Witajcie Motylki ;) Dziś będziemy opowiadać. Otwórzcie sobie obrazek, który jest w załączniku. Posłuchajcie uważanie. 1. Spójrzcie na pierwszy obrazek. - Co robi rodzina? - To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane? - Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisana, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma
(pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma)
2. Spójrzcie na drugi rysunek: - Wjakim nastroju jest rodzina? - Pokażcie, jakie mają miny. - Czy na stole coś się zmieniło? - Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki? 3. Zobaczcie co dzieje się na trzecim obrazku: - Co robi mama? Co robi tata? - Co robią dzieci? - Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest? - Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka? - Pokażcie, jak poruszają się krczątka. - Teraz, pokażcie, jak poruszają się baranki. - Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci? 4. Oglądanie czwartego obrazka: - Jak zakończyła się ta historia? Próba opowiedzenia całej historii Narysujcie pięć kolorowych kurczątek. (obrazki zachowajcie do teczki)
A teraz odrobinę ćwiczenia na rozluźnienia po długim opowiadaniu ;) „Jajeczko" – ćwiczenie kręgosłupa i wzmacniające mięśnie brzucha. Dziecko w siadzie prostym chwyta dłońmi ugięte nogi pod kolanami lub
obejmują rękami ze splecionymi palcami dłoni, nogi ugięte w kolanach. Lekko zaokrąglają plecy i przechodzą do leżenia.
Kołyszą się w przód i w tył, a następnie na boki.
Zagadki dotykowe-„Co ukryłam w pudełku? Pomoce: Przedmioty związane z wielkanocą np. (koszyczek, baranek, zajączek, bazie, serwetka, pisanka) apaszka do zasłonięcia oczu , pudełko. Podajemy dziecku przedmiot z pudełka , a dziecko dotyka i odgaduje. „Spacer po parku" zapraszam do zabawy ruchowej autorstwa: Bożeny Formy. - Idziemy do parku na wiosenny spacer. - dzieci spacerują po pokoju. - W parku rosną różne drzewa: wysokie - stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę - i niskie - przechodzą do przysiadu. - W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż - dzieci przeskakują z nogi na nogę. - Na drzewach widać świeże wiosenne liście którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. - dzieci kołyszą rękami w dowolnych kierunkach. - Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo - dzieci przechodzą do leżenia na plecach. - Gałęzie zajęły całą alejkę - rozkładają ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia. - Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dzieci cieszą się i wesoło podskakują - wykonują przeskoki z nogi na nogę. - Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć - marsz za rodzicem.
Masażyk relaksacyjny "Sen kurki" Możecie wykonać go na zmianę (rodzic na dziecku, dziecko na rodzicu lub zaproponować zabawę rodzeństwu).
Tekst do masażyku poniżej. Stary kurka mocno śpi o jajeczkach sobie śni: Śniła jej się pisaneczka cała w kolorowych kropeczkach/uderzenia paluszkami-kropki/ Była też w paseczki /rysujemy paseczki/ I w wesołe gwiazdeczki /rysujemy gwiazdki i uśmiech/ Na jednej malutkie ślimaczki /rysujemy ślimaczki/ Na drugiej, żółciutkie kurczaczki /rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek/ Nagle słychać krzyk w kurniku Kogut pieje: – ku-ku-ry-ku! /ostukujemy paluszkami plecy/ Stara kurka się zbudziła Raźno z grzędy zeskoczyła. /obie dłonie kładziemy na plecach i naprzemiennie oklepujemy/
Na koniec zachęcam do wykonania zeszytu ćwiczeń na str.22, 23
Życzę Wam, Kochane Motylki oraz rodzice, aby te święta wielkanocne wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję oraz zdrowie.
Pozdrawiam P. Agata ;)
|