Start Biedronki

Zdalne nauczanie - czwartek 15.04.2021r. gr. Biedronki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 15 kwietnia 2021 07:07

Dzień dobry! :)

1. „Rakieta" - słuchanie wiersza B. Lewandowskiej.

Kolejami, samolotem
dobrze jeździ się po świecie,
ale ja wciąż marzę o tym,
by pilotem być w rakiecie.
Stoi pojazd mój przed bramą...
Ja po srebrnych wchodzę schodkach.

-Do widzenia, tato, mamo!
Dziwów sto po drodze spotkam.
I w godzinę - albo krócej -
Księżyc, gwiazdy w krąg objadę...
I na ziemię potem wrócę,
aby w domu zjeść obiadek.

2. Rozmowa kierowana pytaniami.
Dziecko odpowiada dorosłemu na pytania:
- Gdzie można polecieć rakietą?
- Jak nazywamy osoby, które odbywają podróż w kosmos?

2. "Rakieta"- zabawa przy muzyce

Dziecko ogląda filmiki, nastęnie bawi się wspólnie z dziećmi występującymi.

https://www.youtube.com/watch?v=eFUD9Cxhu3o&t=76s

3. Rakieta – układanie rakiety.

Dziecko otrzymuje elementy rakiety i wzór. Zadaniem przedszkolaka jest wycięcie elementów (z pomocą dorosłego) i ułożenie ich według wzoru. Dorosły może wyciąć elementy i dać dziecku tylko do ułożenia. Rakietę dziecko może przykleić na kartkę niebieską/czarną i dorysować gwiazdy i planety.

Można wybrać jedną z dwóch rakiet.


4. "Chodzenie pod dyktando" – zabawa ruchowa.
Dorosły zakłada dziecku na prawą rękę gumkę/frotkę.
Następnie tłumaczy, że kosmonauta musi być sprawny fizycznie, przeszkolony i zdrowy.
Wiele godzin poświęca na różne ćwiczenia. Dzieci ćwiczą według wskazówek dorosłego:
- dwa kroki w przód,
- dwa kroki w lewą stronę, dwa kroki do tyłu itd.
5. „Chciałbym zostać kosmonautą" – utrwalanie piosenki.
https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

Miłego dnia Biedroneczki! :)

 
Zdalne nauczanie - środa 14.04.2021r. - gr. Biedronki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:26

Dzień dobry Biedroneczki!

1. Spotkanie z Ufoludkiem - słuchanie rymowanki recytowanej przez dorosłego.

Dziecko opowiada jak wygląda ufoludek. Następnie dorosły ponownie czyta rymowankę i wspólnie z dzieckiem ustala czego brakuje ufoludkowi w kolorowance (z wykorzystaniem kolorowanki dostępnej w załączniku).
To jest Zieluś piegowaty.
Ma ubranko w białe łaty.
Uszy wielkie jak u słonia
gruby nos i zęby konia.
Oczka małe, rozbiegane,
włosy długie, rozczochrane.
Brzuch okrągły tak jak bania
Małe czułki do wąchania.
Skrzydła z ramion mu wystają,
śmieszne nóżki zasłaniają.
Dwa ogony zakrzywione,
stopy wielkie i czerwone"
Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ufoludka.

2. Kosmita - masażyk relaksacyjny - K. Kutyła.

Dorosły czyta dziecku rymowankę i rysuje na plecach dziecka. Potem nastepuje zamiana dziecko masuje Twoje plecy.

Była sobie mleczna droga (rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię)
Pełna wielu błyszczących gwiazd (stukamy palcami po plecach)
Na jednej z planet
Ufoludek mieszka (rysujemy palcem koło)
Co chude nóżki ma (dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie)
Ma duże zielone uszy (łaskoczemy dziecko w uszy)
I szyję długą ma (gładzimy szyję dziecka)
Dwa okrągłe brzuszki (dwoma palcami rysujemy dwa kółka)
I śmieje się ha, ha, ha. (łaskoczemy dziecko w brzuszek.)

3. Karty pracy – praca w książce.

Odkrywam siebie poziom A część 2 str. 15
Odkrywam siebie poziom A+ część 2 str. 27
4. Podróż po planetach – zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=SCMAcaNwGwo&feature=emb_title

Miłego dnia i udanej zabawy!

 
Zdalne nauczanie - wtorek 13.04.2021r. - gr. Biedronki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 13 kwietnia 2021 07:19

Dzień Dobry! :)

1. Kosmonauta – układanie puzzli.
Dorosły drukuje i przecina obrazek według zaznaczonych linii. Następnie dziecko układa obrazek przedstawiający kosmonautę, pocięty na części. Nazywa postać, którą przedstawia. Próbuje wyjaśnić, kim jest kosmonauta. Omawia jego wygląd. Dorosły może podpowiedzieć dziecku mówiąc, że na obrazku jest kosmonauta. Jest to osoba, która odbywa loty kosmiczne w kosmos, rakietą lub promem kosmicznym. Dziecko wypowiada słow kosmonauta z podziałem na sylaby (za rodzicem), z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

2. Posłuchaj utworu „Chciałbym zostać kosmonautą"
https://soundcloud.com/user-956760406/chcia-bym-zosta-kosmonaut-s-i

I. Mój kolega chciałby zostać marynarzem,
wszystkie oceany bardzo dobrze zna,
koleżanka mówi, że będzie aktorką.
A ja, a ja, a ja?
Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą
i zamienić na rakietę taty auto,
podróżować nią po długiej mlecznej drodze
i odwiedzać nowych ufoludków co dzień.
II. Moja siostra lubi jeździć na rowerze,
wszystkie drogi w okolicy dobrze zna,
starszy brat odwiedza wciąż nieznane kraje.
A ja, a ja, a ja?
Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą...

Rozmowa na temat utworu:
– Kim chcieliby zostać koledzy i koleżanki chłopca?
– Kim chciałby zostać chłopiec?
– Co robi kosmonauta?
– Kim chciałoby zostać rodzeństwo chłopca?
3. Statki kosmiczne - zabawa bieżna

Dziecko biega po pokoju naśladując statki kosmiczne, omijając poduszki – planety, od czasu do czasu lądują siadając na planecie-poduszce
4. Rakieta dla kosmonauty – zabawa konstrukcyjno – manipulacyjna klockami.
Zadaniem dziecka jest zbudowanie rakiety dla kosmonauty z klocków.

Podczas budowania można w tle dziecku włączyć piosenkę "Chciałbym zostać kosmonautą.".
5. Ćwiczenia z kosmiczną żabką.
https://www.youtube.com/watch?v=58IpZcC7KNk

Udanej zabawy! :)

Poprawiony: wtorek, 13 kwietnia 2021 07:43
 
Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r. gr. Biedronki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:42

Dzień dobry!

Zaczynamy kolejny tydzień, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o kosmosie.
1. Planety - Słuchanie wiersza „Planety" B. Formy

Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

Po przeczytaniu wiersza dorosły prosi dziecko, aby wymieniło planety, które zapamiętał.

2. Układ Słoneczny – oglądanie Układu Słonecznego.
Poszerzanie wiedzy dzieci na temat kosmosu, zapoznanie z pojęciem Układ słoneczny.
Dorosły pokazuje zdjęcie Układu Słonecznego. Następnie wyjaśnia, że planety, które krążą wokół Słońca - nazywamy Układem Słonecznym. Nazywa kolejno planety, dziecko powtarza za dorosłym.

3. „Układ Słoneczny" - zabawa ruchowa z piłką.

Dziecko siada naprzeciwko dorosłego. Dorosły rzuca piłką do dziecka podając nazwę planet np. Jowisz, Mars.

Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica.

Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce" to nie można łapać, a jeśli dziecko złapie to musi zrobić tyle podskoków lub pajacyków, ile ma lat.

4. Układ Słoneczny – kolorowanka.

Dziecko może pokolorować kolorowankę kredkami lub pomalować farbami.

5. Muzyczna gimnastyka – propozycja ćwiczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=125s

Propozycja dla chętnych:
Film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0

Pogodnego dnia! :)

 
Zdalne nauczanie - piątek 09.04.2021r. gr. Biedronki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 09 kwietnia 2021 07:59

Piątek 09.04.2021r.
Dzień dobry : )
1. „Przygoda słońca z chmurkami" – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią
Dorosły czyta wiersza, następnie dziecko odpowiada na pytania.
Przygoda słońca z chmurkami (Dorota Kluska)
Dziś bardzo wcześnie rano radosne słońce wstało.
Zagrzało, zaświeciło, grzecznie się przywitało.
I wstały też dwie chmurki, słoneczko na nie zerka...
Chcą bawić się w kolory? Czy może jednak w berka?
Wskoczyło więc za chmurki, te nagle pociemniały
i z nieba spadł na ziemię wcale nie taki mały
deszcz, co kałuże rozlał i rzece dodał siły...
I pomyślało słońce: „Co one narobiły?!"
„Jak wyjść? Co zrobić teraz?" – wciąż biedne się zadręcza.
Wreszcie się odważyło... Ach, jaka piękna tęcza!
Mieni się kolorami i wznosi się wysoko,
a rozbrykanym chmurkom słoneczko puszcza oko.

Rozmowa kierowana pytaniami:
Co robiło słońce i chmury?
Co się stało, gdy słońce wyjrzało zza chmur?
2. Jak powstaje tęcza – film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=1v49ZHkJXa8

3. Wyczarujmy tęczę – doświadczenie

Pomoce: szklanka napełniona wodą (do 3⁄4 wysokości); małe lusterko; latarka (opcjonalnie)
Dorosły wyjaśnia dzieciom, że spróbują wspólnie wywołać tęczę. Prezentuje szklankę z wodą, która będzie imitować krople deszczu. Do szklanki wkłada małe lusterko i ustawia je pionowo, tak aby było pochylone (powinno opierać się o ściankę szklanki). Następnie tak obraca szklanką, by promienie słońca padały na lusterko. W pochmurny dzień można użyć do tego latarki, której światło będzie imitować promienie słoneczne. Dziecko uważnie obserwuje i próbuje dostrzec powstałą małą tęczę (powinna pojawić się na ścianie lub suficie).
4. Tęcza – karta pracy.
Malowanie paluszkiem, odbijanie paluszka na kartce papieru moczonego w farbie.


5. Taniec połamaniec – zabawa ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Życzę udanego weekendu i pogodnego dnia ! :)

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 7 z 28

Kalendarz

czerwiec 2023
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Logowanie