Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 10 lutego 2020 14:05 |
LUTY 2020 1. Zima i zwierzęta 2. Mijają dni, miesiące, lata 3. Baśnie, bajki i bajeczki 4. Muzyka wokół nas
-Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na opowiadaniu
-Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym
-Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu, sposobu odżywiania się wybranych zwierząt zimą
-Zapoznanie z pracą leśnika
-Poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce
-Poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej
-Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
-Rozwijanie sprawności manualnej
-Rozwijanie mowy
-Zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy
-Poznawanie nazw miesięcy
-Utrwalanie oznak pór roku
-Zachęcanie do zakładania hodowli roślin
-Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
-Rozwijanie reakcji na ustalony sygnał
-Rozwijanie słuchu fonematycznego
-Rozwijanie sprawności fizycznej
-Rozwijanie orientacji przestrzennej
-Rozwijanie umiejętności matematycznych
-Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni
-Rozwijanie umiejętności wokalnych
-Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
-Poznawanie literatury dziecięcej
-Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich
-Rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi
-Dostrzeganie piękna muzyki
-Utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych
-Rozwijanie umiejętności grania na wybranych instrumentach
-Rozwijanie logicznej myślenia
-Doskonalenia umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
Piosenka pt. „ Mały muzyczny świat" 1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka, Bo to moja jest muzyka, jest muzyka. To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana. Ref: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam. Marakasy robią miły szum: szum, szum,szum. Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi, a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum,bum. Mamo, tato, oto dla was jest muzyka. To muzyka moich małych pięciu lat. Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka, bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat. 2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka, bo to moja jest muzyka, jest muzyka. Raz wesoła, raz smutnawa, Raz skacząca, a raz łzawa. Wierszyk pt. „Połykacz bajek" Jestem połykaczem bajek, do łakomstwa się przyznaję!. Schrupię tyle opowieści, ile w brzuchu się pomieści. Mniam, mniam, mniam Mniam, mniam, mniam Ja apetyt wielki mam. Mniam, mniam, mniam Mniam, mniam, mniam Każdej książce radę dam. Na śniadanie zjadam pierwszy, krótki, rymowany wierszyk. A na obiad księgę starą, bo jest długa jak makaron. |
Plan pracy - Grudzień 2019 |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 02 grudnia 2019 13:10 |
Grudzień 2019 1. Jak wyglądał świat przed milionami lat. 2. Idzie zima ze śniegiem. 3. Idą święta. 4. Projekt prezenty. 5. Witamy Nowy Rok.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego
-Rozwijanie sprawności manualnej
-Rozwijanie mowy
-Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim
-Rozwijanie umiejętności wokalnych
-Kształtowanie poczucia rytmu
-Rozwijanie koncentracji uwagi
-Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
-Rozwijanie orientacji przestrzennej
-Rozwijanie umiejętności matematycznych
-Rozwijanie logicznego myślenia
-Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
-Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
-Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
-Rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi
-Dostrzeganie cykliczności dni tygodnia
-Umuzykalnienie dzieci
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego
-Wzbogacenie wiedzy na temat czasów prehistorycznych
-Wzbogacenie wiedzy na temat dinozaurów
-Wzbogacenie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym świecie
-Poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego
-Obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualną porą roku
-Poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy
-Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
-Nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych
-Poznawanie zimowych dyscyplin olimpijskich
-Poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
-Poznawanie nazw tradycyjnych potrwa wigilijnych
-Wzbogacenie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń
-Budowanie wiedzy na temat właściwości papieru
-Zwrócenie uwagi na wartość emocjonalną wykonywanych samodzielnie prezentów
-Zapoznanie z różnymi sposobami pakowania prezentów
-Zapoznanie z tradycjami i zwyczajami przywitania Nowego Roku
Â
Piosenka pt. „Nie miały Aniołki choinki na święta". 1.Nie miały aniołki choinki na święta, o choince dla nich nikt tam nie pamiętał. Popatrzyły się na siebie, wywierciły dziurę w niebie ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho! 2.Złapały za czubek największą choinkę, przywiązały do niej bardzo dużą linę i wciągnęły ją na górę, przez tę dziurę, w niebie dziurę - ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho! 3.Stanęła choinka w samym środku nieba, teraz tę choinkę pięknie ubrać trzeba, więc skoczyły przez tę dziurę po orzech do wiewiórek - ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho! 4.Chciały pozapalać świeczki choinkowe, święty Florian - strażak złapał się za głowę i zawołał: - Matko Boża, chcą mi w niebie zrobić pożar - ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho! 5.Spojrzał na choinkę święty Florian - strażak zamiast świeczek gwiazdy pozapalać kazał i zaśpiewał święty Florian z aniołkami - Gloria, gloria, gloria!
Wiersz „Pierwsza gwiazdka" Gdy pierwsza gwiazdka zjawi się, na widok jej uśmiechasz się. Do domu spieszysz, bo tam już czeka rodzinny, wielki stół. Gdy pierwsza gwiazdka zjawi się, może marzenia spełni twe, a pod choinką znajdziesz coś, co znów radości sprawi moc |
|
Plan pracy - Listopad 2019 |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 04 listopada 2019 13:21 |
Listopad 1. Mój dom 2. Moje zdrowie i bezpieczeństwo 3. Moje prawa i obowiązki 4. Urządzenia domowe dawniej i dziś
Rozwijanie mowy Rozwijanie narządów artykulacyjnych Rozwijanie słuchu fonematycznego Kształtowanie koncentracji i skupienia uwagi Rozwijanie logicznego myślenia Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat Rozwijanie sprawności manualnej Rozwijanie sprawności fizycznej Zachęcanie do uważnego słuchania Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej Zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu Rozwijanie umiejętności matematycznych Rozwijanie dostrzegania i kontynuowania rytmów Rozwijanie umiejętności wokalnych Zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów Kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych Poznawanie zwyczajów kotów i psów Kształtowanie nawyków higienicznych Zachęcanie do zdrowego stylu życia Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby Poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw Zachęcanie do dbania o czystość Poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny Zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków Uświadamianie dzieciom ich praw Zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka Poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych Piosenka „Moje prawa" 1. Chociaż lat mam tak niewiele, mam już swoje prawa, chcę być zawsze szanowany i chcę być kochany. I chcę by dorośli o mnie dbali, bym mógł szczęśliwie dorastać. Bo prawo do szczęścia każdy ma, nawet gdy ma mało lat. 2. Każdy człowiek, nawet mały, ma też swoje obowiązki, więc jak umiem, tak pomagam mamie, tacie, siostrze. Uczę się najlepiej jak potrafię, by kiedyś dobrze pracować. Bo Obowiązki też obowiązki każdy ma, nawet gdy ma mało lat.
Wiersz „Prawa i obowiązki" Słuchajcie wszyscy, duzi i mali, to bardzo ważna sprawa! Ludzie dorośli dla wszystkich dzieci stworzyli mądre prawa. Lecz to nie wszystko, moi kochani, są także obowiązki. I daję słowo- spytajcie mamę- zakres ich nie jest wąski. Lecz jeśli obok przyjaciel stoi i oczy ma życzliwe, to wykonanie nawet tych trudnych będzie zawsze możliwe. |
Plan pracy - Październik 2019 |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 07 października 2019 06:51 |
Październik 2019
-
Idzie jesień…przez ogród i sad.
-
Idzie jesień…do zwierząt.
-
Co z czego otrzymujemy?
-
Idzie jesień…z deszczem.
-
Moja rodzina.
-rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-wykonanie układu ruchowego do piosenki,
-rozwijanie mowy;
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej;
-poznanie cech kwadratu;
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
-rozwijanie sprawności fizycznej;
-rozwijanie sprawności liczenia;
-rozwijanie słuchu muzycznego;
-reagowanie ruchem na określone sygnały;
-rozwijanie umiejętności obserwowania;
-rozpoznanie i nazywanie warzyw;
-poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy;
-poznawanie zapasów wiewiórki;
-rozwijanie umiejętności wokalnych;
-zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych;
-rozwijanie narządów artykulacyjnych;
-rozwijanie słuchu fonematycznego;
-utrwalenie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów;
-poznanie właściwości fizycznych gliny i pasku;
-orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby;
-kształtowanie poczucia rytmu;
-rozwijanie zwinności i szybkości;
-rozwijanie pamięci muzycznej;
-wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania;
-poznanie zwierząt: owcy i barana;
-poznanie pochodzenia wełny;
-poznanie wyrobów z wełny;
-poznanie sposobu otrzymania papieru;
-poznanie pogody, która jest późną jesienią;
-poznanie cech prostokąta;
-utrwalenie poznanych figur;
-poznanie kolorów tęczy
Â
PIOSENKA „JESIENNE ZAPASY”
1) Dziś od rana hyc, hyc, hyc,
Wiewióreczka mała,
Nie chce robić prawie nic, tylko by skakała.
Ref. Orzeszków nie chce zrywać,
Do dziupli nie chce nosić,
A gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.
2) Dziś od rana tup, tup, tup,
Chomik gdzieś wędruje,
Nie chce robić prawie nic, tylko maszeruje.
Ref. Owoców nie chce zbierać,
Do domu swego nosić,
A gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.
3) Dziś od rana pi, pi, pi,
Myszka bardzo mała,
Nie chce robić prawie nic, tylko by leżała.
Ref. Ziarenek nie chce szukać,
Do norki nie chce nosić,
A gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.
Â
"Słota" I. Suchorzewska
Pada gęsty kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży…
Kapu kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kąpią z drzewa
Kropelki jak łzy.
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my…
Chlapu chlapu, błoto chlapie
Â
Â
 |
|