Plan miesięczny kwiecień- gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:25 |
Kwiecień
1.Z czego to jest zrobione?
2.Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
3.Jak być eko?
4.O czym marzą zwierzęta?
Piosenka „Pisanki”
Pisanki, pisanki, jajka malowane,
nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe,
na nich malowane bajki pisankowe.
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,
śmieją się z trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,
na każdej pisance piękne opowiastki.
Wiersz „Wielkanoc o kurczaczku”
Mówi zając do baranka, jaka piękna ta pisanka, wtem z jajeczka wyszła kurka,
nastroszyła swoje piórka, teraz biega, głośno krzyczy, że Wesołych Świąt życzy! |
Poprawiony: poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:28 |
Plan miesięczny marzec- gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 marca 2022 21:29 |
Marzec
1.Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
2.Gdzie puka sztuka?
3.Co łączy kurę i dinozaura?
4.Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
5.Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
Piosenka „Maszeruje Wiosna”
I Tam daleko gdzie wysoka sosna Maszeruje drogą mała wiosna Ma spódniczkę mini, sznurowane butki I jeden warkoczyk krótki. Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło,
lecą i świergocą, głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat.
II Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę Chętnie żuje gumę i robi balony A z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna …
III Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
Każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
Zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna …
Wiersz „Wiosna”
Ptaki pięknie śpiewają, promienie słońca nas ogrzewają. Na wiosnę czekamy, a na zimę już narzekamy. Czy to śpiew, czy to chór? To ptaków sznur. Przybyły razem z wiosną, piękną i radosną. |
Poprawiony: środa, 02 marca 2022 21:32 |
|
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 03.02.2022r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 lutego 2022 22:31 |
CZWARTEK 03.01.2022 r.
Dzień Dobry Pszczółki :)
1. Na początek powtórzymy sobie znajomość cyfry oraz umiejętność liczenia. - Menu karnawałowe – przeliczanie w zakresie 9. (Białe papierowe talerzyki, pisaki, kartoniki z liczbami od 3 do 9, klamerki do bielizny)
Rodzic rozdaje dziecku papierowe talerzyki oraz losowo wybrane kartoniki z liczbami. Zadaniem dziecka jest narysowanie tylu przekąsek, ile przedstawia wylosowana liczba. Rodzic zachęca do rysowania zdrowych przekąsek, np. owoców. Po przygotowaniu talerzyków dziecko ponownie losują kartoniki z liczbami. Tym razem oznaczają one liczbę gości. Dziecko bierze odpowiednią liczbę klamerek (zgodną z wylosowaną liczbą). Przypina klamerki przy talerzykach, w równych odstępach. Ponownie przelicza produkty spożywcze. Określa, czego jest więcej – gości czy przekąsek, oraz o ile więcej. Zastanawia się, co zrobić, by każdy gość otrzymał przekąskę (dorysować produkty), oraz jak podzielić produkty po równo między mniejszą liczbę gości.
- Co dalej? – zabawa matematyczna. (Kartoniki z liczbami)(załącznik nr 2)
Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie. Rodzic podaje pierwszą liczbę, np. 7. Dziecko kolejno kontynuują liczenie. Gdy je zakończy, rodzic podaje kolejną liczbę, od której dziecko zaczyna liczyć. Jeżeli dziecko ma problem z liczeniem od konkretnej liczby, rodzic układa z kartoników z liczbami węża liczbowego (od 0 do 9). Dziecko może się nim posiłkować przy podawaniu odpowiedzi.
- O jeden większa, o jeden mniejsza – zabawa matematyczna. (Kartoniki z liczbami (od 0 do 9), liczmany – klocki, kredki) Rodzic układa kartoniki z liczbami od 0 do 9. Dziecko podpisuje kartoniki liczmanami – kładzie liczmany, które tworzą wieże, nad kartonikami (celem jest pokazanie przyrostu o jeden dla kolejnych liczb naturalnych). Następnie rodzic bierze kartoniki z liczbami od 1 do 9. Wybiera np. kartonik z liczbą 3. Zadaniem dziecka jest powiedzenie liczby o jeden większej i o jeden mniejszej od liczby napisanej na kartoniku.
2. Posłuchaj i idź – zabawa ruchowa. Dziecko chodzi po pokoju w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Rodzic różnicuje rytm – klaszcze szybko lub wolno. Na przerwę w grze dziecko stoi bez ruchu.
3. Teraz sobie poćwiczymy z wykorzystaniem kubeczka. Kubeczek może być plastikowy bądź po jogurcie.
- Wędrujący kubeczek – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko przekłada kubeczek z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową – w pozycji stojącej i w ruchu. - Rzuć i podnieś – ćwiczenie tułowia. Dziecko stoi w małym rozkroku, kubeczek kładzie na głowie, wykonuje skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę; następnie wykonuje skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie (podczas skłonu nogi dziecka są proste). - Turlamy kubeczek – ćwiczenia mięśni grzbietu. Dziecko w siadzie prostym, kubeczek trzyma oburącz na wyprostowanych nogach. Turla kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach. - Obuwie z kubeczków – skrętoskłony. Dziecko w siadzie rozkrocznym, kubeczek trzyma w prawej ręce. Wykonuje skrętoskłon do lewej nogi, próbuje położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostuje się, następnie wykonuje skrętoskłon do prawej nogi i próbuje założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę. Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają proste. - Zajrzyj do kubeczka – ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko w leżeniu przodem, trzyma kubeczek w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło Zaglądamy do kubeczka unosi ręce i głowę do góry, utrzymując je krótko w tej pozycji, następnie je opuszczają. - W prawo i w lewo – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Kubeczek stoi na podłodze. Dzieci maszerują na czworakach dookoła kubeczka w prawą stronę, a następnie, po usłyszeniu klaśnięcia w dłonie, w lewą stronę. - Niezwykłe spotkanie – ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha. Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek trzyma w rękach wyciągniętych za głowy; jednocześnie wznosi ręce i nogi i próbuje dotknąć rękami z kubeczkiem do stóp, a następnie powraca do pozycji wyjściowej. - Do góry i na dół – ćwiczenia oddechowe. Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek ma położony na brzuchu. Przy wdechu uwypukla brzuch – obserwuje wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwuje jego opadanie. - Jesteśmy uważni – ćwiczenie równowagi. Dziecko w pozycji stojącej, kładzie kubeczek na głowie. Wykonuje trzy kroki marszu, a potem powolny przysiad i powrót do pozycji wyjściowej – tak aby kubeczek nie spadł. - Sprytne ręce – rzuty. Dziecko podrzuca kubeczek obiema rękami, a następnie jedną ręką je łapią (w miejscu i w ruchu). Potem podrzuca kubeczek, klaszcze w ręce i łapie kubeczki. - Sprawne stopy – ćwiczenie stóp. Dziecko w pozycji stojącej, podnosi palcami stóp kubeczek i podaje sobie do rąk. Wykonuje siad skulny podparty, kubeczek trzyma pomiędzy stopami. Podnosi stopy z kubeczkami do góry i powraca do pozycji wyjściowej. W pozycji stojącej turla kubeczek od jednej stopy do drugiej. 4. Na zakończenie zapraszam do wykonania karty pracy. Załącznik nr 3.
Życzę miłego dnia, pani Ania |
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 02.02.2022r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 lutego 2022 08:17 |
ŚRODA 02.02.2022 r.
Dzień Dobry Pszczółki :)
1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu (Rodzic czyta dziecku wiersz) Ach, ten bal! Ach, ten bal! Popatrz, ile tańczy par! Jedwabne pończoszki, paseczki i groszki, przy każdej sukience wróbelki jak broszki. Kucyki, warkocze – tu rude, tam złote, a płaszczyk królewny szumiący i śpiewny! Srebrzyste koronki, perełki, pierścionki, kokardy jak róże, w kokardach biedronki. We włosach dziewczynki motyle jak spinki, a oczy księżniczki jak czarne guziczki. Lecz już kończy się bal i rozpływa się sen – już na zwodzony most karetą wjeżdża dzień.
Rozmowa na temat wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jak były ubrane dzieci?
- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?
- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?
- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)
- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)
2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.
- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)
- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam na kwiatach. (motyl)
- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)
- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)
- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)
- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)
3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa
Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np. Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…
4. Zapraszam do obejrzenia planszy.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48
Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.
Opisy:
- Włochy W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy, biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami). - Polska Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery- stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie. - Brazylia Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami. - Niemcy W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn). - Francja W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.
Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko: 1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego? 2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego? 3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?
5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.
Bawcie się dobrze, pani AniaÂÂ |
Poprawiony: środa, 02 lutego 2022 08:21 |
|