Start Żabki

Zdalne nauczanie- wtorek 30.03.2021r. - Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 30 marca 2021 07:22

Wtorek, 30.03.2021r.

Dzień dobry kochane Żabki :)

  1. 1.Wysłuchajcie opowiadania pt. „Najpiękniejsze” według Grzegorza Kasdepke

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!...
Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka
wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!
Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je
delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.
Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek

najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Moj kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki,

czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.

Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie.

I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania... – zanim się obejrzały,

z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!... – wygdakała pierwsza kura.
– Moj ty kochany!... – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!... – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce,

rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

2. Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania:

- Jaki byście nadali tytuł temu opowiadaniu?
- O kim była mowa w opowiadaniu?
- O czym marzyły kury?
- Co się po kolei wydarzyło w opowiadaniu?
- A jak myślicie co mogło się dalej wydarzyć?

3. „Wyścig z jajkiem” -zabawa ruchowa Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko.

Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! :)

Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło.

Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny

sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach,

na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy,

z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

4. „Kura i kurczaczek”- przygotujcie wyprawkę plastyczną, kartę G, białą kartkę, nożyczki i klej.

Przyjrzyjcie się obrazkom, wytnijcie je, ułóżcie według kolejności zdarzeń i przyklejcie je na białej kartce.

Opowiedzcie rodzicom historyjkę.

5. A teraz proponuję Wam „Masażyk relaksacyjny”- rodzice wykonują go dzieciom wypowiadając na głos słowa rymowanki,

a następnie dzieci mogą go wykonać rodzicom :)
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

6.Moi drodzy na zakończenie otwórzcie karty pracy i wykonajcie zadania:

- 5 i 6- latki Karta pracy cz. 3 str. 56, 57.

7.„Pisanka”- dla chętnych dzieciaczków przygotowałam ćwiczenie grafomotoryczne, czyli rysowanie po śladzie :)

Gorąco Was pozdrawiam, do jutra :)

Pani Ewa :)

Poprawiony: wtorek, 30 marca 2021 07:28
 
Zdalne nauczanie- poniedziałek 29.03.2021r. - Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 29 marca 2021 06:46

Poniedziałek 29.03.2021r.

Dzień dobry Żabki :) Witam Was oraz waszych Rodziców w poniedziałkowy dzień :)

Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc.

1.„Pisanki”- posłuchajcie wiersza Doroty Gellner.

Patrzcie,

Ile na stole pisanek!

Każdy ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia.

Za pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA.

2. Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:

- Co znajduje się na stole?

- Jak wyglądają pisanki?

- Co wykluje się z pisanek?

3.A teraz pobawcie się w zabawę „Rozsypane pisanki”. Jeśli macie w domu to przygotujcie plastikowe jajka.Zabawa ta polega na tym, aby delikatnie turlać się po podłodzew różnych kierunkach, zwracając uwagę na to, aby nie dotknąć żadnego jajeczka.

4. Dzisiaj moi drodzy poznacie nową literkę.

- Poproście rodzica, aby dał wam do ręki jajko.

- Opiszcie wygląd jajka? Co można zrobić z jajka?

5. Analiza i synteza słuchowa słowa jajka.

- Podzielcie słowo jajka na sylaby (jaj- ka)

- Ile było sylab w słowie jajka? Co słyszycie na początku słowa jajka?

- Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską „j”. (załącznik nr. 1)

- Teraz dzieci 6- letnie podzielą słowo jajka na głoski ( j-a-j-k-a)

- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską „j” (np. jeleń, jogurt, jabłko), mających ją w środku (np. kajak, bajka, fajka) oraz na końcu (np. kraj, raj, maj). Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski j.

6.Budowanie schematu słowa jajka- jeśli macie możliwość wytnijcie białe okienka - Załącznik nr. 2

- Dzieci 5- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo jajka na sylab.

- Dzieci 6- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo jajka na głosek, wymawiając przy tym głoski na głos.

7. Budowanie modelu słowa jajka- przygotujcie kartoniki w kolorze czerwonym i niebieskim

- Określcie , czy głoska „j” jest spółgłoską czy samogłoską sprawdzamy, czy głoska „j” jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski) układając te kartoniki pod białymi kartoniki ( mam nadzieję, że pamiętacie jak to robiliśmy na zajęciach w przedszkolu :) )

- Teraz moi drodzy podajcie imiona rozpoczynające się głoską „j” (np. Jola, Janek, Jowita)

8. Analiza i synteza słuchowa imienia Janek

- Dzielenie imienia na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu i modelu- ten sam tok działania co w punkcie 5, 6 i 7.

- Pamiętajcie, że imiona piszemy z dużej litery !

9. Pokaz litery „j”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej- Załącznik nr. 3

Umieście kartoniki z poznanymi literami: j, J, a, o, k, n, e, g, d, y, pod schematami słów: jajka, Janek. – Załącznik nr. 4

- Odczytajcie wyrazy: jajka, Janek.

10. Na zakończenie otwórzcie kartę pracy, w której utrwalamy poznaną literę J

5- latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 39

6- latki Odkrywam siebie. Litery i liczby, str. 76

11.Dla chętnych kolorowanka J - Załącznik nr. 5

Życzę Wam i Waszym Rodzicom miłego dnia, do jutra :) Wasza Pani Ewa :)

Poprawiony: poniedziałek, 29 marca 2021 10:32
 
Prace plastyczne gr. Żabek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
niedziela, 21 marca 2021 20:49

20210305_132332.jpg

20210305_132324.jpg

20210308_105954.jpg

IMG-20210311-WA0026.jpg

IMG-20210311-WA0025.jpg

20210316_113116.jpg

 
Plan miesięczny- marzec gr. Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 marca 2021 12:34

Marzec 2021r.

1.Muzyka jest wszędzie.

2.W świecie teatru.

3.Wiosenna pogoda.

4.Wiosna, wiosna.

5.Wkrótce Wielkanoc

 

Piosenka pt. „Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce,
wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

Ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem, z rozwianym warkoczem,
niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promienie słońca
i wiersze pisze bez końca.

Ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

Ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Wiersz pt. „Pracowita wiosna”

Kolorowa wiosna,

gosposia wspaniała,

od samego rana

dużo pracy miała.

Zaspane słoneczko

witała zza chmurki,

prosiła na koncert

leśnych ptaków chórki.

Malowała kwiatki

na zielonej trawie,

policzyła z boćkiem

wszystkie żaby w stawie.

Poprawiony: środa, 03 marca 2021 12:42
 
Prace plastyczne gr. Żabek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 marca 2021 21:06

20210224_140314.jpg

20210224_140415.jpg

20210224_140753.jpg

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 6 z 26

Kalendarz

wrzesień 2021
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Logowanie