Start Sówki

Zdalne nauczanie- środa 07.04.2021r. - Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 07 kwietnia 2021 06:51

Środa, 07.04.2021r.

Witam wszystkie dzieci w środę i zapraszam do wspólnej zabawy :)

1. Moi kochani dzisiejszy dzień rozpoczniemy od gimnastyki :).

Link do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Porozmawiajcie z rodzicami o sporcie i sportowcach.

- Wymieńcie dyscypliny sportowe jakie znacie.

- Czy oglądacie w telewizji (na żywo) zawody sportowe? - jeśli tak to jakie?

- Czy znacie nazwiska jakichś sportowców?- jeśli tak to wymieńcie te nazwiska.

3. „Dyscypliny sportowe”- a teraz spójrzcie na poniższą kartę.

- Nazwijcie dyscypliny sporty przedstawione na zdjęciach (biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna, tenis, skoki narciarskie).

- Narysuciej uśmiechniętą buzię na zdjęciu ulubionych sportów.

- Podzielcie na sylaby wymienione dyscypliny sportowe.

- Określcie jaka głoska występuje na początku wymienionej przez Was dyscypliny sportowej.

4. A teraz zapraszam Was na gimnastykę do dobrze znanej Wam piosenki pt. „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem piosenki :)

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Kochani jak myślicie "Po co nam aktywność fizyczna"? – aby się dowiedzieć usiądźcie wygodnie i zobaczcie film edukacyjny

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

- Po obejrzeniu filmiku edukacyjnego spróbujcie sami odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna".

6. „Słońce i deszczyk”- zabawa ruchowa. Dziecko biega ostrożnie po pokoju lub podwórku.

- Na hasło rodzica „słońce”!; zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę.

- Na hasło „deszcz”; przykucnijcie i schowajcie głowy.

7. Otwórzcie karty pracy i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem.

- K.P. cz. 3/ str. 63

- Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 77 (6l)

8. Na koniec poprowadźcie piłkę pośladzie.

Rodzicu- poświęć minimum 30 minut każdego dnia na dowolną aktywność fizyczną
z dzieckiem, a zapewnisz mu:

- dobrą zabawę

- poczucie pewności siebie

- odporność psychiczną i fizyczną

- sprawny umysł

- mocne mięśnie, stawy i kości

- umiejętność przestrzegania reguł

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, do jutra:)

Pani Ewa :)

Poprawiony: środa, 07 kwietnia 2021 07:06
 
Zdalne nauczanie- wtorek 06.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 06 kwietnia 2021 07:42

Wtorek, 06.04.2021r.

Dzień dobry Żabki :)

Witam Was oraz Waszych Rodziców w pierwszy dzień po Świętach Wielkanocnych :)

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.

1. Wysłuchajcie wiersza pt. „Gimnastyka” według Jadwigi Koczanowskiej

Gimnastyka to zabawa
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny
żeby silnym być i zwinnym

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć- nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

- Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:

- Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym?

- co nam daje gimnastyka?

Drogie Żabki, rodzic przeczyta Wam ten wiersz kilka razy, a wy spróbujcie się go nauczyć fragmentami, metodą ze słuchu :).

2. Zabawa „Zrób tak samo”- naśladujcie postawy ludzików, które są na obrazkach ze str. 68. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

3. Dzisiaj moi drodzy poznajemy kolejną literkę.

- Mieszanie kolorów.

Słoiki z roztworami barw podstawowych, puste słoiki

Rodzic ma słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:

- żółtej i niebieskiej (zielony)

- niebieskiej i czerwonej ( fioletowy)

- czerwonej i żółtej ( pomarańczowy)

Po każdej usłyszanej odpowiedzi rodzic lub dziecko miesza farby w tych kolorach.

4. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.

- Podzielcie słowo farby na sylaby (far-by)

- Ile było sylab w słowie farby?

- Co słyszycie na początku słowa farby?

- Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską „f”.

- Teraz dzieci 6- letnie podzielą słowo farby na głoski ( f-a-r-b-y)

- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską „f” (np. flaga, foka, fotel), mających ją w środku (np. delfin, perfum, agrafka) oraz na końcu (np. elf, kilof, traf….). Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski „f”.

- Z ilu głosek składa się słowo farby?

5. „Zabawa z głoską f”- zabawa ruchowa- dziecko w dowolny sposób porusza się w rytm tanecznej muzyki. Podczas przerw rodzic wymienia słowo, w którym występuje głoska „f” oraz takie, w których ta głoska nie występuje. Gdy dziecko w podanym słowie usłyszy głoskę „f” musi kucnąć, jeżeli nie- dalej porusza się po pokoju. Zabawę powtarzamy kilka razy :)

6. Budowanie schematu słowa farby- wykorzystajcie białe okienka z poprzedniego tygodnia.

- Dzieci 5- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo farby ma sylab.

- Dzieci 6- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo farby ma głosek, wymawiając przy tym głoski na głos.

7. Budowanie modelu słowa farby- przygotujcie kartoniki w kolorze czerwonym i niebieskim

- Określcie , czy głoska „f” jest spółgłoską czy samogłoską

- sprawdzamy, czy głoska „f” jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski) układając te kartoniki pod białymi kartoniki (6l)

- Teraz moi drodzy podajcie imiona rozpoczynające się głoską „f” (np. Filip, Felicja, Franek….)

8. Analiza i synteza słuchowa imienia Franek

Dzielenie imienia na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu i modelu- ten sam tok działania co w punkcie 4,6,7.

Pamiętajcie, że imiona piszemy z dużej litery !

9. Pokaz litery „f”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

- Umieście kartoniki z poznanymi literami: f, F, A, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów: farby, Franek.

- Odczytajcie wyrazy: farby, Franek.

10. Drogie Żabki otwórzcie kartę pracy, w której utrwalamy poznaną literę f.

5- latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 40

6- latki Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 80,81,82,86.

11. Żabki pokolorujcie kolorowankę z poznaną dzisiaj literą „f”.

Jeśli wykonaliście wszystkie zadania to zapraszam do zabawy:

- zabawa z głoską f- https://wordwall.net/pl/resource/13614538/zabawa-z-g%C5%82osk%C4%85-f

- ćwiczenia z literą f- https://wordwall.net/pl/resource/1850807/polski/%c4%87wiczenia-z-liter%c4%85-f

Bawcie się dobrze, miłego dnia :) Do jutra, pa :)

Wasza Pani Ewa :)

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 07:55
 
Plan miesięczny- kwiecień gr. Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 05 kwietnia 2021 11:28

KWIECIEŃ 2021r.

1.Chciałbym być sportowcem.

2.Klub zdrowego przedszkolaka.

3.Cuda i dziwy.

4.Mali strażnicy przyrody.

Piosenka „Songo”

I. Tak się zaczyna nasz nowy taniec,

to właśnie jego rytm,

może go tańczyć, kto tylko zechce,

możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,

wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z nami

i frajdę z tego mieć

Ref. Songo, songo, songo

przybył do nas z Kongo

i dlatego właśnie

tak wspaniale brzmi.

Songo, songo, songo

przybył do nas z Kongo

i dlatego właśnie

zatańcz go i ty.

II. Na pewno zaraz go zapamiętasz,

bo bardzo dobrze brzmi.

Może go tańczyć kto tylko zechce,

możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,

wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z nami

i frajdę z tego mieć.

Ref. Songo, songo, songo...

III. Już całe miasto tańczy nasz taniec

i o nim tylko śni,

może go tańczyć, kto tylko zechce,

możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,

wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z nami

i frajdę z tego mieć.

Ref. Songo, songo, songo...

Rymowanka

Zrób do przodu cztery kroki

i wykonaj dwa podskoki.

Zrób do tyłu kroki trzy,

potem krzyknij: raz, dwa, trzy.

Lewą ręką dotknij czoła,

no i obróć się dokoła.

W prawą stronę kroków pięć

zrób –jeśli masz na to chęć.

Potem kroki w lewą stronę:

raz, dwa, trzy – no i zrobione.

Poprawiony: poniedziałek, 05 kwietnia 2021 11:38
 
Prace plastyczne gr. Żabek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 02 kwietnia 2021 10:34

20210323_113058.jpg

20210323_113511.jpg

20210322_121839.jpg

20210322_121625.jpg

20210322_121624.jpg

Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 10:39
 
Zdalne nauczanie- piątek 02.04.2021r. - Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 02 kwietnia 2021 07:45

Piątek 02.04.2021r.

Dzień dobry kochane Żabki :)

Już tydzień nauki zdalnej za nami. Jeszcze tylko dziś wykonacie zadania i będziecie mieli weekend :)

1. Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie zwyczaje kojarzą się wam ze świętami?

Wypowiedzi dzieci; zwracanie uwagi, na czym polega śmigus-dyngus i w jaki sposób tradycja ta jest kultywowana w miastach i na wsiach. Uświadomienie konsekwencji przesadnego oblewania się wodą oraz robienia tego w nieodpowiednich miejscach.

2. Wysłuchajcie wiersza Władysława Broniewskiego Śmigus.

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski to obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

3. Po wysłuchaniu wiersza, dziecko odpowiada na pytania rodzica:

Co to jest śmigus-dyngus?

Co to znaczy staropolski obyczaj?

Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

- Czy należy się obrażać, jak ktoś zostanie oblany wodą?

4. Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.

Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach

i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami.

Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

5. „Lany poniedziałek”- oglądanie filmu edukacyjnego https://vod.tvp.pl/video/budzik,lany-poniedzialek,497727

6. „Wyścig zajączków” zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic wyznacza linię mety i startu w dwóch różnych końcach pokoju.

Dziecko ustawione jest na linii startu. Na sygnał rodzica, dziecko skacze obunóż do linii mety.

7. Zabawa „Prawda czy fałsz”- dziecko na siedząco słucha zdań wypowiadanych przez rodzica.

Jeżeli według niego zdania są prawdziwe, to wstaje, a gdy uważa, że nie są prawdziwe ( są fałszywe) tupie nogami w podłogę.

- Pisanki to ozdabiane jajka.

- Do wielkanocnego koszyczka obok pisanek kładziemy warzywa.

- Baranek wielkanocny może być z ciasta.

- Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.

- W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.

- Święta wielkanocne są w zimie.

- Bazie rosną na wierzbie.

8. „Śmigus Dyngus”- pokolorujcie obrazek.

9. Moi drodzy otwórzcie kartę pracy cz. 3, str. 61 i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem :)

10.Wysłuchajcie piosenki ZoZi - Znaki Wielkanocy. Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki :)

11. MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH- moi kochani teraz czas na gimnastykę :)

Jeśli macie ochotę to czeka na Was wodna kolorowanka. Wystarczy, że z wyprawki plastycznej wyciągniecie kartę z kogutem, przygotujecie kubek z wodą i pędzelek :)

Kochane Żabki Drodzy Rodzice z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę Wam:

Kolorowych jajeczek,
rozczochranych owieczek,
rozkicanych króliczków,
pyszności w koszyczku,
a przede wszystkim
mokrego ubrania
w dniu wielkiego lania!

Wesołych Świąt Wielkanocnych :)

Pani Ewa :)


Poprawiony: piątek, 02 kwietnia 2021 10:32
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 31

Kalendarz

wrzesień 2023
N P W Ś C Pt S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Logowanie