie ziarenka. Jak to zrobić? Dziecko, mając do dyspozycji dziesięć klocków, układa ich odpowiednią liczbę przy sylwetach kurczaczków. Można także zaproponować dziecku zadania typu: Jeden kurczaczek odszedł od drugiej kury i dołączył do kurczaczków pierwszej kury. Ile kurczaczków ma teraz pierwsza kura?
3. Zajączek wielkanocny – zabawa naśladowcza
Pomoce: wierszyk „Zajączek"; jajko do oblewania wodą/strzykawka
Dorosły recytuje wierszyk, a dziecko wykonuje wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie (przy fragmencie: „Śmigus-dyngus – słychać krzyk! Psik, psik, psik! – zając znikł") dorosły delikatnie oblewa dziecko wodą.

Zajączek (Magdalena Ledwoń)
Skacze zajączek polną dróżką.
Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.
Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach.
To nie jajeczko, ale sikawka! Śmigus-dyngus! – słychać krzyk.
Psik, psik, psik! – zając znikł.

4. Historyjka obrazkowa – rozwijanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych.
KP3 str. 58 – Dziecko zaznacza kolejność zdarzeń, rysując w okienkach przy obrazkach odpowiednią liczbę kropek (5l) lub właściwą liczbę (6l). Następnie dziecko opowiada historyjkę obrazkową.

5. Karta pracy KP3 str. 57 i 59.

6. Wielkanocne memory – gra online.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html

7. Kolorowanka wodna – dziecko maluje kolorowankę wodą.

Pomoce: kolorowanka wodna (teczka plastyczna, kolorowanka z kogutem), kubek z wodą, pędzelek
Pokażcie obrazki, które namalowaliście! : )

8. Wielkanocne muzykowanie – opowieść ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=ua76J5gP8PI

Dodatkowa aktywność:

- Projekt kurczaki na Wielkanoc – film z pisklętami, które się właśnie wykluwają. :D
https://www.youtube.com/watch?v=eb_m4Pd_Mrc
- Wielkanocne dobble – do wydrukowania i wycięcia
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia!
Korzystajcie z pogody! : )

Pani Kasia :)

Poprawiony: czwartek, 01 kwietnia 2021 08:09
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 31

Kalendarz

październik 2023
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Logowanie