Wtorek, 06.04.2021r.
Dzień dobry Żabki :)
Witam Was oraz Waszych Rodziców w pierwszy dzień po Świętach Wielkanocnych :)
Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.
1. Wysłuchajcie wiersza pt. „Gimnastyka” według Jadwigi Koczanowskiej
Gimnastyka to zabawa ale także ważna sprawa, bo to sposób jest jedyny żeby silnym być i zwinnym
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć- nie ma rady! To dla zdrowia i urody niezawodne są metody.
- Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:
- Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym?
- co nam daje gimnastyka?
Drogie Żabki, rodzic przeczyta Wam ten wiersz kilka razy, a wy spróbujcie się go nauczyć fragmentami, metodą ze słuchu :).
2. Zabawa „Zrób tak samo”- naśladujcie postawy ludzików, które są na obrazkach ze str. 68. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
3. Dzisiaj moi drodzy poznajemy kolejną literkę.
- Mieszanie kolorów.
Słoiki z roztworami barw podstawowych, puste słoiki
Rodzic ma słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:
- żółtej i niebieskiej (zielony)
- niebieskiej i czerwonej ( fioletowy)
- czerwonej i żółtej ( pomarańczowy)
Po każdej usłyszanej odpowiedzi rodzic lub dziecko miesza farby w tych kolorach.
4. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
- Podzielcie słowo farby na sylaby (far-by)
- Ile było sylab w słowie farby?
- Co słyszycie na początku słowa farby?
- Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską „f”.
- Teraz dzieci 6- letnie podzielą słowo farby na głoski ( f-a-r-b-y)
- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (np. flaga, foka, fotel), mających ją w środku (np. delfin, perfum, agrafka) oraz na końcu (np. elf, kilof, traf….). Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski „f”.
- Z ilu głosek składa się słowo farby?
5. „Zabawa z głoską f”- zabawa ruchowa- dziecko w dowolny sposób porusza się w rytm tanecznej muzyki. Podczas przerw rodzic wymienia słowo, w którym występuje głoska „f” oraz takie, w których ta głoska nie występuje. Gdy dziecko w podanym słowie usłyszy głoskę „f” musi kucnąć, jeżeli nie- dalej porusza się po pokoju. Zabawę powtarzamy kilka razy :)
6. Budowanie schematu słowa farby- wykorzystajcie białe okienka z poprzedniego tygodnia.
- Dzieci 5- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo farby ma sylab.
- Dzieci 6- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo farby ma głosek, wymawiając przy tym głoski na głos.
7. Budowanie modelu słowa farby- przygotujcie kartoniki w kolorze czerwonym i niebieskim
- Określcie , czy głoska „f” jest spółgłoską czy samogłoską
- sprawdzamy, czy głoska „f” jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski) układając te kartoniki pod białymi kartoniki (6l)
- Teraz moi drodzy podajcie imiona rozpoczynające się głoską „f” (np. Filip, Felicja, Franek….)
8. Analiza i synteza słuchowa imienia Franek
Dzielenie imienia na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu i modelu- ten sam tok działania co w punkcie 4,6,7.
Pamiętajcie, że imiona piszemy z dużej litery !
9. Pokaz litery „f”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
- Umieście kartoniki z poznanymi literami: f, F, A, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów: farby, Franek.
- Odczytajcie wyrazy: farby, Franek.
10. Drogie Żabki otwórzcie kartę pracy, w której utrwalamy poznaną literę f.
5- latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 40
6- latki Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 80,81,82,86.
11. Żabki pokolorujcie kolorowankę z poznaną dzisiaj literą „f”.
Jeśli wykonaliście wszystkie zadania to zapraszam do zabawy:
- zabawa z głoską f- https://wordwall.net/pl/resource/13614538/zabawa-z-g%C5%82osk%C4%85-f
- ćwiczenia z literą f- https://wordwall.net/pl/resource/1850807/polski/%c4%87wiczenia-z-liter%c4%85-f
Bawcie się dobrze, miłego dnia :) Do jutra, pa :)
Wasza Pani Ewa :) |