Start Sówki

Plan miesięczny maj- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 06 maja 2021 15:11

Maj 2021r.

1.Jestem Polakiem i Europejczykiem.

2.Nowinki z wiejskiego podwórka.

3.Wiosna na łące.

4.Nasi kochani rodzice.

Wiersz „Łąka”

Powiał letni wietrzyk,

Łąka zapachniała,

Świeżą koniczyną

Pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

Pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

Nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski

Na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

Pięknego motyla.

Piosenka pt. „Karuzela na łące”

1. Dzień radosny dziś na łące,

Mocno i gorąco świeci majowe słońce.

Dobry humor się udziela,

Przyjechała karuzela, będzie wielki bal!

Ref. Na majowej łące karuzela

Dla biedronki , osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

I żaba, i chrabąszcze,

I konik polny wskoczył,

I żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

Muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam

2. Kwiaty cieszą się z pogody

I sukienki zakładają- to pokaz mody!

Maki, chabry, fiołki, dzwonki.

Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!

Ref. Na majowej łące karuzela…

3. Pająk nad porządkiem czuwa,

A motylek wraz z rodziną wysoko fruwa.

Pszczoła miód rozdaje wszystkim,

Pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!

Ref. Na majowej łące karuzela…

Poprawiony: czwartek, 06 maja 2021 15:15
 
Zdalne nauczanie- piątek 16.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 16 kwietnia 2021 07:08

Dzień dobry Żabki :)

Dzisiaj ostatni dzień nauki zdalnej, bo od poniedziałku widzimy się w przedszkolu :)

Kosmiczne zagadki- Rodzic będzie czytał treść zagadki a Ty odgadujesz!

Jest on ozdobą nocnego nieba,

więc gdy się ściemnia szukać go trzeba.

Czasem okrągły jest, czasem znika,

to znów przybiera kształt rogalika./Księżyc/

W dzień widać na nim chmury i słońce,

a nocą księżyc i gwiazdy lśniące.

Na nim samolot drogę swą znaczy,

podnosisz głowę by je zobaczyć./niebo/

Nocą na niebie są ich tysiące,

w dzień widać tylko najbliższą Słońce.

Mały i Wielki wóz z nich się składa,

pomyśl życzenie gdy któraś spada!!/gwiazdy/

Ono nam ciepło na Ziemi daje

i dzięki niemu jasny dzień wstaje.

Na złoty kolor opala skórę,

albo się chowa za dużą chmurę. /Słońce/

Są we wszechświecie porozrzucane,

te wokół słońca najbardziej znane.

Wśród nich jest Ziemia, na niej żyjemy,

czy ktoś na innych mieszka nie wiemy./planety/

Rozmowa na temat kosmosu.

„Wyruszamy w kosmos”- film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=AE7KCAgL5Ys

https://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU

Możecie wysłuchać krótkiej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

Rodzicu poproś dziecko aby wypowiedziało się na temat życia w kosmosie.

Czy w kosmosie mogą żyć istoty rozumne?

Czy muszą być podobne do nas?

Czy nauka potwierdza istnienie innych istot w kosmosie?

Rodzic wyjaśnia dziecku, że na niebie gwiazdy tworzą wzory, zwane gwiazdozbiorami, które mają swoje nazwy. Pokaz gwiazdozbiorów. – https://www.youtube.com/watch?v=EY3ZZh-OWAI

Ćwiczenia sprawnościowe: Zabawy kosmonautów. (Rodzicu podkreśl znaczenie sprawności fizycznej kosmonautów przygotowujących się do lotów w przestrzeń kosmiczną).

Aby zostać kosmonautą spróbuj wykonać następujące ćwiczenia.

- Stań na jednej nodze.

- Leż na plecach, złączone nogi unoś ku górze.

- Podskakuj obunóż w miejscu.

- Przeskakuj z nogi na nogę.

- Naprzemiennie dotykaj łokciem przeciwległego kolana.

- Przełóż rękę pod kolanem i złap się za nos.

A teraz obejrzyjcie krótki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=FDmIkrCR4AA

Kochani przyszła pora na ćwiczenia gimnastyczne :)

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

„Rakieta”- praca plastyczna.

Przygotujcie: Wyprawkę, kartę 17, nożyczki, klej, granatowy karton- z zestawu, żółte gwiazdki i księżyc z papieru samoprzylepnego- z zestawu.

- wytnijcie z karty obraz rakiety. Zagnijcie go wzdłuż przerywanych linii.

- złóżcie na pół karton. Rozłóżcie go. Ułóżcie ja środku rakietę (przyklejenie do każdej połowy kartonu jednego skrzydła rakiety tak, żeby jej kadłub wystawał nad karton).

- Przyklejcie dookoła rakiety gwiazdki i księżyc.

Bawcie się dobrze. Miłego weekendu :)

Dodatkowo:

- narysuj drugą połówkę

- zamaluj te litery, które są potrzebne do napisania podanego wyrazu w ramce

Miłego weekendu :)

Do zobaczenia w przedszkolu:)

Pozdrawiam Was oraz Waszych Rodziców Pani Ewa :)

Poprawiony: piątek, 16 kwietnia 2021 07:25
 
Zdalne nauczanie- czwartek 15.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 15 kwietnia 2021 06:47

Czwartek, 15.04.2021r.

Witam wszystkie dzieci w czwartek :)

1. Dzień rozpoczynamy od zabawy Duży i mały skok.
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2. Posłuchajcie rymowanki. Narysujcie ufoludka według opisu. K.P.cz.3/ str. 74

3. „Mowa kosmitów”- ćwiczenia artykulacyjne

- Dziecko powtarza za Rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi...

- Dziecko tworzy nazwy mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie itd.

4. „Kosmonauci”- interpretacja ruchowa rymowanki zgodnie z tekstem.

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada,

ster rakiet w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

5. Policzcie obrazki każdego rodzaju, zaznaczcie ich liczbę według wzoru K.P.cz.3/ str. 73

6. Kosmiczne zadania matematyczne :)

- wytnij okienka z liczbami, następnie policz gwiazdki przy każdym okienku i przyklej przy nim kartonik z odpowiednią liczbą.

- pokoloruj tyle elementów, ile w okienku po lewej stronie wskazuje liczba.

- w każdym okienku policz gwiazdki, pokoloruj odpowiednią liczbę.

- wykonaj działania (6l) również dla chętnych 5 latków :)

- wykonaj zadania zgodnie z poleceniem.

7. Wysłuchajcie wiersza pt. „Halo, tu mówi Ziemia”.

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,

wielka, okrągła jak balonik.

Z tej strony – Słońce mnie opromienia,

a z tamtej – nocy cień przesłonił.

Gdy jedna strona jest oświetlona,

to zaciemniona jest druga strona.

Wy zajadacie pierwsze śniadanie,

a spać się kładą Amerykanie.

Właśnie!

Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk.

- Dobranoc! – wołam.

- Dzień dobry! – wołam,

to znaczy zrobiłam obrót dokoła.

A oprócz tego wciąż, bez końca,

muszę się kręcić wokół Słońca.

Nigdyście jeszcze nie widzieli

takiej olbrzymiej karuzeli!

Bo trzeba mi całego roku,

ażeby Słońce obiec wokół.

8. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

- Dziecko samodzielnie opowiada, o czym był wiersz.

Rodzic uświadamia dziecku, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.

9. „Podróż po planetach”- zabawa ruchowa- link do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

10. Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem globusa oraz lampki stojącej (jako Słońca) – Jak powstają dzień i noc?

Do tego zadania będzie nam potrzebny globus i lampka stojąca.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że Ziemia kręci się wokół własnej osi. Na ten obrót potrzebuje 24 godzin. Dzień jest po tej stronie Ziemi, która jest zwrócona do Słońca – widać je na niebie, jeśli nie ma chmur (demonstracja przez oświetlenie globusa z jednej strony). Noc jest po tej stronie Ziemi, która jest odwrócona od Słońca. Jeśli nie ma na niebie chmur, widzimy wtedy Księżyc, który odbija światło słoneczne, i gwiazdy. Wirowy ruch Ziemi powoduje zmianę oświetlenia Ziemi przez Słońce, dlatego po dniu następuje noc.

Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat: Jak ważna jest noc, a szczególnie sen (odpoczywamy, nabieramy sił, żeby przywitać nowy dzień itp.)

11. Obejrzyjcie zdjęcia Księżyca w różnych fazach (oglądana z Ziemi, oświetlana przez Słońce, część Księżyca). Tablica demonstracyjna str. 71.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=73

Rodzic wyjaśnia dziecku, że Księżyc to jedyny naturalny satelita Ziemi. Jest piątym co do wielkości księżycem w Układzie Słonecznym. Obiega on Ziemię w ciągu 27 dni. Księżyc to jedyne ciało słoneczne, na którym lądowali ludzie. Łącznie stanęło na nim 12 osób (sześć lądowań w latach 1969–1972). Z Ziemi przez cały czas jest widoczna tylko jedna jego strona (drugą sfotografowano). Słońce oświetla zawsze (poza zaćmieniami) tylko połowę powierzchni Księżyca. Jego fazy są wynikiem oglądania tej połowy pod różnymi kątami, spowodowanymi różnymi położeniami Słońca, Ziemi i Księżyca względem siebie. Kiedy Księżyc jest w pełni, znajduje się po przeciwnej stronie Ziemi niż Słońce. W nowiu położenie Księżyca na sferze niebieskiej jest bliskie położeniu Słońca.

12. Wykonajcie zadania w Kartach pracy cz. 3/ str. 75 i 76.

„Dzień i noc”- na zakończenie zapraszam do wykonania pracy plastycznej. Technika pracy dowolna. Wykorzystajcie materiały dostępne w domu :) W załączniku zamieszczam przykładową pracę plastyczną.

Dodatkowo:

Jeśli macie jeszcze ochotę zobaczcie filmiki edukacyjne:

A gdyby Ziemia zaczęła obracać się w drugą stronę?

https://www.youtube.com/watch?v=Mu7KAnRX6mo

Przyroda dla dzieci 10

https://www.youtube.com/watch?v=ILrp2ht2JQI

Na dziś to już wszystko. Życzę Wam miłego dnia. Pozdrawiam Pani Ewa :)

Poprawiony: czwartek, 15 kwietnia 2021 06:53
 
Zdalne nauczanie Religia - środa 14.04.2021r. - gr. Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:56

Dzień dobry kochane Żabki!
Witam Was i Waszych Rodziców bardzo serdecznie!:-) Pomódlcie się proszę na początek: Aniele Boży Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój.....
Już minął ponad tydzień pod świąt wielkanocnych, ale radość tego czasu nadal trwa. Dlatego na początek proponuję przypomnieć sobie piosenkę, którą tydzień temu Wam zaproponowałam:
https://www.youtube.com/watch?v=3JN74zQ7mLQ

W każdej sytuacji, w której jesteśmy, w każdym miejscu jest z nami ktoś, kogo nie zobaczymy oczami, ale możemy odczuć, że jest. Proszę pooglądać z dziećmi 4 obrazki: dzieci w trakcie zabawy, czas z rodziną, modlitwa i pójście do kościoła (załącznik 3.1 – 3.4). Można zapytać dzieci, co robią osoby przedstawione na rysunkach?

Za chwilę poznacie słowa Jezusa, które wypowiedział po swoim zmartwychwstaniu. Posłuchajcie, o czym nas zapewnia.
„Jezus (...) przemówił tymi słowami: „Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata"
– Kto powiedział o sobie, że jest z nami? (Pan Jezus)
– Co Pan Jezus obiecał? (że będzie z nami aż do końca)

Pan Jezus jest z nami zawsze. Nie tylko wtedy, gdy się modlimy, jesteśmy na lekcji religii czy jesteśmy w kościele. Jest z nami podczas zabawy, spaceru, rozmowy z mamą i tatą. My jednak nie zawsze o tym pamiętamy.

– W jakich sytuacjach Jezus jest z nami? (gdy się modlimy, w kościele, podczas zabawy, rozmowy...)

Posłuchajcie teraz historii o tym, że Pan Jezus jest z nami obecny szczególnie podczas Mszy świętej.

Kacper i Maciek na Mszy Świętej
Do rodziny Kacpra przyjechała w odwiedziny ciocia z synkiem Maćkiem. Maciek ma cztery lata i o wszystko pyta: „Co to?", „A dlaczego?". Kiedy Kacper jest w domu, Maciek zadaje mu mnóstwo pytań.
W niedzielę cała rodzina poszła do kościoła na Mszę Świętą. Wszyscy usiedli w ławce blisko ołtarza. Kiedy ksiądz powiedział „Pan z wami", Maciek zapytał cicho Kacpra:
– Jaki Pan? O kim ksiądz mówi?
Kacper nic nie odpowiedział, tylko położył palec na usta, pokazując Maćkowi, że ma być cicho. W środku Mszy Świętej Maciek znowu usłyszał „Pan z wami" i również spytał kuzyna:
– Jaki Pan?
– Wytłumaczę ci, jak wyjdziemy – odparł Kacper.
Po wyjściu z kościoła Kacper tłumaczył Maćkowi:
– Ksiądz na początku Mszy Świętej przypomina wszystkim, że jest z nami Pan Jezus.
– A gdzie jest Pan Jezus? – dopytywał Maciek.
– No... jest wszędzie. Ale na Mszy Świętej spotyka się z nami wyjątkowo uroczyście – odparł zniecierpliwiony Kacper.
– A dlaczego uroczyście? – dopytywał się Maciek. Kacper westchnął głęboko i stwierdził, że już nie da rady odpowiedzieć, więc powiedział krótko:
– Zapytaj mojego taty.
– Widzisz Maćku – zaczął tata. – Pan Jezus jest z nami, ale my czasem o tym zapominamy. Dlatego kiedy przychodzimy na spotkanie z Nim do kościoła, ksiądz przypomina nam o tym.
– Co zaciekawiło Maćka podczas Mszy Świętej? (o jakim „Panu" mówi ksiądz)
– Co Kacper wytłumaczył Maćkowi po wyjściu z kościoła? (że w czasie Mszy ksiądz przypomina, że Pan Jezus jest z nami a szczególnie jest z nami podczas Mszy świętej w kościele)
– Jakimi słowami ksiądz w czasie Mszy Świętej przypomina o obecności Jezusa? („Pan z wami")

Jezus Chrystus zmartwychwstał i żyje. Chociaż Go nie widzimy, to wiemy, że jest z nami zawsze, bo On sam tak powiedział. Cieszymy się z tego, że nas bardzo kocha. Dlatego zawsze możemy Mu za to dziękować.
Podczas Mszy Świętej na wezwania wypowiadane przez księdza odpowiadają wszyscy, którzy są obecni w kościele. Na słowa: „Pan z wami" odpowiadamy: „I z duchem twoim" (proszę przećwiczyć z dzieckiem).

Warto pamiętać o tym, że Pan Jezus jest zawsze z nami. W różnych radosnych momentach i w tych trudnych. Gdy się bawimy i gdy jesteśmy w kościele. On o nas pamięta i my pamiętajmy o Nim.

Na zakończenie – rysunek do pokolorowania. Pan Jezus jest obecny wśród nas – szczególnie w kościele. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – zachęcam do pracy plastycznej dzieci. Dziś – podobnie, jak w ubiegłych tygodniach - całość zajęć przeznaczona jest na dwa dni – środę i czwartek. Można je rozdzielić lub przeczytać informacje i dać kolorowankę w jednym dniu. Wszystkie dzieci, które kolorują obrazki proszę, by po powrocie do przedszkola je przyniosły. Wkleimy je do zeszytu. Jeśli ktoś ma ochotę – może również wysłać zdjęcie pokolorowanego obrazka do mnie na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pozdrawiam Was przedszkolaki bardzo mocno a Waszym Rodzicom dziękuję za poświęcony czas. Mam nadzieje, że wkrótce spotkamy się znowu w przedszkolu!
Pani Justyna

Poprawiony: środa, 14 kwietnia 2021 07:57
 
Zdalne nauczanie- środa 14.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:35

Środa, 14.04.2021r.

Dzień dobry Kochani :)

1. „Kosmonauta”- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej

Potrzebny będzie obrazek przedstawiający kosmonautę (należy go pociąć na kilka części) – w załączniku.

Dziecko układa obrazek przedstawiający kosmonautę (pocięty na części), może go przykleić na kartkę. Nazywa postać, którą przedstawia. Próbuje wyjaśnić, kim jest kosmonauta. Omawia jego wygląd. Wypowiada słowo kosmonauta rytmicznie (z podziałem na sylaby), z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

2. „Wyprawa w kosmos”- opowieść ruchowa– przy nagraniu spokojnej melodii.

Potrzebne będzie nagranie spokojnej melodii- link https://www.youtube.com/watch?v=egB_dQqRXTw

Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada Rodzic:

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

3. „Spotkanie z ufoludkiem”- słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica, ilustrowanej sylwetą ufoludka (w załączniku).

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

Rozmowa z dziećmi na temat:

- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

- Wyjaśnienie pojęcia „ufoludek”

- Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.

4. Pokolorujcie pola na wskazane kolory- Karta pracy cz. 3/ str. 72.

5. „Trzej kosmici”- wysłuchajcie piosenkę.

http://s9518.chomikuj.pl/File.aspx?e=chBRauuDuCnIDNGB61N_EiTZvdKTGK2JmTGjOqFNjZXuSWKnw_YvE_Z4Bfm9HmweCcvzl9-BECk4tEMVAoo-AZmkCORvrDGCCNqNuUkQ2dyE1WNs9g47tZbIMSr0pU1D2j2m2V5xwtinPTsITQWmAQ&pv=2

Porozmawiajcie z rodzicami na temat piosenki:

- Czy to byli naprawdę kosmici?

- Wykonajcie dowolny taniec od piosenki „Trzej kosmici”

6. „Ufoludek”- zabawa orientacyjno-porządkowa

Potrzebny będzie bębenek lub coś innego wydającego dźwięk.

Dziecka biega po pokoju w różnych kierunkach przy dźwiękach bębenka. Na hasło: Ufoludek! zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby poruszania się.

7. „Jak wyobrażamy sobie kosmitę”? – praca plastyczna.

Potrzebne będą farby i kartka.

Namalujcie wymyśloną postaci ufoludka, palcem maczanym w farbach w różnych kolorach.

Rodzic zachęca do opowiadania o namalowanej postaci (z jakich części się składa); Dziecko nadaje postaci imię, wymyśla nazwę planety, z której pochodzi.

Przykładowa praca w załączniku:

Na dziś to już wszystko. Bawcie się dobrze.

Pozdrawiam Pani Ewa :)

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 8 z 31

Kalendarz

październik 2023
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Logowanie