Start Biedronki

Zdalne nauczanie - piątek 03.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 03 kwietnia 2020 07:49

Piątek 03.04.2020

Temat: „Kto do nas wraca na wiosnę?”

1. Posłuchajcie uważnie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Wiosenne powroty”, następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania do tyczące wiersza.

Przyszła wiosna,

a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą jak co roku

gniazda zakładały.

Bocian lubi patrzeć z góry-

dom ma na topoli.

Za to żuraw wśród mokradeł

raczej mieszkać woli.

A jaskółka gdzieś pod dachem

gniazdo swe zakłada.

Zaś kukułka swoje jajka

niesie do sąsiada.

Tyle ptaków powróciło

do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach,

małych gniazdach

niech pisklęta rosną!

- Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

- Gdzie znajduje się dom bociana?

- Jak myślicie. Co to są mokradła?

- Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

- Co robi z jajkami jaskółka?

2.Czas na zabawę ruchową „Gram w zielone”.

Do tej zabawy potrzebne nam będą głównie zielone przedmioty oraz inne kolorowe.

Rodzicu, rozmieść przedmioty w dowolnym miejscu w pokoju.
- Grasz w zielone?
Dziecko: Gram

- Masz zielone?

Dziecko: Mam!

Zadaniem dzieci teraz, jest szybko wyszukanie koloru zielonego

3. Zapraszam was, na odrobinę gimnastyki ;)

Mam nadzieję, że macie dwie skakanki lub dwa długie, grubsze sznurki…

-Zaczniemy od marszu dookoła: na piętach, na palcach, na wewnętrznych krawędziach stóp, na zewnętrznych krawędziach stóp.

- Ułóżcie skakanki (sznury) równolegle do siebie, zróbcie przejście pomiędzy nimi. Można przejść między nimi, jak po wąskim chodniku.

- Teraz zróbcie krętą drogę, dzieci przechodzą pomiędzy sznurami

- Dziecko przechodzi stopami (ustawcie stopy w jednej linii) po sznurku, utrzymaj równowagę, ramiona wyciągnij w bok.

- Przeskoki obunóż z jednej strony sznurka na drugą

- Przejście na czworaka wzdłuż sznurka (sznurek pomiędzy rękami i stopami)

(Każde ćwiczenia powtarzamy kilka razy)

Mam dla was szlaczki. Najpierw rysuj po śladzie, a potem po koloruj. Pamiętajcie o odpowiednim trzymaniu kredki.

Uff koniec na dziś! Dziękuje wam za super zabawę.

Do zobaczenia w poniedziałek.

P. Agata.

Poprawiony: piątek, 03 kwietnia 2020 07:54
 
Zdalne nauczanie - czwartek 02.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 02 kwietnia 2020 07:48

Czwartek 02.04.2020

Temat: Ptasie trele

1. Ćwiczenia grafomotoryczne „Skoki żabki” .

Rodzicu: Przygotuj duży arkusz papieru, może być rolka tapety (która nie będzie wam potrzebna, nie cała) z drugiej strony lub szary papier. Przyklejcie go na ścianę, na wysokości waszego dziecka. Z lewej strony przyklejcie sylwetę żaby i narysuj szlaczek (ołówkiem) z linii zaokrąglonych od góry – imitujący skoki żaby, tworząc małe, a potem coraz większe skoki żaby.

A ty Biedronko spróbuj narysować palcem w powietrzu podobny szlaczek.

Następnie podejdź do papieru i rysuj pośladzie mazakiem.

I jak daliście radę?

2. Czas na zabawę ruchową „Przylot bocianów”.

Dzieci zamieniają się w bociany, ostrożnie biegają i machają skrzydłami, szeroko rozpostartymi. Na hasło „Gniazdo” – lądują, składając skrzydła blisko ciała i stają na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekocząc radośnie.

3. Utrwalimy sobie wiedzę na temat wiosny – quiz.

Jeśli coś będzie prawdą odpowiadacie uśmiechem, jeśli coś będzie nieprawdą robicie smutną minę. Gotowi? Zaczynamy! Słuchajcie uważnie

- pora roku, która teraz jest, to wiosna

- wiosną jest mało kwiatów

- wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg

- wiosną przyroda budzi się do życia

Mam dla was piękne kwiaty wiosenne do kolorowania.

Pamiętajcie o poprawnym trzymaniu kredki.

 
zdalne nauczanie - środa 01.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 01 kwietnia 2020 08:14

Środa 01.04.2020 r.

Temat: Żabki w stawie

1. Zabawa matematyczna „Żabki w stawie”.

Przygotujcie sobie z niebieskiej kartki staw dla żabek (może być po prostu owal, wielkości A4), 5 zielonych kółek (z papieru) z buziami – żabki.

Macie staw przed sobą? Gotowi?

Umieśćcie dwie żabki w stawie…. Teraz doskoczy do nich jeszcze jedna żabka.Ile teraz jest żabek?Policz i pokaż na palcach.

(Tą zabawę można modyfikować w dowolny sposób, dodawanie żabek, jak i odejmowanie)

Bawcie się dobrze!

2.Czas na zabawę ruchową „Gram w zielone”.

Do tej zabawy potrzebne nam będą głównie zielone przedmioty oraz inne kolorowe.

Rodzicu, rozmieść przedmioty w dowolnym miejscu w pokoju.
- Grasz w zielone?
Dziecko: Gram

- Masz zielone?

Dziecko: Mam!

Zadaniem dzieci teraz, jest szybko wyszukanie koloru zielonego

3. Ćwiczenia słownikowe „Jaka może być wiosna?”

Dzieci odpowiadaj na pytanie: ”Jaka jest wiosna?” Podajcie słowa, któ®e kojarzą wam się z wiosną. Zapiszcie je sobie na kartce, np.: radosna, ciepła, deszczowa, miła, kolorowa, świeża, pachnąca, zielona, kwitnąca, słoneczna, przyjemna.

Karty pracy żółte książki: str. 10

Karty pracy zielone książki: str. 27

P. Agata ;)

Poprawiony: środa, 01 kwietnia 2020 08:22
 
Zdalne nauczanie - wtorek 31.03.2020r. i informacja o konsultacjach PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 31 marca 2020 08:32

Wtorek 31.03.2020 r.

Temat: Żabki i bocian

1. Dziś wykonamy pracę plastyczną „Pan bocian"
Przygotujcie sobie wyprawkę plastyczną:
- żółte teczki dla 3 latków nr 25
- zielone teczki dla 4 latków nr 8

Wasze bociany chętnie zobaczę w mailu :)

2. Czas na zabawę ruchową „Przylot bocianów".
Dzieci zamieniają się w bociany, ostrożnie biegają i machają skrzydłami, szeroko rozpostartymi. Na hasło „Gniazdo" – lądują, składając skrzydła blisko ciała i stają na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekocząc radośnie.

3. Zapraszam was na zagadki o ptakach.
Ma długie czerwone nogi,
Długi dziób.
Choć żabek nie lubi,
To czasem je zje. (bocian)

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,
Bo właśnie wołamy na wiosnę... (skowronka)

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach
I choć, nie wiem czemu, robi kółka,
To wiadomo, ze to... (jaskółka)

Przy zagadkach najlepiej jest mieć ilustracje ptaków, które są w zagadkach, po każdej zagadce pokazać dziecku ilustrację.

4. „Piórka" ćwiczenia oddechowe. Jeśli posiadacie kolorowe piórka albo bibułę, zapraszam was do zabawy.
Połóżcie sobie piórko na wierzchu dłoni. Wciągnij powietrze nosem i wypuść ustami – zdmuchując piórko tak, aby poleciały jak najdalej. Staraj się utrzymać jak najdłużej.

Do jutra!

Drodzy rodzice, konsultacje ze mną odbywać się będą drogą mailową,

w godzinach 15:00-16-00.

Pozdrawiam, P. Agata

Poprawiony: wtorek, 31 marca 2020 08:38
 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 30.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 30 marca 2020 07:52

Witajcie po przerwie, mam nadzieję, że jesteście gotowi na kolejne wyzwania.

Poniedziałek 30. 03. 2020 r.

Temat: „Powroty ptaków"

1.Dziś zaczniemy dzień z opowiadaniem. Przygotujcie sobie książki z samymi ilustracjami na str. 56-57. Uważnie posłuchajcie opowiadania patrząc w ilustrację oraz odpowiedzcie na pytania.

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów. – Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek. – Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec. – To jest gniazdo bociana. – Dziadku, tam nikogo nie ma. – Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia. – Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec. – Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom. – Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce? – Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły. – I one też kiedyś odlecą? – Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił. – Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek. – Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł. – I dziobów – dodał chłopiec. Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany. – Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają! – Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje. Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe. – Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś? – Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle. – Kle, kle, kle! – powtórzył Olek. Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle Klekotaniem zbudził bociek całe gniazdo swoich pociech. Kle, kle dzwoni w ptasich główkach niczym głośna ciężarówka! – Znowu tatko tak klekoce, że zarywa boćkom noce? Czemu tatuś nasz kochany taki dziś rozklekotany? Bocian skrzydłem dziób zasłania, sen miał nie do wytrzymania! – Ach, obudźcie mnie już, błagam, bo was chciała połknąć żaba!

•porozmawiajcie z dziećmi o treści przeczytanego opowiadania i ilustracji w książce.

przykładowe pytania:

− Dokąd pojechał Olek?

− Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

− W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

− Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

− Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski

Zachęcam do oglądania ilustracji o ptakach powracających do nas wiosną: czajki, jerzyka, słowika, szpaka, skowronka, żurawia, jaskółki, bociana. Wspólnie opiszcie ich wygląd, czym się różnią. Dzieci mogą podzielić nazwy ptaków na sylaby wraz z klaskaniem. (czaj-ka, je-rzyk, sło-wik, szpak, sko-wro-nek, żu-raw, -jas-kó-ka, bo-cian)

2.Czas na zabawę ruchową „Gram w zielone".

Do tej zabawy potrzebne nam będą głównie zielone przedmioty oraz inne kolorowe.

Rodzicu, rozmieść przedmioty w dowolnym miejscu w pokoju.
- Grasz w zielone?
Dziecko: Gram

- Masz zielone?

Dziecko: Mam!

Zadaniem dzieci teraz, jest szybko wyszukanie koloru zielonego.

3. Przypomnijmy sobie piosenkę „Maszeruje wiosna" ->

tutaj https://www.youtube.com/watch?v=DnH0l6NK6vI

Jeśli pamiętacie refren zaśpiewajcie go głośno i wyraźnie.

Waszym zadaniem będzie nauczyć się pierwszej zwrotki, z pokazywaniem.

Tam daleko gdzie wysoka sosna -> robimy daszek nad oczami
maszeruje drogą mała wiosna. -> marsz
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki -> pokazujemy spódniczkę, buty
i jeden warkoczyk krótki.-> przeczesujemy włosy

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

W taki właśnie prosty sposób uczymy się piosenki.

Wykonajcie karty pracy:

- żółte książki (3 latki) str. 9

- zielone książki (4 latki) str. 26

Do zobaczenia jutro!

P. Agata ;)

Poprawiony: poniedziałek, 30 marca 2020 07:59
 
«pierwszapoprzednia123następnaostatnia»

Strona 1 z 3

Kalendarz

kwiecień 2020
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Logowanie