Start Biedronki Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r.

Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 23:32

Wtorek 02.06.2020r.

Temat: Tolerancja

Witajcie, mam nadzieję że dzień dziecka minął wam wspaniale.

1. Posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Inny". Otwórzcie sobie ksiazki z ilustracjami na str. 72-73. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadania.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię
Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak
czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.
– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.
Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku,
ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim
plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie
rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.
– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś... fuś... fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego
imię znaczy „młodszy brat".
– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie
chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku
Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik
był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią
się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.
Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć
trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich
babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami.
Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
pytania pomocnicze:
– Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
– Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

Rodzic wyjaśnia znaczenie słowa „tolerancja": polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

2. „Samolotem dookoła świata" – zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje lot samolotu. Początkowo pojazd przygotowuje się do startu, rozpędza i wzbija się w przestworza. Leci wysoko, zmienia kierunek lotu i szczęśliwie ląduje. Dziecko, stosując się do sugestii prowadzącego, naśladuje prowadzenie maszyny. 

3. Posłuchajcie piosenki pt. "Piłka" wg B. Formy. Spróbujcie razem zaśpiewać jej refren, wraz z pokazywaniem.

1.Hopla, hop, hopla, hop,
Mała piłka skacze,
Hopla, hop, hopla, hop,
Chętnie dziś poskaczę.

Ref: W górę, w dół,
W przód i w bok
Skacze sobie piłka
Hopla hop.

2. Turlu, tur, turla się
Z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
W trawie się schowała.

Ref: W górę...

3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Bardzo to lubimy.

Ref: W górę...

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
- Co robiła mała piłka?
- Co wy lubicie robić z piłką?
- Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?

Do usłyszenia, do jutra!

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:53
 

Kalendarz

lipiec 2020
N P W Ś C Pt S
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie