Start

Pszczolki


Zdalne nauczanie - czwartek 04.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 21:20

Dzień 04.05.20r.
Witajcie:)
1. Przywitamy się wesoło piosenką
https://youtu.be/dvSAoxWiVT4
2. Gimnastyka buzi i języka.
Powitanie - dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
Pyszny obiad - dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
Spacer - przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa
i w stronę brody.
Rodzinna zabawa - dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem
i wypuszczają ustami.
Karuzela - dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej.

Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
Całusy - dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
3.,,Piłka dla wszystkich" - posłuchajcie opowiadania
https://youtu.be/okVZVZYxNcs
Rozmowa na temat opowiadania
- Co śniło się Frankowi?
- O czym opowiadał Adzie?
- Jak zachowywali się chłopcy?
- Co zrobił ich kapitan?
- Kim został Franek na meczu?
- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?
- Co będzie ćwiczył Franek?
- Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?
- Czy chłopcy byli tolerancyjni?
- Czy znacie inne przypadki braku tolerancji? (Wyśmiewanie się z ludzi o innym kolorze skóry, innym wyglądzie...).
- Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku...?
4. ,,Tolerancja" - co to jest?. Wyjaśnienie pojęcia tolerancja.
Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.
Proszę, odpowiedzcie na pytania:
5. ,,Podaj piłkę" - zabawa. Zaproście do zabawy innych członków rodziny. Usiądźcie w kole
i podawajcie piłkę zgodnie z poleceniem: w prawo, w lewo, w górze, ....
6. ,,Piłka skacze" - ćwiczenia słuchowo-matematyczne. Prosimy, aby dziecko uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiły liczbę.
7. ,,Piłka" - 6l. karta pracy - w każdym szeregu skreśl rysunek, którego nazwa rozpoczyna się inną głoską od pozostałych obrazków.


8. ,,Zabawki" - karta pracy


9. ,,Miś i żaba" - karty pracy cz. 4 s.53
10. ,,Koło"- zabawa


Dla chętnych:)
,,Jesteśmy różni - jesteśmy równi" - prezentacja
https://youtu.be/3i5VwheHszY

Miłego dnia:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - środa 03.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 08:05

Dzień 03.05.20r.

Dzień dobry w środę:)
1. ,,Jesteśmy dziećmi" - spróbujcie zaśpiewać piosenkę.
https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ
2. ,,Prawa dziecka" - chociaż jeszcze jesteście trochę mali, to przecież jesteście tak samo ważni jak dorośli i tak samo, jak dorośli macie swoje prawa. Pamiętacie, co to takiego?
Prawo to znaczy, że komuś coś wolno lub czegoś nie wolno - posłuchacie wiersza
M. Brykczyńskiego
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla nich mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.


Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
Pamiętajcie! Każde dziecko na świecie chce mieć: Prawo do godnego życia, bez wojen, głodu i bicia, bez strachu, smutku i łez!
3. Ćwiczenie oddechowe.
Dziecko maszeruje po pokoju. Kiedy usłyszy klaśnięcie w dłonie odwraca się przodem do klaszczącej osoby, nabiera powietrze nosem - wypuszcza je, wypowiadając proponowaną przez osobę głoskę lub sylabę: o, a, u, hi, au itp.
4. „Kto lubi...?" – zaproście do zabawy Rodziców oraz rodzeństwo. Usiądźcie wygodnie na dywanie. Kto usłyszy swoją ulubioną potrawę, zabawę, kolor, czynność, zwierzę itd. wykonuje wymienione przez jednego członka zabawy zadanie. Na przykład: tata mówi:
- Kto lubi zupę pomidorową, ten stoi na jednej nodze. - Kto lubi zabawy piłką, ten skacze.
- Kto lubi kolor niebieski, ten robi przysiady. Wskazana jest zamiana ról.
5. ,,Dzieci" - puzzle


6. ,,Prawa-lewa, lewa-prawa to wspaniała jest zabawa" - utrwalanie orientacji w schemacie swojego ciała - posłuchajcie piosenki i pokazujcie:
https://youtu.be/mO03jLcA2XM
- „Połóż prawą rękę na..." (np. kolanie, głowie...)
- ,,Połóż lewą rękę na..." ( ramieniu, brzuchu)
- Zabawa w parach „Połóż prawą rękę na..." (głowie partnera...), ,,Połóż lewą rękę na ....
7. „Orientacja na kartce papieru" - zabawa matematyczna.
Wskazywanie miejsc na kartce:
- górny brzeg kartki
- dolny brzeg kartki
- prawy brzeg kartki
- lewy brzeg kartki
- lewy górny róg
- prawy górny róg
- lewy dolny róg
- prawy dolny róg
Rysowanie linii na kartce:
- na środku narysuj małe serce
- od góry do dołu linie czerwone
- od dołu do góry linie zielone
- od lewego brzegu do prawego linie żółte
- od prawego brzegu do lewego linie niebieskie
Połóż obrazki (wytnij i przyklej) według poleceń. Mam prawo:
- mieć mamę i tatę - z prawej strony narysowanego przez Ciebie serca
- do wychowania bez krzyku i przemocy - w lewym górnym rogu
- pytać i wypowiadać się - w prawym dolnym rogu
- czuć się bezpiecznie - z lewej strony serca
- do miłości - w prawym górnym rogu
- do zabawy i wypoczynku - w lewym dolnym rogu


8. ,,Złap kurczaka" - wykonajcie zabawkę, potem wykorzystajcie ją do wspólnej zabawy.


Dobrego dnia:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 czerwca 2020 00:10

Dzień 02.05.20r.
Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni
Witam Wszystkich bardzo serdecznie:)
1. Przywitamy się wesoło
https://youtu.be/dvSAoxWiVT4
2. Wczoraj był wyjątkowy dla Was dzień Międzynarodowy Dzień Dziecka - posłuchajcie ciekawostek skąd się wzięło to święto? Jak jest obchodzone w różnych częściach świata?
Międzynarodowy Dzień Dziecka został ustanowiony w 1954 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych. Święto, po raz pierwszy, było obchodzone rok później. Jego najważniejszym celem jest upowszechnianie praw najmłodszych zawartych w Karcie Narodów Zjednoczonych. W ten sposób postanowiono uhonorować prawa dzieci, które wcześniej często były łamane.
W Polsce, podobnie Dzień Dziecka ma jeszcze dłuższą tradycję. Święto najmłodszych obchodzone jest już od 1950 roku zawsze w dniu 1 czerwca. W wielu państwach Dzień Dziecka obchodzony jest właśnie 1 czerwca, jednak część krajów świętuje w inne dni. I tak, np. w Turcji najmłodsi otrzymują prezenty 23 kwietnia, a w Hondurasie 10 września. Z kolei w Japonii obchody zostały podzielone na dwa dni – 3 marca obchodzone jest Święto Dziewcząt, a 5 maja Narodowy Dzień Dziecka.
Bez względu jednak na to, na jakiej szerokości geograficznej znajdujecie się teraz – wszystkim Dzieciakom składam jeszcze raz najserdeczniejsze życzenia – niech ten trudny czas wreszcie się skończy, a zbliżające się wakacje przyniosą wiele radości i nowych nieodkrytych przygód!
2. ,,Dzieci świata" - posłuchajcie wiersza W. Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Afrykańczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
3. Zobaczcie film o dzieciach z różnych stron świata
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
4. ,,Dzieci świata" - pomimo, że dzieci różnią się od siebie wyglądem zewnętrznym, kolorem skóry, mieszkają w różnych częściach świata, posługują się różnymi językami, mają te same marzenia co i Wy.
- Chcą być szczęśliwe!
- Radośnie się bawić!
- Uczyć się nowych rzeczy, poznawać świat!
- Chcą być KOCHANE!
Dzieci z całego świata są jednakowo WAŻNE!


5. ,,Kalim" - plątaninki literowe - naklej w okienkach odpowiednie litery. Odczytaj imiona chłopców


6. ,,Jesteśmy dziećmi" - posłuchajcie piosenki, spróbujcie nauczyć się refrenu piosenki
https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref. Jesteśmy dziećmi!
Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi!
Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref. Jesteśmy dziećmi!.....
7. ,,Dzień Dziecka w innych krajach" - posłuchaj, jak spędzają dzieci swoje święto w innych częściach świata


Meksyk: Dzień Dziecka w Meksyku nazywa Dniem Małych Mułów i jest obchodzony 30 kwietnia, podczas święta Bożego Ciała. Dzieci uczestniczą w procesji, przebrane w stroje ludowe. Tego dnia otrzymują słodycze i zabawki, biorą udział w specjalnie zorganizowanych festynach, na których główną częścią zabawy jest rozbijanie piniaty, czyli papierowej kuli wypełnionej słodyczami, owocami i zabawkami
Włochy i Francja: Dzień Dziecka jest tam obchodzony 6 stycznia i jest świętem bardzo rodzinnym. Wtedy to Befana, wróżka, która ma wygląd wiedźmy, w tradycji włoskiej przynosi dzieciom prezenty. Grzeczne dzieci otrzymują słodycze a niegrzeczne węgiel. Tego dnia dzieci wraz ze swoimi rodzinami siadają do uroczystej kolacji, podczas której jedzą ciasto z wróżbą. Dzieciom na głowy nakłada się papierowe korony i przez cały dzień spełnia ich drobne zachcianki.
Japonia: W Japonii Dzień Dziecka obchodzi się osobno dla chłopców – 5 maja i osobno dla dziewczynek – 3 marca. I to właśnie 5 maja na drzwiach lub w ogrodach wywieszane są kolorowe karpie wycięte z papieru. Karp ma dla Japończyków symbolicznie znaczenie. Zgodnie z wierzeniami oznacza determinację, siłę i walkę z przeciwnościami losu, czyli te wszystkie cechy, jakie powinni mieć chłopcy. Ponadto karp dąży do przemiany w smoka – symbolu dobroci. Nie tylko sam karp ma znaczenie, ale również jego kolor. Czerwony karp symbolizuje mamę, czarny tatę, a niebieski syna, a zarazem ilość męskich potomków w rodzinie – dla każdego osobny niebieski karp oczywiście. Maszty z karpiami stawiane przez rodziców to życzenie im pomyślności i odwagi w życiowej drodze.
Turcja: Najbardziej barwnym Dniem Dziecka, jest ten obchodzony w Turcji. 23 kwietnia Turcy ubierają swoje dzieci w narodowe stroje, odbywają się uroczyste tańce i pieśni, a niebo wypełniają kolorowe latawce – puszczane oczywiście przez dzieci, no może z mała pomocą rodziców.
Niemcy: W Niemczech Dzień Dziecka obchodzony jest dwa razy w roku. W kraju tym, podobnie jak w Polsce kojarzy się wszystkim z radością, zabawą i prezentami. Z tej okazji w Niemczech, organizowanych jest wiele imprez i atrakcji dla najmłodszych oraz ich rodzin. Szkoły i przedszkola przygotowują specjalne przedstawienia dla rodziców lub organizują tego dnia dzień sportu. Dzieci dostają od swoich rodziców drobne upominki.
8. ,,Przyjaciel z daleka" - praca plastyczna - po zapoznaniu się z różnymi kulturami narysuj portret wybranego dziecka, możesz nadać mu imię.
Miłej zabawy i dobrego dnia:)
p. Ania

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:54
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 08:02

Dzień 29.05.20r.
Dzień dobry w ostatni majowy dzień zdalnej aktywności:)
1. ,,Wesoło witamy wszystkich Was" - w tej zabawie będziemy rozdawać całuski.

Zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo.

Zabawę powtarzamy kilka razy:)
Wesoło witamy, (wykonujemy gest powitania, np. machamy)
Wszystkich Was, wszystkich Was (wskazujemy na rodziców)
Uśmiech wysyłamy (uśmiech)
Cały czas, cały czas. (pstrykamy palcami)
Raz, dwa, trzy! (klaszczemy 3 razy)
Całuski, całuski (naśladujemy gest rozdawania całusków)
Dzisiaj dla Was mamy, (wskazujemy na rodziców)
Całuski, całuski
Damy Wam. (przytulamy mamę i tatę, siostrę, brata - dajemy buziaki)
2. ,,Co lubi mama, co lubi tata" - dziecko określa, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podaje, dzieląc dane słowa 5l. na sylaby, 6l. na głoski. np.: mama lubi cze-ko-la-dę, tata lubi r-o-w-e-r.

Następnie mama(tata) mówi co lubi, albo rodzeństwo mówi co mama (tata) lubi,

a dziecko syntezuje sylaby i podają całe słowa (np. czekoladę, rower).
3. ,,Poczuj swoje serce" - zabawa.
Dziecko stoi spokojnie i kładzie dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby poczuło uderzenia swojego serca.

Następnie dziecko biegnie w miejscu przez około 10 sekund. Potem skacze w miejscu jak piłka – w górę, w dół, też około 10 sekund.

W dalszej części zabawy może pokazać, jak płynie przed siebie, stojąc w miejscu

(rozkłada ramiona i porusza nimi jak podczas pływania) – też około 10 sekund.

Na zakończenie zabawy zatrzymuje się i znów kładzie rękę na sercu. Rodzic pyta: Jak teraz bije twoje serce?
4. ,,Bukiet dla rodziców" - bukiet dla rodziców. Rysowanie mazakiem po śladach serduszek - kolorowanie obrazka.


5. ,,Serduszka" - zabawa dydaktyczna. Policz serduszka na każdej karcie. Ułóż karty
od najmniejszej do największej ilości serduszek i odwrotnie.

Następnie wylosuj dwie karty - policz i określ, gdzie jest więcej, a gdzie mniej serduszek, 6l. wstaw znak


6. ,,Szczęście" - zapoznanie z treścią wiersza K. Datkun-Czerniak.
Określanie przez dziecko, co autorka wiersza nazywa szczęściem. Wypowiedzi dziecka
o tym, co dla niego jest szczęściem, kiedy jest szczęśliwe. Podkreślenie znaczenia posiadania rodziny, bliskich i przyjaciół.
Szczęście to:
- uśmiech taty i mamy
- spadające z drzewa kasztany
- zimne lody w gorący czas
- udany rysunek
- i gdy ktoś chwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dookoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam - gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
7. ,,Jak nasi rodzice" - zabawa ruchowo - naśladowcza. Dzieci poruszają się po pokoju.
Na hasło: Jak mama - naśladuje czynności wykonywane przez mamę. Na hasło: Jak tata - czynności wykonywane przez tatę.
8. ,,Mama i tata, to nie są roboty" - posłuchajcie piosenki. Zachęcam Was do pomocy rodzicom w codziennych czynnościach.
https://youtu.be/imoS6Wkr04w
9. ,,Kacper pomaga tacie" - karta pracy


10. ,,Szczęśliwa Rodzina" - puzzle


11. ,,Kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się?" - jeśli nie potrafisz wiązać butów, to poproś mamę albo tatę,

aby pomogli Tobie w opanowaniu tej umiejętności.
Jak nauczyć dziecko wiązać buty?
https://youtu.be/Q6LbIV8Sie4
Dla chętnych:)
,,Szczęśliwa Rodzinka" - bajka
https://youtu.be/58V52JdiwPA
Dobrego, słonecznego weekendu:)
p. Ania
P. S.
Dziękujemy za życzenia i prace plastyczne, przepraszamy, że dopiero teraz odpisujemy, ale
w ogromie spamu, który przyjmuje poczta, przeoczyliśmy wiadomość. Mamy nadzieję, że po ustąpieniu koronawirusa spotkamy się, aby tradycji stało się zadość.

Ze Strażackim Pozdrowieniem
Ochotnicza Straż Pożarna w Wieszowie

 
Religia 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 07:59

Dzień dobry Pszczółki:-)
Witam Was kolejny raz na lekcji religii i kolejny raz dziękuję Waszym Rodzicom, że chcą Wam kilka zdań ode mnie przeczytać. A tak mało czytania jeszcze z religii nie było:-) Proszę, byście na początek pomodlili się za te osoby, które są Wam najbliższe – za Mamę i Tatę: Aniele Boży, Stróżu mój.....
Już za kilka dni będzie bardzo ważny dla Was dzień – Dzień Dziecka. Dlatego mam dziś dla Was małą niespodziankę. Możecie zobaczyć dziś bajkę o Trzech drzewach. Bajka ta pokazuje nam, że każdy jest dla Pana Boga ważny, oraz że nasze marzenia są ważne dla Pana Boga.
I tego z okazji Dnia Dziecka Wam kochane dzieci życzę – byście zawsze czuli się ważni dla ludzi, którzy Was otaczają i aby Pan Bóg Wami się opiekował każdego dnia.
https://www.youtube.com/watch?v=UIQbInBqqxk
Można też jeszcze, jeśli ktoś chce – wydrukować kolorowankę, która przypomina nam o tym, że do Pana Jezusa przychodziły dzieci, tak jak Wy przychodzicie do kościoła i na lekcje religii. A Pan Jezus dzieciom błogosławi. Można oczywiście zdjęcie kolorowanki przysłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  Dziękuję za te wszystkie rysunki, które Wasi Rodzice do mnie wysyłają. Wielka to dla mnie radość:-)
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę Wam naprawdę radosnego Dnia Dziecka:-)
Justyna Hewig

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 14

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie