Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:47 |
Dzień dobry! :) Zaczynamy kolejny tydzień nauki zdalnie. Tęsknicie za przedszkolem? W tym tygodniu będziemy rozmawiać o kosmosie. Temat tygodnia: Cuda i dziwy.
1. „Dzieci Ziemi – pamiętajcie" - słuchanie opowiadania Schima Schimmela (w tłumaczeniu Eleonory Karpuk).
Gdzieś w najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży cudownie błękitny świat. Z daleka wygląda on jak prześliczna, niebiesko-biała, zamglona marmurowa kula. Ale im bardziej się zbliżamy, tym więcej widzimy kolorów – czerwienie, brązy, żółcie i wszystkie odcienie zieleni. Jest wiele światów unoszących się w przestrzeni, ale ten świat jest szczególny. To nie jest zwykły świat. Są bowiem na nim zwierzęta. Miliardy zwierząt. Więcej zwierząt niż wszystkich gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. A wszystkie owe zwierzęta są dziećmi tego świata. Ponieważ ten świat jest ich Matką. My zaś nazywamy go Matką Ziemią. Zwierzęta nie są same na Matce Ziemi. Żyją tu również ludzie. Miliardy ludzi. Jest ich więcej niż gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. Oni także są dziećmi Matki Ziemi. Tak więc zwierzęta i ludzie, i Matka Ziemia – to jedna wielka rodzina. I bawią się tu delfiny. I śpiewają ptaki. I tańczą gazele. I żyją ludzie. W najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży rodzina Matki Ziemi. I zwierzęta pamiętają. One pamiętają Matkę Ziemię z czasów, zanim pojawili się na niej ludzie. Pamiętają czas, gdy lasy były gęste, bujne i zielone. Gdy oceany i rzeki, i jeziora były przejrzyste i krystalicznie czyste. Gdy niebo było jasne i tak błękitne. Zwierzęta pamiętają też chwile, kiedy ujrzały pierwszych ludzi. Na początku zaledwie kilku. Ale potem coraz więcej i więcej, aż ludzie rozeszli się po całej Matce Ziemi. Mimo to nadal zwierząt było więcej niż ludzi. I ludzie dzielili się Matką Ziemią ze zwierzętami. Jeszcze pamiętali, że zwierzęta są ich siostrami i braćmi. Jeszcze pamiętali, że stanowią cząstkę jednej wielkiej rodziny. I zwierzęta, i ludzie – to oczy i uszy, i serce Matki Ziemi. Więc kiedy bawiły się delfiny, bawiła się Matka Ziemia. Kiedy śpiewały ptaki, Matka Ziemia śpiewała. Kiedy tańczyły gazele, Matka Ziemia tańczyła. A kiedy ludzie kochali, kochała i Matka Ziemia. Mijały lata, rodzili się ludzie. Coraz więcej i więcej, i więcej. Aż wreszcie ludzi było więcej niż zwierząt. I ludzie zapomnieli. Zapomnieli dzielić się ze zwierzętami ziemią i wodą, i niebem Matki Ziemi. Zapomnieli, że zwierzęta to ich siostry i bracia. Zapomnieli, że wszyscy są cząstką jednej wielkiej rodziny Matki Ziemi. Ludzie zapomnieli. Ale zwierzęta pamiętały. Wiedziały, że kiedyś będą musiały ludziom o tym przypomnieć. I teraz każdego dnia nasze siostry i bracia przypominają. Bo kiedy bawią się delfiny, ludzie pamiętają. Kiedy śpiewają ptaki, także pamiętają. Kiedy tańczą gazele, także pamiętają. A kiedy ludzie będą pamiętać, będą też kochać. 2. Rozmowa na temat opowiadania. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu Ziemi, jej mieszkańców, ich postępowania. 3. Planety – animacja edukacyjna. Oglądanie filmu. https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI
Po obejrzeniu filmu dziecko stara się powiedzieć dorosłemu co zapamiętało, wymienić planety układu.
4. Planety w układzie – KP3 str.70. Utrwalanie nazw planet. Po omówieniu układu KP3 str. 71 5. „Układ Słoneczny" - zabawa ruchowa z piłką.
Dziecko siada naprzeciwko dorosłego. Dorosły rzuca piłką do dziecka podając nazwę planet np. Jowisz, Mars.
Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica. (Dziecko może podaną nazwę podzielić np. na sylaby)
Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce" to nie można łapać, a jeśli dziecko złapie to musi zrobić tyle: przysiadów/podskoków/pompek/pajacyków/skłonów (do wyboru) ile ma lat.
6. "Układ Słoneczny"- praca plastyczna Dorosły rysuje zróżnicowane w wielkościach koła na kartce papieru-tyle, ile jest planet w Układzie Słonecznym. Następnie dziecko koła koloruje/maluje/rozciera plastelinę (do wyboru) zgodnie z kolorystyką z wcześniejszego filmiku. Następnie wycina koła i nakleja na czarną/granatową kartkę. Można wcześniej pomalować białą kartkę farbą lub pastelami w tych kolorach. Na koniec wysyłamy prace Pani Kasi :)
7. Obrazki kosmiczne (Dominika Góra) - zabawa paluszkowa. Tu planeta, a tam druga, rysowanie prawą dłonią okręgu po prawej stronie na wysokości głowy, analogicznie po lewej stronie obok gwiazda jasno mruga. kilkukrotne zaciskanie pięści i prostowanie palców Jest ogromna, toż to Słońce, rysowanie obiema dłońmi okręgu, zaczynając od góry, a kończąc na dole w tle błyszczących gwiazd tysiące. pokazywanie palcami wskazującymi różnych miejsc Gdzieś rakieta szybko leci, zaplecenie palców dłoni na wysokości klatki piersiowej i ich szybkie uniesienie malowały wszystko dzieci. naśladowanie czynności malowania palcem jednej dłoni na powierzchni drugiej To obrazki są kosmiczne, rysowanie prostokąta na wysokości twarzy każdy inny, wszystkie śliczne. przykładanie po kolei opuszków każdego palca, a na koniec zetknięcie wszystkich palców
Pozdrawiam serdecznie wszystkie Pszczółki i ich Rodziców : ) Pani Kasia : ) |
Poprawiony: poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:56 |
Zdalne nauczanie - piątek 09.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 09 kwietnia 2021 07:44 |
Dzień Dobry w piątek! :) Dziś muzyczno, ale dalej sportowo!
1. „Chcę być sportowcem" – słuchanie piosenki 1. Biegam bardzo szybko w piłkę dobrze gram Kim zostanę już za chwilę zaraz powiem wam. Ref: Sportowcem chciałbym zostać Sportowcem chciałbym być Trenować co dzień rano I sprawnym zawsze być. 2. Chodzę też na judo Wiele chwytów znam Kim zostanę, już za chwilę Zaraz powiem wam. Ref: Sportowcem chciałbym zostać... 3. Jeżdżę na rowerze i trenuję sam, kim zostanę, już za chwilę zaraz powiem wam. Ref.: Sportowcem chciałbym zostać....
4. Pierwsze już medale na swej półce mam, kim zostanę, już za chwilę, zaraz powiem wam. Ref.: Sportowcem chciałbym zostać... Rozmowa na temat piosenki. • Co ćwiczy chłopiec? • Kim chciałby zostać? • A kim Ty byś chciał/chciała zostać? • Jaki jest Twój ulubiony sport? 2. Zabawa przy piosence. Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze).
Podczas ostatniej zwrotki stają na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami. 3. „Zrób do przodu cztery kroki..." – przeliczanie kroków. Dorosły czyta wiersz natomiast dziecko porusza się według słów rymowanki. Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki. Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa. Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok. Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy. Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć! Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa. Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki. Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.
4. Karty pracy: KP3 str 65-66.
5. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet. • Omiń kałuże – Dziecko rozkłada na podłodze gazety – kałuże. Biega dookoła nich, starając się na nie nie wejść.
Na sygnał Rodzica (klaśnięcie) zatrzymuje się przy jednej z nich. • Po kamieniach przez rzekę – Dziecka ustawia się po jednej stronie pokoju.
Przed nim, na podłodze, są rozłożone gazety –kamienie.
Zadaniem dziecka jest przejście na drugą stronę rzeki, stąpając po gazetach – kamieniach. • Ukłoń się po japońsku – Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, trzyma rozłożoną gazetę w dłoniach nad głową, ramiona ma wyprostowane. Wykonuje ukłon japoński, pozostawia gazety na podłodze i wraca do pozycji wyjściowej.
Przy kolejnym ukłonie podnosi gazetę z podłogi i przenosi oburącz nad głowę. • Obserwator – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Robi w gazecie dwa otwory tak, by można było przez nie patrzeć.
Przykłada gazetę do twarzy i obserwuje otoczenie. Rozgląda się na lewo, na prawo, w górę, w dół, wykonując skłony tułowia w przód i w tył, skręty w prawo i w lewo. 6. Masażyk relaksacyjny. https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4
Na dziś to wszystko ;)
Teraz macie dwa dni odpoczynku! Mam nadzieje, że pogoda dopisze. Życzę udanego weekendu! Pozdrawiam. Pani Kasia :) |
Poprawiony: piątek, 09 kwietnia 2021 11:20 |
|
Zdalne nauczanie - czwartek 08.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 08 kwietnia 2021 07:10 |
Dzień Dobry Pszczółki! : )
1. "Jakie znasz dyscypliny sportowe – burza mózgu.
Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy, wskazanie dyscyplin sportowych, które uprawia się latem. Nazwanie dyscyplin przedstawionych na zdjęciach (plansza str.69-70) https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=71
2. Dyscypliny sportowe – oglądanie filmiku edukacyjnego "Dyscypliny sportowe",
porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy".
Rozmowa kierowana filmem. https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE
3. Karty pracy – KP3 str. 63-64. 4. Rytmika w ruchu – aktywna przerwa. https://www.youtube.com/watch?v=99UsH7lyL84&t=22s
5. Sportowe puzzle – układanie puzzli online. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/218697-ruch-to-zdrowie
6. Piłka - praca plastyczna (szablon w załączniku na dysku): Do pracy plastycznej dziecko wykorzystuje dowolne materiały plastyczne: kredki, mazaki, farby, plastelinę.
Piłkę można wykleić plasteliną lub kulkami z bibuły. Dziecko może użyć tradycyjnych biało - czarnych kolorów lub zaprojektować nowy wzór kolorystyczny.
Po skończeniu pracy wysyłamy zdjęcie Pani Kasi : ) 7. Gumi Miś – taniec z Misiem. https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
Życzę miłego dnia wszystkim Dzieciom i Rodzicom : )
Pozdrawiam! Pani Kasia : ) |
Poprawiony: czwartek, 08 kwietnia 2021 08:07 |
Zdalne nauczanie - Religia 7-8.04.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 07 kwietnia 2021 07:57 |
Szanowni Rodzice, kochane dzieci. Witam was serdecznie. Skończył się czas Wielkiego Postu i rozpoczął się radosny czas wielkanocny. Zapraszam do powtórzenia piosenki, którą ostatnio zaproponowałam („Bóg nie umarł – Jezus żyje"): https://www.youtube.com/watch?v=diX38k_Be70
Proszę przeczytać dzieciom krótką historię o zmartwychwstaniu Pana Jezusa (można też odtworzyć filmik zamiast czytania:Â https://www.youtube.com/watch?v=TKr4Hn461jw
Pan Jezus powstaje z martwych.
Po śmierci Pana Jezusa na krzyżu Jego ciało złożono do grobu. Grób wykuto w skale i zamknięto ogromnym, ciężkim kamieniem. Postawiono straże broniące dostępu do Pana Jezusa. Smutny był to widok. W niedzielę rano przyszły do grobu kobiety, które bardzo kochały Pana Jezusa. W dłoniach trzymały słoiczki z pachnącymi olejkami i ziołami. Chciały skropić ciało Pana Jezusa, bo tak nakazywał zwyczaj. W drodze rozmawiały ze sobą: „Poprosimy strażników, by odsunęli nam głaz". Przyszły i zobaczyły, że kamień jest odsunięty. Grób jest pusty, a silni żołnierze drżą ze strachu. Na skale kobiety zobaczyły anioła w szatach białych jak śnieg. Kobiety przestraszyły się. „Nie bójcie się – powiedział Anioł. – Szukacie Jezusa ukrzyżowanego, ale tu Go nie ma, powstał z martwych". Kobiety ogromnie się ucieszyły. Jezus żyje! Zwyciężył! Pokonał śmierć i zło! Szybko pobiegły powiedzieć o tym uczniom. Uczniowie zebrali się w jednym pomieszczeniu, aby porozmawiać o tym, co się wydarzyło. I wtedy przyszedł do nich Pan Jezus. Pokazał im swoje rany i powiedział „Nie bójcie się, to naprawdę ja". Radość uczniów również była ogromna! Aby powtórzyć z dziećmi treść historii (lub filmu) można zadać pytania: – W jaki dzień kobiety szły do grobu Jezusa? – Kto im powiedział o zmartwychwstaniu Jezusa? – Dlaczego kobiety tak bardzo z tego się ucieszyły? – Komu powiedziały o tym, co zobaczyły przy grobie Jezusa? – Kto przyszedł do uczniów?
Okażemy radość i miłość Jezusowi, który jest tu z nami, śpiewając pieśń (pod treścią link do piosenki): A, a, a, alleluja. Ho, ho, ho, hosanna. Mój Bóg kocha mnie, Jego radość jest w sercu mym.
https://www.youtube.com/watch?v=3JN74zQ7mLQ
W niedzielę wielkanocną, na pamiątkę zmartwychwstania Jezusa, spotykamy się z rodziną na uroczystym śniadaniu, dzielimy się święconym jajkiem, składamy sobie życzenia, modlimy się, rozmawiamy, cieszymy się sobą. Jesteśmy dla siebie dobrzy, bo tak jest w rodzinie, która kocha Pana Jezusa. A tam, gdzie jest Jezus, tam jest i dobro.
Przeżywamy teraz – jeszcze przez kilka dni – święta Wielkanocne, czyli zmartwychwstania Pana Jezusa. To są najważniejsze dla nas święta. O tym wydarzeniu nie raz jeszcze będziemy sobie opowiadać na lekcjach religii. Mam nadzieję, że wkrótce spotkamy się w przedszkolu, pośpiewamy piosenki, które Wam tu proponuję i pokażecie mi pokolorowane rysunki, które wkleję Wam do zeszytów. Na zakończenie – rysunek do pokolorowania. Dziś mamy na nim pusty grób i kobiety, które pierwsze zobaczyły, co się wydarzyło. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – zachęcam do pracy plastycznej dzieci. Dziś – podobnie, jak w ubiegłym tygodniu - całość zajęć przeznaczona jest na dwa dni – środę i czwartek. Można je rozdzielić lub przeczytać informacje i dać kolorowankę w jednym dniu.
Pozdrawiam bardzo serdecznie moje ulubione przedszkolaki Pani Justyna
|
|