Start Pszczółki

Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 02.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 08:17

ŚRODA 02.02.2022 r.

Dzień Dobry Pszczółki :)

1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu
(Rodzic czyta dziecku wiersz)

Ach, ten bal! Ach, ten bal!
Popatrz, ile tańczy par!
Jedwabne pończoszki,
paseczki i groszki,
przy każdej sukience
wróbelki jak broszki.
Kucyki, warkocze –
tu rude, tam złote,
a płaszczyk królewny
szumiący i śpiewny!
Srebrzyste koronki,
perełki, pierścionki,
kokardy jak róże,
w kokardach biedronki.
We włosach dziewczynki
motyle jak spinki,
a oczy księżniczki
jak czarne guziczki.
Lecz już kończy się bal
i rozpływa się sen –
już na zwodzony most
karetą wjeżdża dzień.

Rozmowa na temat wiersza:

- O czym był wiersz?

- Jak były ubrane dzieci?

- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?

- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?

- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)

- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)

2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.

- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)

- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam
na kwiatach.
(motyl)

- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)

- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)

- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)

- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)

3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa

Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np.
Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…

4. Zapraszam do obejrzenia planszy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48

Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.

Opisy:

- Włochy
W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna

parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy,
biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad
placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym
w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami).
- Polska
Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery-
stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki
i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie.
- Brazylia
Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze

przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami.
- Niemcy
W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn).

- Francja
W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.

Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko:
1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego?

2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego?
3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?

5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.


Bawcie się dobrze, pani Ania 

Poprawiony: środa, 02 lutego 2022 08:21
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 01.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 01 lutego 2022 08:23

Wtorek,01.02.2022r.

Dzień dobry Pszczółki :)

Na początek wysłuchajcie piosnki pt. „Słodka Samba”. https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki6 (płyta CD.2)

Tekst piosenki:

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Gdy w karnawale tańczymy sambę,

trzymamy w górze ręce, wirujemy wraz.

Na buziach śmiech w tej słodkiej piosence,

karnawał w Rio zaczarował wszystkich nas.

Ref: Samba, samba, samba, ole!

Że karnawał w Rio jest, wiem to ja i ty to wiesz!

A więc samba, samba, samba, ole!

U nas też karnawał jest, u nas też!

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Dziewczynki kręcą już spódniczkami,

A chłopcy klaszczą w dłonie, ile mają sił.

A potem razem parami, parami,

by nasz karnawał też wesoły bardzo był!

Ref: Samba, samba, samba….

Rozmowa na temat piosenki: Rodzic pyta dziecko:

- o czym jest ta piosenka?

- czym jest samba?

Rozmowa na temat budowy piosenki:

- ile zwrotek ma piosenka?

Ile razy jest śpiewany refren?

Drogie dzieci, a teraz nauczcie się refrenu tej piosenki.

„Karnawałowe tańce połamańce”zabawa ruchowa dziecko stoi na gazecie lub kartce A4 i tańczy w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma, Rodzic podaje jakie części ciała mają pozostać na gazecie, np. jeden nos, jedno ucho, kolano; dwie pięty, dwa łokcie, dwa kciuki itp.

Link do muzyki : https://www.youtube.com/watch?v=7p_dsqC_7PA

„ Co to jest karnawał?”-burza mózgów. Moi drodzy a teraz chwilę się zastanówcie i spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli dziecko nie będzie potrafiło samodzielnie odpowiedzieć Rodzic tłumaczy, że karnawał to czas zimowych balów i zabaw tanecznych. Na bale czy zabawy karnawałowe, często zakładamy różnego rodzaju maski lub przebieramy się w kostiumy, wcielając się w role innych ludzi, postaci z bajek czy filmów.

A teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego EduKredka – „Karanawał”

https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc&t=16s

„Karnawałowa maska”- praca plastyczna- wykonajcie maskę karnawałową za pomocą materiałów, które macie w domu:) Szablony masek w załącznikach

Dla chętnych przygotowałam karty pracy- rysowanie po śladzie.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Pani Ania :)

Moi drodzy teraz pora na naukę języka niemieckiego :)

Poznaliśmy następujące kolory : rot; gelb; blau; grun; rosa; orange; lila; schwarz ; weiβundbraun oraz nauczyliśmy się liczyć od 1 do 10.

Kochani mała powtórka.

Na początek posłuchajcie sobie wymowy kolorów oraz liczb.

https://www.youtube.com/watch?v=TnWxybnLtQ8

Trochę zabawy dla was:

https://wordwall.net/pl/resource/7187519/niemieckim/kolory-samolot-niemiecki

https://wordwall.net/pl/resource/8154548/niemiecki/farben

Ponownie coś do wesołego do posłuchania może i do pośpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=fQxdmHjzUWk

Teraz może trochę rączki popracują , czyli kolorujemy ;)

COŚ DLA CHĘTNYCH. WYTNIJ PO LINI I ZAGRAJ W MEMORY.

Wszyskie załączniki do wykonania zadań z języka niemieckiego znjadują się tutaj:

POWODZENIA KOCHANI ORAZ DUŻO ZDRÓWKA ŻYCZĘ, POZDRAWIAM PANI AGNIESZKA.

 
Plan miesięczny luty- gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:51

Luty

1.Karnawał

2.Kim będę, gdy dorosnę?

3.Zima nie jest zła

4.Zimowe zabawy

Zabawa w kole ze śpiewem „Bałwanek”

  1. 1.Stoisz smutny, nasz Bałwanku, ze spuszczoną głową.
    Może chciałbyś mieć przy sobie panią Bałwankową?

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Dobrej żony wciąż mi brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Bałwankowej brak!

  1. 2.Ma korale z jarzębiny bałwankowa żona,
    ale łatwo poznać z miny, że dziś jest zmartwiona.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Dobrej żony wciąż mi brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Bałwankowej brak!

3. Stoi Bałwan z Bałwankową, w środku zaś Bałwanek,
jeszcze chwila i rozpoczną bałwankowi taniec.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Przydałby się jeszcze brat!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Przydałby się brat!

  1. 4.Już wesołe dwa bałwanki tańczą z rodzicami
    i my także się pobawmy razem z bałwankami.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Zatańcz z nami raz i dwa!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Zatańcz raz i dwa!

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy zimy”

Dzieci naśladują:
odgłos wiejącego wiatru – szszyy, szszyy, szszyy…
odgłos zadymki śnieżnej – wiuu, wiuu, wiuu…
chrzęst śniegu pod butami – trap, trap, trap…
rżenie konia ciągnącego sanie – ihaa, ihaa, ihaa…
odgłos dzwonków przy saniach – dzyń, dzyń, dzyń…

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:52
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 31.01.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:14

Dzień dobry Pszczółki:)

1.Przygotowanie do balu karnawałowego - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Dorosły czyta dziecku treść opowiadania.

Od kilku dni Staś z utęsknieniem zaglądał do kalendarza. Na szczęście bal karnawałowy w przed- szkolu zbliżał się wielkimi krokami. Chłopiec codziennie oglądał z zachwytem strój, w którym miał wystąpić. Na pewno żaden kolega z grupy nie będzie miał czegoś takiego na sobie!

– Mamo, ten strój jest ekstrasuperwystrzałowy! I wiesz, jak go nazwałem? Nie zgadniesz! To jest gadżetosuperkosmo!

– Jak go nazwałeś? Możesz powtórzyć? – dopytywała się mama.

– Gadżetosuperkosmo! Ma pełno świecących gadżetów, jest superodlotowy i przypomina strój kosmonauty! Po prostu jest doskonały!

– To ja może ten gadżetosuperkosmo upiorę? Tyle razy już go przymierzałeś, że ciut się przy- brudził, a przecież musisz wyglądać wystrzałowo, prawda? – dodała mama, zabrała strój i po- szła od razu do łazienki.

Chłopiec kończył stawiać wieżę z klocków, gdy usłyszał przerażony głos mamy. – To nie- możliwe! I co my teraz zrobimy?

– Mamusiu, co się stało? – zapytał Staś, jak tylko przybiegł do łazienki.

– Twój strój... znaczy... gadżetosuperkosmo skurczył się w praniu... raczej się w niego nie zmieścisz...

Szlochający Staś wybiegł z łazienki i rzucił się na swoje łóżko.

– To koniec! Nie pójdę jutro na bal! Nie mam przebrania! A tak chciałem wygrać konkurs na najfajniejszy kostium...

Do pokoju wszedł dziadek, zaalarmowany płaczem chłopca, a tuż za nim – mama i siostra. Każde z nich zastanawiało się, jak pomóc Stasiowi.

– Może zrobimy z kartonu czołg? – powiedział dziadek. – A ty zostaniesz czołgistą! Mam w swoim pokoju karton odpowiedniej wielkości.

– A może zostaniesz bajkowym barankiem? Mam do tego odpowiedni sweter. Wygląda jak prawdziwe barankowe futerko – dodała mama.

Wreszcie odezwała się Zosia. – Ja chyba mam lepszy pomysł. Stasiek, zostaniesz kowbojem! Konia zrobimy z miotły! Na głowę założymy ci kapelusz mamy – ten znad morza. Będziesz wyglądał super!

– Chyba Stasiowi nie podobają się nasze pomysły – westchnął dziadek, patrząc na osowiałego wnuka.

W tym czasie tata przeszukiwał kuchenne szafki i szuflady. Po chwili wpadł do pokoju, wymachując drewnianą łyżką. – Abrakadabra! Zamienimy cię w czarodzieja! Oto twoja magiczna różdżka!

– To ja już nie wiem, kim mam zostać... – zastanawiał się załamany Staś.

Nagle pojawiła się babcia, niosąc w ręce stare prześcieradło. – A może to się przyda? – zapytała wnuka i porozumiewawczo mrugnęła do niego.

– Babciu, mam zostać duchem? – zapytał cichutko, ale widać było, że pomysł coraz bardziej mu się podoba. – Będę duchem! – zawołał radośnie. – Dzięki tobie już wiem, za kogo się prze- biorę! – dodał i przytulił się do niej z całych sił. – Mamo, a może gażetosuperkosmo oddamy cioci Ewie? Jeszcze wczoraj mówiła, że w dalszym ciągu nie ma pomysłu na strój dla Maksia.

– Świetny pomysł, synku. Na niego strój na pewno będzie dobry! Od tej pory naszej rodziny będą strzegli superduch i gażetosuperkosmo! Już nam nic nie zagraża!

2.Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami. Dorosły zadaje dziecku pytania.

- Jaki był wymarzony strój Stasia?

- Dlaczego Staś tak bardzo zmartwił się tym, żestrójsię skurczył?

- Jakie pomysły na przebranie karnawałowe mieli bliscy Stasia?

- Jakich przedmiotów chcieli użyć do zaprojektowania stroju?

- Który z pomysłów spodobał się Stasiowi?

- Jaki strój wy zrobilibyście ze starego prześcieradła?

- Czy kiedykolwiek zaprojektowaliście i wykonaliście swój własny strój karnawałowy?Czyto łatwe zadanie?

3.Projektant - zabawa ruchowa z elementem skoku.

Rodzic rozkleja taśmę malarską w wybranym miejscu lub rozkłada skakanke. Zadaniem dziecka jest takie szycie (przeskakiwanie) przez całą jej długość, jak opisze rodzicnp. z lewej na prawą stronę, naprzemiennie; na jednej nodze itp.

4.Projektant mody – tworzenie siatki pojęć.

Dorosły prezentuje dziecku napis "PROJEKTANT MODY", zachęca do czytania globalnego, dzieli słowa na sylaby i na głoski. Gdy dziecko poznaje hasło (wzrokowo lub słuchowo), dorosły zadaje pytania pomocnicze:

- Co to znaczy projektować?

- Kim jest projektant mody?

- Jakie ubrania wymyśla projektant mody?

- Czy projektant mody musi umieć szyć?

Dzieci podają swoje odpowiedzi, a dorosły zapisuje je na arkuszu.

5.Pomysły Coco Chanel – zapoznanie z sylwetką wybranej projektantki mody.


Dorosły przedstawia dzieckusylwetę Coco Chanel.
Coco Chanel była projektantką kapeluszy dla kobiet. Obserwowała wygląd i zachowanie kobiet i zauważyła, żechoć były pięknie ubrane, miały biżuterię i wielkie kapelusze (które sama projektowała), to nie mogły się swobodnie poruszać i biegać. Ich ubrania były niewygodne, a najgorszy był gorset. Gorset to taki gruby pas, który kobiety zakładały w talii, by wyglądać modnie. Coco Chanel stwierdziła, że kobiety mogłyby robić o wiele więcej ciekawych rzeczy, gdyby przestały nosić gorsety. Wtedy zaczęłaprojektować ubrania bez gorsetu. Były one nie tyl- ko piękne, ale i bardzo wygodne. Jest uważana za jedną z najważniejszych projektantek mody.

6.Jestem projektantem – praca plastyczno – techniczna.

Potrzebne materiały: wydrukowana lub odrysowana sylweta człowieka,

kredki, mazaki, plastelina, papier, bibuła, skrawki materiału

Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa, ust. Pokolorowanie lub pomalowanie postaci. Następnie stworzenie stroju według własnego pomysłu z dostępnych materiałów.

Pozdrawiam, miłego dnia Pani Ania :)

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:41
 
Plan miesięczny styczeń- gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 05 stycznia 2022 06:39

1. Zdrowo jem, więcej wiem!

2. Czy można cofnąć czas?

3. Kto to taki: mama mamy, tata taty?

4. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

Piosenka „Babcia nigdy nie narzeka”

  1. Włos na głowie ułożony,
    Puder pięknie położony, to – babcia kochana!
    Modne dżinsy i bluzeczka,
    Trampki, chustka, torebeczka, to – babcia kochana!

Ref. Babcia nigdy nie narzeka,
I przed wiekiem nie ucieka.
Tak, tak, tak, tak, tak!
Będzie jeszcze 100 lat żyła,
Dobrym zdrowiem się cieszyła,
Tak, tak, tak, tak, tak!

  1. Kto najlepsze dania robi,
    Pyszne zupki i pierogi, to – babcia kochana!
    Słodki torcik czy babeczka,
    Pierwsza klasa kuchareczka, to – babcia kochana!

Ref. Babcia nigdy nie narzeka …

Wiersz „Życzenia dla babci i dziadka”

Babciu i dziadku, na pewno to wiecie:
Kochamy Was najbardziej na świecie.
Z Wami nie jest straszny świat.
Żyjcie w zdrowiu nam sto lat!

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 4 z 31

Kalendarz

wrzesień 2023
N P W Ś C Pt S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Logowanie