Plan na miesiąc kwiecień gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 06 kwietnia 2021 08:22 |
Plan na miesiąc kwiecień gr. Pszczółki
1. Chciałbym być sportowcem. 2. Cuda i dziwy. 3. Mali strażnicy przyrody. 4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.
Piosenka: „Świat w naszych rękach - eko piosenka" - Zozi 1. Ci co lubią segregację Otóż oni mają rację Gdy w osobne pojemniki Lecą papier, szkło, plastiki Ref.: Cały świat jest w naszych rękach Właśnie o tym ta piosenka Możesz dbać o cały świat Chociaż masz niewiele lat 2. A recykling trudne słowo Chodzi o to by na nowo Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło Ref.: Cały świat ... 3. Więc dorośli oraz dzieci Posłuchajcie Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś Żeby jutro dobrze żyć Ref.: Cały świat ... Rymowanka: Kosmonauta idzie dróżką, przytupuje jedną nóżką, klaszcze w ręce raz i dwa, podskakuje: hopsa, sa. Już w rakiecie prosto siada, kiwa głową na sąsiada, ster rakiety w ruch już wprawia, choć to wcale nie zabawa, i rakieta się unosi, bo ją o to ładnie prosi |
Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:24 |
Zdalne nauczanie - wtorek 06.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 06 kwietnia 2021 08:02 |
Dzień Dobry! :) Mam nadzieje, że odpoczęliście w święta. Ten tydzień spędzimy na sportowo więc będzie dużo ruchu, pamiętajcie aby rano ubrać się wygodnie :)
Temat Tygodnia: Chciałbym być sportowcem. Temat dnia: Gimnastyka to zabawa.
1. Gimnastyka – słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej. Gimnastyka to zabawa, ale także ważna sprawa, bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć – nie ma rady! To dla zdrowia i urody niezwodne są metody. Po wysłuchaniu dorosły zadaje pytanie dziecku: - Co trzeba zrobić, aby być silnym i zwinnym? Nauka wiersza metodą ze słuchu. Dziecko recytuje wiersz w różny sposób np. cicho, głośno, rapując.
2. Ruchowa interpretacja wiersza. Gimnastyka - wyciąga ręce w bok, to zabawa, - trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej ale także - ma ręce wyprostowane, ważna sprawa, - zgina je w łokciach, bo to sposób - ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad, jest jedyny, - wstaje, żeby silnym być - podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, i zwinnym. - ściska dłonie w pięści, pokazuje, jakie jest silne, Skłony, - wykonuje skłon,
skoki - wykonuje podskok
i przysiady - wykonuje przysiad, trzeba ćwiczyć - powtarza skłon, podskok i przysiad
3. Po co nam aktywność? – oglądanie filmu edukacyjnego. https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
Rozmowa na temat filmu z dzieckiem, swobodne wypowiedzi dziecka.
4. Zrób to samo – zabawa ruchowa. Naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC - tablica str 70.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
5. Karty pracy – KP3 str. 62.
6. Tor przeszkód - zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu. Można zorganizować zawody na czas i zaprosić rodzeństwo do zabawy. Można się pochwalić swoim torem przeszkód wysyłając zdjęcie Pani Kasi :) Pozdrawiam i życzę udanej zabawy! ;)
Pani Kasia :)ÂÂ |
Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:07 |
|
Zdalne nauczanie - piątek 02.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 02 kwietnia 2021 08:02 |
Dzień Dobry! : ) Dziś już piątek, dzisiejszymi zajęciami kończymy wielkanocną tematykę! Pomogliście Mamie w porządkach i przygotowaniach?
Koszyczek gotowy? Jeśli nie to po dzisiejszych zajęciach przygotujecie najładniejszy koszyczek! : )
1. „Koszyczek wielkanocny" – wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.
Dorosły czyta opowiadanie (dostępne na dysku). Po wysłuchaniu jego treści dziecko odpowiada na pytania: - Co przygotowała mama Amelki i Franka? - Jakie przedmioty włożyły do koszyczka dzieci? - Czym go ozdobiły? - Gdzie w tym czasie była mama? - Jak wyglądał koszyczek sąsiadki? - Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?
2. Tradycyjna święconka – zabawa dydaktyczna. Dorosły przygotowuje elementy wyposażenia wielkanocnego koszyczka – dekoracyjne: biała serwetka, gałązki bukszpanu, czekoladowy zajączek i jajka oraz pokarmy, które tradycyjnie tworzą święconkę. Wkłada wszystko do koszyczka i przykrywa chustką tak, aby dziecko nie wiedziało co tam jest. Następnie dziecko zamyka i wkłada dłonie do koszyczka, losuje jeden z elementów koszyczka. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie przedmiotu za pomocą dotyku. 3. „Co włożyć do koszyczka" – film edukacyjny. https://www.youtube.com/watch?v=-2Ce1AeuR-8
Po obejrzeniu filmu dziecko wycina elementy oraz koszyczek, następnie układa elementy na planszy koszyka, nazywa je. Przelicza wszystkie ułożone elementy. Gotową układankę może przykleić. Teraz każde dziecko jest gotowe, aby pomóc rodzicom w przygotowaniu Wielkanocnego koszyczka.
4. „W wielkanocnym koszyku" – zabawa naśladowcza. Dorosły recytuje wierszyk i pokazuje gesty. Dziecko powtarza ruchy, starając się przy tym zapamiętać słowa. W wielkanocnym koszyku (Dominika Góra) W wielkanocnym koszyku dziecko tworzy „koszyczek" z dłoni ułożonych na wysokości brzucha zwierzaków bez liku: jest baranek, jest kurczaczek piąstkami kreśli koła w miejscu baranich rogów, następnie zgina ręce w łokciach i macha jak skrzydełkami i cukrowy zając skacze, podskakuje kolorowe są pisanki – zaciska dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie wielkanocne niespodzianki. Wszyscy śmieją się wesoło rysuje palcami uśmiech i machają dzieciom w koło, macha do mamy, taty jedną ręką ślą całusy i życzenia, przesyła całusy, dotykając dłońmi ust ślą świąteczne pozdrowienia! machają do mamy, taty, rodzeństwa obiema rękami
5. Wielkanocne gry interaktywne – gry online podsumowujące wiadomości o Wielkanocy.
https://janauczycielka.jimdofree.com/2021/03/28/wielkanocne-gry-interaktywne/?fbclid=IwAR127HxlSMHNeVAeY3MRkYoptjJKsA17GWcypufV-aWHtQcTC-yIxui8ZAc
6. Karty pracy: KP3 str. 60-61
7. Karta świąteczna: Pomoce: Wyprawka plastyczna: karta 19 i pomarańczowy karton z zestawu, nożyczki, klej - Dziecko wycina elementy z karty 19. - Składa karton na pół, wzdłuż krótszego boku. - Przykleja na pierwszej stronie złożonego kartony wycięte elementy wielkanocne tak, aby powstała najpiękniejsza kartka świąteczna.
W środku dorosły pisze życzenia dla najbliższych. - Dodatkowo dziecko może ozdobić kartkę według własnego pomysłu. - Wysyłamy zdjęcia Pani Kasi : ) - Teraz kartkę dziecko może wręczyć Babci, Dziadkowi lub może być to element dekoracji wielkanocnego stołu :)
8. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!
Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=9lZviQRE6dQ&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR&index=5
W tym tygodniu to już wszystko! : )
Macie teraz trzy dni odpoczynku, wykorzystajcie go w rodzinnym gronie.

|
Zdalne nauczanie - czwartek 01.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 01 kwietnia 2021 07:04 |
Dzień Dobry w ten kwietniowy poranek :D Dziś już czwartek, jeszcze piątek i tydzień zdalnej edukacji za Wami! Tęsknicie za przedszkolem? Kto z Was wie jaki dziś dzień?
Dziś jest Prima Aprilis taki dzień żartów możecie zrobić jakiegoś psikusa tacie, a może bratu albo siostrze? :)
1. Bajeczka wielkanocna" – odsłuchanie piosenki i krótka rozmowa inspirowana jej treścią. Dziecko słucha piosenki, następnie odpowiada na pytanie: - O kim jest mowa w piosence? - Co robi zajączek? - Jakimi wzorami ozdobione są pisanki? - Co się wydarzyło podczas malowania pisanek? -Jak wyglądały kurczaczki?
Bajeczka wielkanocna (sł. Marta Jelonek, muz. Andrzej Zagajewski) 1. Wesoły zajączek, milutki szaraczek, poszedł do kokoszki po kilka jajeczek.
Wielkanocny zając maluje pisanki, na pierwszej kropeczki, na drugiej sasanki. Trzecią w żółte piórka przystroiła kurka, a na czwartej szlaczek – tęczowy zygzaczek!
Ref. Jaja, jajeczka, będą z nich pisanki w zygzaki i piórka, w kropki i sasanki. Jaja, jajeczka, będą z nich pisanki w zygzaki i piórka, w kropki i sasanki.
2. Zdziwił się zajączek, wesoły szaraczek, gdy z każdej pisanki wyskoczył kurczaczek.
Pierwszy ma na piórkach kropki kolorowe, drugi ma na grzbiecie kwiatki fioletowe, trzeci stroszy piórka puszyste jak chmurka, a czwarty ma szlaczek – tęczowy zygzaczek!
Ref. Nie ma pisanek, za to są kurczaki, w kropki i sasanki, żółte i w zygzaki. Nie ma pisanek, za to są kurczaki, w kropki i sasanki, żółte i w zygzaki.
2. Kura i jej dzieci – ćwiczenia matematyczne doskonalące umiejętność przeliczania Pomoce: dziesięć klocków, karta pracy wydrukowana Dziecko układa przed sobą sylwety kurek. Gdy dziecko ma już przed sobą trzy kurki, dorosły wydaje polecenia, do których dziecko manipuluje sylwetami kurczaczków. Pod sylwetami układa odpowiednią liczbę kurczaków, zgodnie z poleceniami dorosłego, np. druga kurka ma jednego kurczaczka, trzecia kurka ma trzy kurczaczki. Następnie dorosły snuje opowieść w stylu: Trzecia kurka ma trzy kurczątka. Bardzo chciałaby sprawiedliwie podzielić między nie ziarenka. Jak to zrobić? Dziecko, mając do dyspozycji dziesięć klocków, układa ich odpowiednią liczbę przy sylwetach kurczaczków. Można także zaproponować dziecku zadania typu: Jeden kurczaczek odszedł od drugiej kury i dołączył do kurczaczków pierwszej kury. Ile kurczaczków ma teraz pierwsza kura? 3. Zajączek wielkanocny – zabawa naśladowcza Pomoce: wierszyk „Zajączek"; jajko do oblewania wodą/strzykawka Dorosły recytuje wierszyk, a dziecko wykonuje wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie (przy fragmencie: „Śmigus-dyngus – słychać krzyk! Psik, psik, psik! – zając znikł") dorosły delikatnie oblewa dziecko wodą.
Zajączek (Magdalena Ledwoń) Skacze zajączek polną dróżką. Tupie raz prawą, raz lewą nóżką. Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach. To nie jajeczko, ale sikawka! Śmigus-dyngus! – słychać krzyk. Psik, psik, psik! – zając znikł.
4. Historyjka obrazkowa – rozwijanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych. KP3 str. 58 – Dziecko zaznacza kolejność zdarzeń, rysując w okienkach przy obrazkach odpowiednią liczbę kropek (5l) lub właściwą liczbę (6l). Następnie dziecko opowiada historyjkę obrazkową.
5. Karta pracy KP3 str. 57 i 59.
6. Wielkanocne memory – gra online.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html
7. Kolorowanka wodna – dziecko maluje kolorowankę wodą.
Pomoce: kolorowanka wodna (teczka plastyczna, kolorowanka z kogutem), kubek z wodą, pędzelek Pokażcie obrazki, które namalowaliście! : )
8. Wielkanocne muzykowanie – opowieść ruchowa. https://www.youtube.com/watch?v=ua76J5gP8PI
Dodatkowa aktywność:
- Projekt kurczaki na Wielkanoc – film z pisklętami, które się właśnie wykluwają. :D https://www.youtube.com/watch?v=eb_m4Pd_Mrc - Wielkanocne dobble – do wydrukowania i wycięcia Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia! Korzystajcie z pogody! : )
Pani Kasia :) |
Poprawiony: czwartek, 01 kwietnia 2021 08:09 |
|