Start Żabki

Zdalne nauczanie - piątek 03.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 03 kwietnia 2020 07:58

Piątek 03.04.2020r.

Witam Was drogie dzieci :)

Wczoraj poznaliście kilka wybranych wiosennych kwiatów. A co dziś będziemy robić?

Jesteście gotowi?No to uwaga zaczynamy :)

1. Kto z was pamięta rymowankę, której uczyliśmy się w poniedziałek? Potwórzmy ją teraz:

Wiosenko, wiosenko

zielona panienko

my ciebie witamy,

a zimę żegnamy!

2.A teraz odpowiedzcie na pytanie: „Czego potrzebują rośliny, aby mogły urosnąć?(dziecko samo podaje propozycje). Jeśli nie będzie potrafiło odpowiedzieć to podpowiadamy mu, że rośliny potrzebują: (wody- jako źródła życia, ziemi- z której rośliny pobierają sole mineralne, światła- czyli odpowiedniego nasłonecznienia, odpowiedniej temperatury).

3.Teraz każdy z was otrzyma planszę kwiatka (do wydrukowania załącznik nr.1 i 2).

W pustych okienkach obok kwiatka musicie nakleić to, czego rośliny potrzebują, aby urosły.

4.Żabki macie wasze kwiatki wykonane wczoraj z chusteczki higienicznej? Jeśli tak, to wykonamy to samo ćwiczenie oddechowe „Pachnące kwiaty”.

5.Czy wiecie skąd się biorą kwiaty? Posłuchajcie opowiadania pt. „Kwiaty”.

Najpierw nasionko pada na ziemię

Być może upuścił je jakiś przelatujący ptaszek .
Albo wiatr przywiał je na nowe miejsce.
Bywa i tak , że nasiona przenoszą zwierzęta.
Z nasionka wyrasta kiełek.
Ma delikatne listki
I zagłębiony w ziemię korzeń .
Nadlatuje pszczoła by zebrać nektar.
Potem przerobi go na miód.
Pszczoła zanurza się w kielichach kwiatu
I pokrywa się cała pyłkiem kwiatowym.
Porem pszczoła przelatuje na inny kwiat
Wierci się na nim i zapyla kwiat.
Gdy kwiat zostanie zapylony, zaczyna rozwijać się z niego owoc.
Niektóre owoce są miękkie- jak jabłka i jeżyny.
Inne znów są twarde- jak orzechy.
Pewne owoc mają nasionka na zewnątrz .
Inne zaś kryją nasionka w środku.
Wkrótce nasionko upadnie na ziemię i zacznie rosnąć z niego nowa roślinka.

6.Zabawimy się w zabawę „Latające pszczółki”. Pszczółki będą poruszać się w rytm muzyki pomiędzy kwiatami (jeśli chcecie możecie zrobić kwiaty z papieru), a gdy muzyka ucichnie pszczółki siadają na kwiatku. Link do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

7. „Od cebulki do kwiatka”- Drogie dzieci, na podstawie ilustracji zapoznamy się z etapami rozwoju kwiatka. (załącznik nr. 3). Teraz samodzielnie spróbujcie ułożyć historyjkę obrazkową „Od cebulki do kwiatka”. (załącznik nr.4).

8.Dla osób chętnych do wykonania ćwiczenie grafomotoryczne „Tulipan”. (załącznik nr.5)

9.„Sadzimy cebulki”- zadanie dla chętnych. Kochane żabki zachęcam Was do tego, aby każdy z was z pomocą osoby dorosłej założył hodowlę kwiatka, oczywiście takiego, który kojarzy się z wiosną. Co do tego będziecie potrzebowali. Doniczki, ziemi w woreczku, cebulki kwiatka, wody. Do doniczki wsypujemy ziemię, następnie wkładamy cebulkę kwiatka, zasypujemy cebulkę ziemią, podlewamy cebulkę wodą. Zasadzone cebulki dajemy do miejsca nasłonecznionego

10.Zadania do wykonania w kartach pracy:

K.P. 2/str.24 - 4- latki- dokończenie zadania na dole karty

K.P. 3/ str. 54,57,60,61 – 5-latki

Życzę Wam miłego weekendu, odpoczywajcie :) Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców. Do usłyszenia w poniedziałek :)

Kochane Żabki mam propozycje zabawy dla chętnych dzieci. Pewnie uwielbiacie robić zamki z piasku i babeczki, ale co zrobić, gdy za oknem deszcz? Chcę Wam przedstawić przepis na masę sensoryczną, która możecie wykonać w domu i wykorzystać, gdy będziecie nudzić, w chwili gdy nie można wyjść na plac zabaw lub do piaskownicy.

Przepis na piasek kinetyczny:

-8 szklanek mąki

-1 szklanka oleju

-można dodać barwnik spożywczy, jeśli ktoś posiada.

Mieszamy wszystkie składniki i gotowe! Jeśli masa będzie zbyt twarda to można dolać odrobinę więcej oleju.

Udanej zabawy! Będę czekać na zdjęcia Waszych babeczek lub zamków z piasku, Pozdrawiam Weronika Żok.

Poprawiony: piątek, 03 kwietnia 2020 08:36
 
Zdalne nauczanie - czwartek 02.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 02 kwietnia 2020 08:55

Czwartek 02.04.2020r.

Dzień dobry dzieci !

Na dzisiejszych zajęciach poznamy wiosenne kwiaty.

1. Drogie dzieci na samym początku wykonamy ćwiczenia oddechowe tj. „Pachnące kwiaty”. Potrzebujemy do tego ćwiczenia: chusteczki higienicznej, flamastry w jasnych kolorach, sznureczek. Chusteczkę ozdabiamy flamastrem, np. w kropeczki, formujemy z pomocą osoby dorosłej kwiatka- chwytając palcami chusteczkę pośrodku, delikatnie ją zwijając oraz związując sznureczkiem (jeśli ktoś chce chusteczkę można nasączyć delikatnie perfumami bądź olejkiem zapachowym).A zatem, gdy już mamy naszego kwiatka to połóżmy go przed sobą. Pochylmy się nad nim -wąchamy go - musicie wciągnąć powietrze nosem, a wypuścić ustami. Następnie kwiatka delikatnie łapiemy w paluszkach powoli na niego dmuchając.

2. A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie krótkiego wierszyka pt. „Wiosna i kwiaty” wg. Krystyny Datkun- Czerniak.

Wiosna w zielonej sukience

nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia,

tam… to chyba czary-

wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny

świat zmienia się cały.

Ptaki wśród zieleni

radośnie śpiewają,

motyle fruwają,

świerszcze cicho grają.

Kwiaty kolorowe

wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty, wiosno,

i te twoje czary,

to świat byłby pewnie

i smutny, i szary.

3.Porozmawiajmy na temat wiersza

- co zakwita tam, gdzie stopę stawia wiosna?

- jak zmienia się świat po spacerze wiosny?

- co robią wiosną: kwiaty, ptaki, motyle i świerszcze?

- jaki byłby świat, gdyby nie czary wiosny?

4.„Wiosenne kwiaty”- (załącznik nr.1) przyjrzyjcie się ilustracjom, które przedstawiają wybrane wiosenne kwiaty. Rozpoznajecie już jakiś kwiat? Potraficie podać jego nazwę. Jeśli nie to posłuchajcie. A teraz po kolei omówcie wygląd tych kwiatów. Następnie podzielcie ich nazwy na sylaby z wyklaskiwaniem (np. tulipan- tu-li-pan) powiedzcie ile było sylab(5- latki określają dodatkowo pierwszą głoskę w słowie, np. krokus- k, tulipan- t).

Otwórzcie teraz karty pracy.

- K.P.2/str. 24 – 4 latki (książka czerwona)- tutaj tylko kolorujemy kwiatka, to co znajduje się na dole karty nie robimy!

- K.P.3/str. 58,59-5latki (książka fioletowa)

6. Dzieci teraz na chwilę każdy z Was zamieni się w kwiatka. Zabawa polega na tym, że dzieci
naśladują rozwijanie się kwiatów. Kwiaty są w pąkach (dzieci) wykonują siad skulny na hasło „Słonko się budzi”- bardzo wolno podnoszą głowy i ręce do góry , wstają rozchylają ręce na bok, naśladując rozchylające się płatki. Na hasło „Wieczór” płatki zamykają się i kwiat się zwija.

7. Drogie Żabki, a teraz poznamy budowę kwiatka na przykładzie hiacyntu: Czy wiecie, że kwiaty składają się z: kwiatu, liści, łodygi i korzenia. Zobaczcie na ilustracji (załącznik nr.2).

8 . Dobrze ostatnie zadanie na dziś jakie wykonamy to praca plastyczna. Będzie to kwiat, który dziś m.in. poznaliśmy- hiacynt.

Do tej pracy potrzebujemy farby: żółtej, różowej, fioletowej, zielonej. Poproście rodziców, aby wam wydrukowali szablon liści hiacyntu (załącznik nr. 4), następnie za pomocą paluszka maczanego w farbie: żółtej, różowej albo fioletowej (bo takie kolory może mieć hiacynt –musicie sami zdecydować jaki kolor wybierzecie) robimy kwiat hiacyntu (wzór pracy w załączniku nr. 3). Z kolei zieloną farbą malujemy liście. Jeśli macie ochotę możecie zrobić tło swojemu kwiatuszkowi.

Życzę Wam mnóstwo radości przy wykonywaniu dzisiejszych zadań.

Powodzenia trzymajcie się cieplutko :) Pani Ewa

Poprawiony: czwartek, 02 kwietnia 2020 14:39
 
Zdalne nauczanie - środa 01.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 01 kwietnia 2020 07:04

Żabki witam Was bardzo serdecznie !

Dzisiaj rozpoczął się nowy miesiąc, czy ktoś z Was wie, jak on się nazywa....?

1. Na początek spróbujcie rozwiązać zagadkę:

Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle. (łąka)

- Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)

-Czego nie można robić na łące? ( rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)

2. A teraz mam dla Was pytanie, czy znacie mieszkańców łąki? Spróbujcie ich wymienić. Teraz poznamy kilka z nich za pomocą zagadek. No to uwaga zaczynamy:

Skaczą po łące, pływają w wodzie .

Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żabki)

Co to za panie mają pasiaste ubranie,

od nich słodki miodek na pewno dostaniesz.(pszczoły)

Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem,

I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)

To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest, na pewno wiecie?(ślimak)

Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące.(mrówki)

Prawie nic nie widzi
i ma długi ryjek.
W czarnym kubraczku
pod ziemią się kryje.(kret)

Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi.(bocian)

Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami.(biedronka)

Znacie takiego małego konika,
który jest zielony,
w trawie sobie cyka? (konik polny)

Dla chętnych: A może ktoś z Was z pomocą osoby dorosłej ułoży zagadkę o mieszkańcu łąki? Serdecznie Was do tego zachęcam :) Możecie zobaczyć także krótki filmik edukacyjnych o mieszkańcach łąkihttps://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

3.Drogie dzieci wybierzemy się na spacer. Będzie to „Spacer na łąkę". (Rodzicu należy wytłumaczyć dziecku, co musi robić po przeczytanym fragmencie opowieści). Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę idą dzieci - raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują rytmicznie przy akompaniamencie grzechotki)

A tu nagle pada deszczyk - kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)

I po liściach tak szeleści - szur, szur, szur.
(dzieci pocierają dłonią o dłoń)

Deszcz ustaje - słonko świeci i na łąkę biegną dzieci - hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają i rytmicznie podskakują)

Dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - hop, hop, hop.
(dzieci robią duże podskoki )

Jest pogoda słonko świeci żabka wyszła im naprzeciw - bęc, bęc, bęc.
(dzieci rytmicznie naśladują skoki żabki)

Do odpoczynku zachęciła i opowiadanie szybko wymyśliła.

4. Usiądzie teraz wygodnie i posłuchajciejak rozwija się żaba. Posłuży wam do tego ilustracja.

Rozwój_żaby.jpg

5.A teraz zrobimy żabkę z rolki po papierze toaletowym. Dodatkowo potrzebujecie zieloną kartkę, bądź zieloną farbę, ewentualnie kredki. Oklejamy rolkę papierem bądź ją malujemy zieloną farbą. Szablon, który można wykorzystać do żabki znajduje się w załączniku. Pozostałe elementy żabki można wydrukować na zielonej kartce, lub dziecko może je pokolorować. Następnie je wycinamy i przyklejamy na rolkę.

7b964c800b95a17274fd89197dcd2da6.jpg

6.Drogie dzieci, a teraz czeka na Was ćwiczenie pt. „Żabki nad stawem”- ćwiczenia matematyczne. Do wykonania tego zadania potrzebujecie: szablony żabek, długi niebieski pasek papieru, kartoniki z kołami (szablon żaby i kartoniki z kołami znajdują się w załączniku). Dziecko losuje kartonik z pewną liczbą kół. Liczy koła i układa nad stawem (pasek niebieskiego papieru) taką samą liczbę żabek, np. cztery wylosowane koła dziecko układa na pasku 4 żabki itd. Dzieci 4- letnie układają żabki w zakresie do 7, a dzieci 5- letnie w zakresie do 10.

Ćwiczenia dla dzieci 4- letnich: wykorzystujemy żabki z poprzedniego ćwiczenia

-Połóż jedną żabkę i dołóż jeszcze dwie.

-Połóż trzy żabki i odłóż dwie.

-Połóż pięć żabek i dołóż jeszcze jedną.

-Połóż sześć żabek i odłóż jedną.

UWAGA! Za każdy razem osoba dorosła pyta dziecko, ile żabek jest teraz .

Ćwiczenia dla dzieci 5- letnich: wykorzystujemy żabki z poprzedniego ćwiczenia. Osoba dorosła przedstawia dziecku sytuacje, np.

-Pewnego dnia nad stawem pojawiły się 2 żabki. Następnego dnia dołączyły do nich 3. Ile żabek było nad stawem?

-W wodzie pływało 8 żabek. Przypłynęły do niech jeszcze 2. Ile żabek pływało?

-W słoneczny dzień nad wodą wygrzewało się 5 żabek. Jedna z nich poszła popływać. Ile żabek się wygrzewało?

-7 żabek szukało jedzenia. Dołączyły do nich jeszcze 3 żabki. Ile teraz żabek szuka jedzenia?

UWAGA! Dziecko za każdym razem układa żabki, liczy je i odpowiada na pytanie.

7. Kochane dzieci na zakończenie otworzymy karty pracy.

K.P. 2/ str.22,23 (4l)- czerwona książka

K.P. 3/ str.55,56,70,71 (5l) – fioletowa książka

Życzę Wam i Waszym Rodzicom miłego dnia! Do usłyszenia jutro :) Pani Ewa

Poprawiony: środa, 01 kwietnia 2020 07:23
 
Zdalne nauczanie - wtorek 31.03.2020r. i informacja o konsultacjach PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 31 marca 2020 08:38

Dzień dobry kochane „Żabki"
1. Dzisiejsze zabawy zaczniemy od wysłuchania piosenki „Wiosenne przebudzenie" (https://www.youtube.com/watch?v=iXVw5asKVGU&fbclid=IwAR1pU3XSSChIH43NHl2-fQMC2mtGjkbvCcvagBtWS-oVKDDMa1iPvJFQkJU)

"Wiosenne buziaki" K. Gowik i A. Żurawska
I. Już rozgościła się wiosna.
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
2.Rozmowa na temat piosenki:
Drodzy rodzice proszę Was, abyście zapytali dzieci o czym była piosenka?
Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?
Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się cieplejsze?
3.Teraz pobawimy się w zabawę ruchową „Głodne żabki"- Dzieci są żabkami. Poruszają się, skacząc. Na hasło wypowiedziane przez rodzica: „Mucha", wyskakują w górę, a by złapać jedzenie, następnie skaczą dalej. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy.
4.Teraz Drodzy Rodzice proszę, abyście przeczytali dzieciom „Bajeczkę o motylku" czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl.

Magdalena Tokarczyk Olga Adamowicz
Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę, opowiem wam zaraz krótką bajeczkę. O motylku kolorowym zaraz się dowiecie, co się zastanawiał skąd się wziął na świecie? A teraz słuchaj uważnie drogi kolego, bo wszystko zaczęło się dnia pewnego, Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała. Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały, i listki dookoła ciągle obgryzały, Bo głodomory z nich były niebywałe i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe. Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę. Znalazły pod gałązką zakątek mały, gdzie dookoła kokonem się poowijały. I tak w tym kokonie przez tygodni kilka, siedziała sobie poczwarka motylka. Aż w końcu kokon popękał wszędzie, i zaraz z niego motylek będzie. Wyszedł powoli, nóżki rozprostował, Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował", a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka. Motylków zaraz będzie cała pełna łąka. Czy teraz już kochane dzieci wiecie, skąd motylki borą się na tym świecie?
Można dzieciom pokazać obrazki, do których podałam linki, aby łatwiej było im zrozumieć cykl życia motyla:
file:///C:/Users/User/Desktop/CYKL-ŻYCIA-MOTYLA.pdf
file:///C:/Users/User/Desktop/zajecia%20motyl/CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-jaja.pdf
file:///C:/Users/User/Desktop/zajecia%20motyl/CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-gąsienica.pdf
file:///C:/Users/User/Desktop/zajecia%20motyl/CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-poczwarka.pdf
file:///C:/Users/User/Desktop/zajecia%20motyl/CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-motyl.pdf
Dla chętnych: obrazki można wydrukować, a dzieci mogą układać je w kolejności, która była przedstawiona w bajce: Jaja, gąsienica, poczwarka, motyl.
5.Zabawa bieżna „Motylki"- Dzieci są motylkami, biegają przy dowolnej muzyce (może być to piosenką, którą dzisiaj poznali), poruszając rękami jak skrzydełkami. Podczas zatrzymania muzyki zastygają w bezruchu.
6.Na koniec zachęcam, aby dzieci wykonały pracę plastyczną:
„Gąsienica w wiosennych kolorach"- 4 latki, wyprawka, karta 21.
„Pierwszy motyl"- 5 latki, wyprawka, karta 19
Udanej zabawy! Pozdrawiam, Weronika Żok.

Drodzy Rodzice z grupy Żabek

Chciałyśmy Was poinformować, że w razie jakichkolwiek pytań, problemów można się z nami konsultować codziennie drogą e-mail w godzinach od 15:00 do 16:00.

Do korespondencji podajemy nasze maile:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pozdrawiamy serdecznie

Ewa Respondek i Weronika Żok

Poprawiony: wtorek, 31 marca 2020 08:43
 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 30.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 30 marca 2020 07:59

Dzień dobry Żabki. Witam Was po weekendzie. Mam nadzieję, że odpoczęliście. Czy ktoś z Was wie, jaki dziś jest dzień tygodnia....? Tak dziś jest poniedziałek 30.03.2020r. , więc zaczynamy :)
1. „Czy znamy te pory roku?"- zabawa dydaktyczna. Przyjrzyjcie się uważnie tym dwóm obrazkom.
2. Jak myślicie jakie pory roku przedstawiają te dwa obrazki? Który z nich kojarzy Wam się z wiosną, a który z zimą? Wskażcie palcem obrazek, który przedstawia wiosnę, a potem, ten który zimę?. Wymieńcie charakterystyczne cechy dla tych dwóch pór roku. A teraz spośród wielu obrazków wybierzcie te, które pasują do wiosny i umieście je pod ilustracją wiosny, tak samo zróbcie z tymi obrazkami, które pasują do zimy. (załącznik nr. 1).


3. Nauczmy się teraz krótkiej rymowanki. Najpierw ją wysłuchajcie, a następnie spróbujcie ją powtórzyć z osobą dorosłą:
Wiosenko, wiosenko
zielona panienko
my ciebie witamy,
a zimę żegnamy!
4. Pobawmy się teraz w zabawę „Bociany na łące"- zamieniam Was w bociany. Będziecie chodzić po łące, wysoko unosząc kolana. Na sygnał osoby dorosłej zatrzymujecie się, stajecie na jednej nodze, wystawiacie złączone dłonie przed sobą (robimy dziobek bociana) i rytmicznie nimi poruszacie powtarzając: Kle, kle, kle, żabki mi się chce. Zabawę powtarzamy kilka razy.
5. To teraz usiądźcie i posłuchajcie wierszyka pt. „Wiosna i moda" według Bożeny Głodkowskiej.
Pod koniec zimy wiosna
wyjęła żurnali stosik.
- W co mam się ubrać?- dumała
- co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę- kapelusz z piórkiem
czy lepiej berek z antenką?

(W tym czasie...- Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,
W powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami -
Wszak była calutka w kwiatach,
Sypała płatkami jak deszczem-
i tak już zostało do lata.

6. Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących wiersza: Jaki problem miała wiosna?, W co postanowiła się ubrać?, Jak wyglądała?, Co to są pierwiosnki i kaczeńce?
7. Powiedźcie mi teraz „Jakie kolory kojarzą Wam się z wiosną? Dlaczego? Na białej kartce rysujcie kredką linie, w tych barwach, które wam się skojarzyły z wiosną :)
8. A teraz każdy z was się chwilę zastanowi i odpowie na pytanie: „Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone? Wasze propozycje i odpowiedzi osoby dorosłe mogą zapisać na kartce :)
9. „Kolory wiosny"- zabawa. Do tej zabawy potrzebujecie: nagranie wesołej muzyki, karteczki w kilku odcieniach zieleni żółci, fioletu i błękitu. Te karteczki musicie przeciąć na 2 części i rozłożyć na podłodze. Następnie będziecie tańczyć w rytm muzyki między tymi rozłożonymi karteczkami. Czy muzyka ucichnie, będziecie musieli odszukać taki same połówki i połączyć je ze sobą.
10. A teraz usiądźcie do stolika i otwórzcie karty pracy.
K.P. 2/ str. 22,23 (książka czerwona) 4 – latki
K.P. 3/str. 52,53 (książka fioletowa) 5- latki
11. Ostatnie zadanie jakie dziś na Was czeka to ułożenie puzzli „Pani Wiosna". Najpierw musicie przeciąć obrazek zgodnie z liniami, a następnie go ułożyć, przykleić na kartce i pokolorować. Dla dzieci 4- letnich i 5-letnich jest osobny załącznik.

Życzę Wam miłego dnia i do jutra! Pani Ewa

Poprawiony: poniedziałek, 30 marca 2020 08:07
 
«pierwszapoprzednia123następnaostatnia»

Strona 1 z 3

Kalendarz

kwiecień 2020
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Logowanie