Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- poniedziałek 29.11.2021r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 29 listopada 2021 07:44 |
Dzień Dobry Pszczółki :)
1. Na początek posłuchajcie fragm.. wiersza B. Szelągowskiej Ziemia nasza planeta.
Krążą planety, krążą po niebie, jakby tańczyły dokoła Słońca.
Blask od nich bije, choć to nie gwiazdy, a ich wędrówki nie widać końca. (…)
Piękny jest kosmos i taki wielki! To tam latają srebrne rakiety.
Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia. Nie ma piękniejszej od niej planety!
Rozmowa na temat wiersza:
- Powiedz, jak naszywa się planeta, na której mieszkamy?
- Jaki kształt ma nasz Ziemia?
Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul. Kręci się wokół własnej osi oraz krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.
- Czy potrafisz wymienić nazwy wszystkich planet krążących wokół Słońca?
2. Prezentacja mapy świata. Załącznik nr 1
Dziecko wskazuje, gdzie znajduje się woda, a gdzie ląd.
Rodzic wyjaśnia, że kolor niebieski oznacza wody, czyli morza i oceany oraz inne akweny (jest ich na Ziemi najwięcej). Oprócz wód są również lądy. Ziemia jest podzielona na kontynenty, jednak niecały jest zamieszkany przez człowieka. Są obszary zaznaczone kolorami: białym, brązowym, pomarańczowym. To lądy pokryte lodem, wysokie góry, pustynie, na których nie ma warunków do życia dla człowieka. Terenów, na których mieszkają ludzie, jest bardzo mało.
3. Zapraszam do obejrzenia planszy.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=39
Rodzic czyta polecenia dziecku: - Popatrz na plansze i posłuchaj nazw kontynentów (rodzic czyta dziecku nazwy). Który kontynent jest największy, a który najmniejszy?
- Jakie rośliny, zwierzęta, miejsca kojarzą ci się z każdym z tych kontynentów?
- Na jakim kontynencie mieszkasz?
- Popatrz na dzieci przedstawione na zdjęciach. Opowiedz, co robi każde z nich.
- Czym się różnią dzieci przedstawione na zdjęciach? Czy mimo pewnych różnic w wyglądzie i innego miejsca zamieszkania można powiedzieć, że wszystkie dzieci na świecie są takie same? Dlaczego?
4. „Obserwujemy niebo” – zabawa ruchowa. Dziecko spaceruje po dywanie. Kiedy rodzic dwa razy klaśnie w ręce, dziecko zatrzymuje się, naśladuje przykładanie do oczu lunety
i obserwuje niebo. Po chwili ponownie spaceruje po dywanie.
5. Narysuj kredkami swój plakat na temat „Ziemia to nasz dom”.
6. Na zakończenie ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczków foliowych. Zestaw ćwiczeń: - Zabawa orientacyjno – porządkowa Pomachaj woreczkiem. Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymuję się przy najbliższym woreczku, podnosi go i macha nim nad głową. Pojawienie się muzyki jest sygnałem do położenia woreczka na podłodze i ponownego ruchu.
- Ćwiczenia tułowia – Suszymy woreczki. Dziecko trzyma woreczek w obu rękach. W skłonie w przód wymachuje nim w przód i w tył. Po kilku ruchach prostuje się, potrząsa woreczkami w górze – strząsa krople wody.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Powitania. Dziecko wita woreczkami różne części ciała wymieniane przez rodzica. Np. Woreczek wita: twoje kostki… twoje ramiona… twój brzuszek…
- Ćwiczenie mięśni grzbietu – Na wietrze. Dziecko, w leżeniu przodem, unosi woreczek trzymany za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane na boki). Dmucha na woreczek delikatnie – wieje mały wietrzyk, i mocno – wieje duży wiatr. Obserwuje ruch woreczka w zależności od siły podmuchu.
- Ćwiczenie mięśni brzucha – W górę i w dół. Dziecko w leżeniu tyłem, woreczek ma włożony między stopy. Unosi go stopami do góry, z przełożeniem za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.
- Ćwiczenie wyprostne – Z woreczkiem na głowie. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, z woreczkiem na głowie, w taki sposób, aby woreczek mu nie spadł; co pewien czas przykuca i powraca do pozycji stojącej.
- Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy. Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.
Pozdrawiam Was serdecznie, pani Ania :)
|
Poprawiony: poniedziałek, 29 listopada 2021 07:47 |
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- piątek 26.11.2021r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 26 listopada 2021 09:40 |
Dzień dobry Pszczółki :)
1.Na początek będziemy poznawać potrawy z różnych regionów Polski.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=37
Przyjrzyjcie się ilustracji (nr 37), następnie posłuchajcie nazwy produktów i dań charakterystycznych dla różnych miejsc Polski. Rodzic czyta nazwy strojów oraz polecenia:
- Pokaż na tablicy kwaśnicę, bundz i oscypki.
Jakim regionem kojarzą się te nazwy: kwaśnica, bundz, oscypki? Czy jadłeś którąś z tych potraw? Jak smakowała?
- Z jakim świętem związany jest rogal świetomarciński? Czy miałeś okazję jeść takiego rogala?
- Czy jadłeś kiedyś kluski śląskie? Jak one wyglądają? Z jakim regionem Polski się one kojarzą?
2.„Regionalna książka kucharska” – zabawa twórcza.
Rodzic odczytuje jeden przepis, potem prosi dziecko o wykonanie ilustracji do przepisu. (Jak wrócimy do przedszkola proszę przynieść przepis, wówczas stworzymy grupową regionalną książkę kucharską.)
3.Dzisiaj poznamy kolejną cyfrę zero 0.
„Talerze z kwaśnicą” – przeliczanie, szeregowanie. (przygotować 5 talerzy, po 4 lub po 5 małych klocków na każdym talerzu.) Rodzić kładzie na stoliku 5 talerzy z klockami. Mówi dziecku, że te klocki na talerzach to góralska kwaśnica. Pyta dziecko: - Ile jest talerzy? Następnie zabiera jeden talerz, i ponawia pytanie: Ile jest talerzy? Tak samo postępuje z kolejnymi talerzami do momentu, aż na stole zostanie 1 talerz.
Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0. „Pusty stół” – odkrywanie liczby 0. (przygotować talerz z klockami, kartonik z liczbą 0.) Rodzic prosi dziecko, żeby zabrało ostatni talerz. Pyta: - Ile jest teraz talerzy na stole? Rodzic wyjaśnia, że jeśli żaden talerz nie został, to opisujemy taką sytuację liczbą zero. Prezentacja dziecku kartonik z liczbą 0.
Pokaz zapisu cyfrowego liczby 0. (załącznik nr 1)
Proszę mi powiedzieć, jak wygląda cyfra 0. Co ona przypomina swoim kształtem? Teraz będziemy kreślić cyfrę 0 palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica.
4.Pisanie ołówkiem cyfry 0 po śladzie – dzieci 6-letnie (załącznik nr 2)
5.Poprawne liczenie i błędne liczenie. (Liczmany – klocki lub inne przedmioty)
Rodzic układa 5 liczmanów w linii. Liczy poprawnie: 1, 2, 3, 4, 5, dotykając każdego kolejnego liczmana.
Następnie liczy niepoprawnie (dotyka liczonego liczmana 2 razy, pomija celowo jakiś liczman, liczy, wymieniając liczebniki w złej w kolejności, liczy pustą przestrzeń za liczmanami). Po każdym błędnym liczeniu rodzic pyta dziecko, ile jest przedmiotów na dywanie (dzieci powinny utrwalić sobie, że jest ich 5).
Następnie rodzic zamienia kolejnością liczmany (np. pierwszy z drugim). Pyta, czy się zmieniła ich liczba.
Kolejne przeliczanie rodzic rozpoczyna od liczenia pustej przestrzeni na dywanie, mówiąc Zero.
Potem mówi Jeden i dotyka pierwszego liczmana. Rodzic kontynuuje liczenie i pyta dziecko, czy dobrze policzył.
Następnie liczy: 1, 2, 3, 4, 5, 6, licząc pustą przestrzeń za liczmanami. Zadaje pytanie, czy dobrze policzył i dlaczego można zacząć od liczenia pustej przestrzeni przed liczmanami, a po liczmanach już nie.
A teraz zajęcia z języka niemieckiego:
Dzień dobry,
kochane dzieci mam dla was kartę pracy, gdzie waszym zadaniem będzie zrobić zegar pogodowy.
Na początku kolorujemy, wycinamy, zakładamy wskazówkę za pomocą pinezki i plasteliny. Codziennie obserwujemy pogodę, zaznaczamy odpowiedni obrazek odzwierciedlający pogodę na zewnątrz i mówimy oczywiście w języku niemieckim jaka jest pogoda (załącznik)
Zabawa ,, Koło fortuny" https://poczta.interia.pl/html/?uid=9b9c42038c13b299#
Dużo zdrówka wam życzę, pani Agnieszka.
6.Na zakończenie każdemu przyda się trochę ruchu. Przesyłam kilka zabaw ruchowych, które możecie ćwiczyć razem z rodzicami :)
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
Pozdrawiam, pani Ania :)
|
Poprawiony: piątek, 26 listopada 2021 09:47 |
|
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- czwartek 25.11.2021r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 25 listopada 2021 08:26 |
Dzień dobry Przedszkolaki:) Dzisiaj obchodzimy Dzień Pluszowego Misia połączony z Dniem Żółtym w ramach programu „Kolorowy dzień – kolor i warzywo”. 1. Na początek mam dla was zagadkę. Olbrzymia lampa, co na niebie świeci. Na całym świecie i dla wszystkich dzieci. (słońce) Jaki kolor ma słońce? (żółty) 2. „Z czym kojarzy wam się kolor żółty?” – burza mózgów. Dziecko podaje przykłady. 3. „Warzywa w kolorze żółtym”- dziecko wymienia warzywa, które są w kolorze żółtym. Następnie dzieli je na sylaby oraz na głoski (6-latki). Naturalny pokaz warzyw np. kukurydza, żółty pomidor, żółta papryka. Degustacja warzyw - określanie zapachu, smaku. 4. Zestaw zabaw ruchowych: - „Żółty” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru żółtego i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znowu zaczyna maszerować. -„Gdzie jest żółty?” – zabawa orientacyjno-porządkowa. W pokoju rozmieszczone są żółte i innego koloru zabawki. Obok Rodzica położone jest zrobione koło. Podczas muzyki do marszu lub biegu dziecko porusza się między zabawkami. Z chwilą zatrzymania nagrania, dziecko odnajduje żółte zabawki i kładzie do koła. (Za każdym razem tylko jedną!) Rodzic kontroluje poprawność zadania. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. - „Żółty parzy” – zabawa z elementem rzutu Rodzic rzuca piłkę do dziecka wypowiadając nazwy kolorów. Dziecko, słysząc nazwy wszystkich kolorów oprócz żółtego, musi złapać piłkę. Jeżeli dziecko złapie piłkę, kiedy jest kolor żółty (żółty parzy) to daje fanta. Na koniec zabawy dziecko musi wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę. Po zabawach z kolorem żółtym zapraszam do zabawy z okazji Dnia Pluszowego Misia. 1. Każdy z was na pewno ma ulubionego misia, z którym się nie rozstaje na krok. Proszę powiedźcie, jakie znacie misie. Dziecko wymienia, znane mu misie (np. Kubuś Puchatek, Troskliwe Misie, Gumisie, Miś Uszatek, Miś Yogi …). 2. „Historia pluszowego misia” – film edukacyjny. Po obejrzeniu filmu rozmowa z dzieckiem na temat treści obejrzanego filmu. https://www.youtube.com/watch?v=pD-L_C0_ay8 3. „Jak powstaje miś?” – film edukacyjny. https://www.youtube.com/watch?v=3t8UGDObkLM 4. Wykonanie gimnastyki z ulubionym misiem: • Marsz w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową • Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach • Podskoki z misiem • Obroty z misiem dookoła siebie • Skakanie obunóż nad siedzącym misiem 5. „Misiowy masaż” do słów rymowanki. Rodzice wykonują masażyki na plecach dzieci, dzieci na plecach misiów. Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami (po plecach maszerują paluszki) na alejkach ścielą się liści dywany (głaskają całą dłonią) i brązowe spadają kasztany (ukłucia palcem) my zbierzmy te dary jesieni (chwyt pięcioma palcami) układamy je w rządkach na ziemi (rysowanie grzbietem dłoni linii) W domu tato wywierci w nich dziurki (wiercenie opuszkiem palców) nawleczemy je wtedy na sznurki (dwie faliste linie wykonane na plecach) 6. „Zgaduj – zgadula” – rozwiązywanie zagadek o misiach i niedźwiedziach. Rodzic czyta dziecku zagadki. - "Przez całą zimę słodko śpi, a słodko dlatego, że miód mu się śni” (miś, niedźwiadek) - „Już taki niedźwiedzi ród, że ogromnie lubi…” (miód) - „Jaki napój kojarzy ci się z misiem?” (sok Kubuś) 7. „Jadą, jadą misie” – taniec ze swoimi misiami przy piosence. 8. „Misiowe pary” – łączenie w pary takie same misie. (załącznik nr 1)
8. „Miś” – praca plastyczna do wyboru: - wyklejanie misia plasteliną (załącznik nr 2)
- wycinanie nożyczkami elementów, przyklejanie wg wzoru (załącznik nr 3)
Bawcie się dobrze, pozdrawiam :)
|
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- wtorek 23.11.2021r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 23 listopada 2021 06:56 |
Dzień Dobry Pszczółki :) 1. Zapraszam dziecko do obejrzenia ilustracji, a następnie proszę wykonać następujące polecenia. Rodzic czyta polecenia: - Obejrzyj obrazek. Opowiedz o stroju, który spodobał ci się najbardziej? - Posłuchaj nazw potraw i produktów regionalnych czytanych przez osobę dorosłą. - Odszukaj potrawy regionalne. Nazwij te, które znasz. - Policz, ile razy na obrazku występują przedmioty wskazane w ramkach. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_kp_cz2/mobile/index.html#p=5 2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej Magiczne opowieści. Pogoda z każdym dniem robiła się coraz bardziej jesienna. Ogołocone drzewa smętnie kołysały się w takt wiatru. Gałąź starej jabłoni co chwilę delikatnie pukała w okno, jakby chciała dostać się do ciepłego domu. Szczyty gór tonęły we mgle. Dzieci siedziały na kanapie. – Babciu, trochę się nudzimy – westchnął Władek. – Tak szybko robi się teraz ciemno. Babcia bez słowa zniknęła w drugim pokoju. Po chwili wróciła, niosąc coś w ręku. – Chodźcie do mnie! Usiądziemy sobie przy kominku. Zabiorę was teraz w magiczną podróż – powiedziała i otworzyła album. – Opowiem wam troszkę o latach mojego dzieciństwa i młodości – na moment zamyśliła się, spoglądając na stare zdjęcie. – Dawno temu wasi pradziadkowie, a moi rodzice zabrali mnie na występ góralskiego zespołu ludowego. Do dziś pamiętam kolorowe, wirujące sukienki dziewcząt! Ach, jakie to wszystko było cudowne! Stroje, muzyka, taniec, śpiew! Uprosiłam mamę, żeby zapisała mnie do takiego zespołu. I tak to się zaczęło. Razem zjeździliśmy Polskę wzdłuż i wszerz. Występowaliśmy w miastach i na wsiach. Często braliśmy udział w konkursach, dzięki którym poznałam mnóstwo cudownych ludzi… A jak myślicie, kim jest ta dziewczynka na zdjęciu? – To na pewno ty, babciu – zgadł Władek. – Ale pięknie wyglądałaś! – Zgadza się. To ja w swoim pierwszym stroju ludowym. Bardzo go lubiłam – biała koszula, gorsecik wiązany czerwoną kokardą, kwiecista spódnica, wełniane skarpety, kierpce… I już byłam gotowa do występu! Żałowałam tylko, że to chłopcy skakali z ciupagami. – Za to ty miałaś śliczne korale – zawołała Zosia i przewróciła kartkę. – A tu co jest napisane? – Kraków – przeczytał Władek i z uwagą zaczął oglądać kolejną fotografię. – To zdjęcie zespołu z Krakowa. Tańczyli po nas krakowiaka. Pamiętam, że po ich występie byłam bardzo głodna i pewna pani poczęstowała mnie krakowskim obwarzankiem. A myślałam, że nie ma nic lepszego na świecie niż góralskie oscypki z sera owczego! Wtedy też poznałam legendę o Smoku Wawelskim i szewcu Skubie, który podstępem zabił potwora. – A to zdjęcie skąd jest, babciu? – zapytała Zosia, patrząc na kolejną stronę. – Znad morza. Byliśmy wtedy na Kaszubach. Tam po raz pierwszy oglądałam „szewca”, czyli kaszubski taniec ludowy. A potem jadłam najpyszniejsze na świecie placki ziemniaczane z cebulą i śmietaną. Z Kaszub pojechaliśmy na Kujawy i tam widziałam dzieci tańczące kujawiaka. A wieczorem, przy ognisku, pewien starzec opowiedział nam legendę o potworze z jeziora Gopło, czyli o wielkim szczupaku. Szczupak ten podobno żył za czasów okrutnego króla Popiela. Był strasznym żarłokiem i wyjadał wszystkie ryby, przez co panował głód w całej okolicy. Na szczęście rybakom z czasem udało się pokonać bestię. – O! A to zdjęcie z Poznania. Poznałem po koziołkach! – przerwał Władek. – Zgadza się. Byliśmy tam w listopadzie. Po występie poszliśmy na Stary Rynek. W Poznaniu – zgodnie z tradycją – z okazji Dnia Świętego Marcina wszyscy pieką rogale świętomarcińskie. Pychota! Pełno w nich białego maku, bakalii i słodkiego lukru. Mniam! – Babciu, a byłaś w Warszawie? – zapytała Zosia. – Oczywiście. To tam oglądałam występ zespołu Mazowsze. Pamiętam, że tańczyli w strojach kurpiowskich – powolniaka, a w łowickich – oberka. W Warszawie poznałam pewną Wandzię, która oprowadziła mnie po stolicy i opowiedziała legendę o złotej kaczce. – Babciu, w ilu ty ciekawych miejscach byłaś! – zachwycił się wnuczek. – Tak, to prawda. Dzięki tańcowi poznałam wspaniałych ludzi, prawdziwy folklor, legendy… Próbowałam różnych regionalnych potraw… W takim razie jutro na obiad zrobimy jakiś regionalny przysmak! Gdyby było lato, zrobiłabym chłodnik litewski, ale jest zimno, więc ugniotę wasze ulubione kluski śląskie! A jak myślicie, skąd to danie pochodzi? – Ze Śląska! – odpowiedziały chórem dzieci. Babcia włączyła płytę z góralską muzyką. Nawet wiatr zamilkł na chwilę, wsłuchując się w babcine przyśpiewki i melodie płynące prosto z serca Tatr. Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje pytania dziecku: - Jakie elementy związane z różnymi regionami Polski zostały wymienione w opowiadaniu? - Jakie legendy zostały tam wymienione? - Jakie potrawy zapamiętaliście? 3. Buty do pary – zabawa kształtująca spostrzegawczość. Dziecko z rodzicem kładzie na dywanie kilka par butów. (Buty należy pomieszkać.) Zadaniem dziecka będzie spośród wszystkich butów odnaleźć jedną parę, następnie drugą parę, aż odszuka wszystkie pary. 4. Nasza legenda – rozwijanie mowy. Rodzic wraz z dzieckiem tworzy wspólną legendę. Rodzic rozpoczyna słowami: Dawno, dawno, temu… Dziecko, kontynuuje opowiadanie. (Dla osób chętnych legendę można spisać na kartce. Jak wrócimy do przedszkola, to zostaną przedstawione całej grupie.) Teraz zapraszam Was na zajęcia z języka niemieckiego GUTEN ABEND KINDER ,,DIE JAHRESZEITEN „ POSŁUCHAJ https://www.youtube.com/watch?v=luEWVAzK6ag Und ein Spiel ..... viel Gluck https://wordwall.net/pl/resource/1838658/niemieckim/wetter Pozdrawiam :) |
|